Ewolucja przenoszenia prasy do Internetu. Czasopisma lifestyle w sieci - studia przypadku

master
dc.abstract.enThis work is focused on issues of evolutionary changes in the media environment, and in particular the transfer of the press to the Internet. Theory from the first and second chapter showed the most important factors of these changes: convergence, digitalization and globalization. This work also outlined the image of consumer of contemporary media in the hypermedia world. Focusing on the press media segment has allowed to show the general trend in use of traditional media today. Focus studies discussed in chapter three showed that people are still reading the traditional press. In this work the author analyzed the women’s press, mainly lifestyle magazines. The topic of group interviews included not only the evaluation of female titles on the Internet, but also in a paper form. Embedding research into the humanistic management and defining the research worldview has allowed to show image of contemporary media audience and a rich media offer today.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca koncentruje się na zagadnieniach ewolucyjnych zmian w środowisku mediów, a w szczególności przenoszenia prasy do Internetu. Teoria, przytoczona w rozdziale pierwszym i drugim, ukazała najważniejsze czynniki tych zmian: konwergencję, digitalizację i globalizację. Pokazała także współczesnego konsumenta mediów – nowego odbiorcę w świecie nadmediatyzacji. Skupienie się na segmencie prasowym pozwoliło nakreślić ogólną tendencję użytkowania mediów tradycyjnych w dzisiejszych czasach. Badania fokusowe omówione w rozdziale trzecim pokazały, że prasa w formie tradycyjnej nadal jest czytana, niezależnie od grupy wiekowej. Dodatkową wartością pracy jest analiza prasy kobiecej, głównie czasopism z kategorii lifestyle. Tematyka wywiadów grupowych obejmowała nie tylko ocenę kobiecych tytułów w sieci, ale również ich formy papierowej. Osadzenie badań w nurcie humanistycznym i określenie światopoglądu badawczego pozwoliło uzyskać obraz współczesnego odbiorcy mediów, który może obecnie korzystać z bogatej oferty medialnej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKreft, Janpl
dc.contributor.authorKastelik, Karolinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKreft, Janpl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:56:55Z
dc.date.available2020-07-27T06:56:55Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediamipl
dc.identifier.apddiploma-114529-162149pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219894
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONVERGENCE – INTERNET – LIFESTYLE – NEW MEDIA – PRESSpl
dc.subject.plINTERNET – KONWERGENCJA – LIFESTYLE – NOWE MEDIA – PRASApl
dc.titleEwolucja przenoszenia prasy do Internetu. Czasopisma lifestyle w sieci - studia przypadkupl
dc.title.alternativeThe evolution of transfering the press to the Internet. Online lifestyle magazines – case studiespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work is focused on issues of evolutionary changes in the media environment, and in particular the transfer of the press to the Internet. Theory from the first and second chapter showed the most important factors of these changes: convergence, digitalization and globalization. This work also outlined the image of consumer of contemporary media in the hypermedia world. Focusing on the press media segment has allowed to show the general trend in use of traditional media today. Focus studies discussed in chapter three showed that people are still reading the traditional press. In this work the author analyzed the women’s press, mainly lifestyle magazines. The topic of group interviews included not only the evaluation of female titles on the Internet, but also in a paper form. Embedding research into the humanistic management and defining the research worldview has allowed to show image of contemporary media audience and a rich media offer today.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca koncentruje się na zagadnieniach ewolucyjnych zmian w środowisku mediów, a w szczególności przenoszenia prasy do Internetu. Teoria, przytoczona w rozdziale pierwszym i drugim, ukazała najważniejsze czynniki tych zmian: konwergencję, digitalizację i globalizację. Pokazała także współczesnego konsumenta mediów – nowego odbiorcę w świecie nadmediatyzacji. Skupienie się na segmencie prasowym pozwoliło nakreślić ogólną tendencję użytkowania mediów tradycyjnych w dzisiejszych czasach. Badania fokusowe omówione w rozdziale trzecim pokazały, że prasa w formie tradycyjnej nadal jest czytana, niezależnie od grupy wiekowej. Dodatkową wartością pracy jest analiza prasy kobiecej, głównie czasopism z kategorii lifestyle. Tematyka wywiadów grupowych obejmowała nie tylko ocenę kobiecych tytułów w sieci, ale również ich formy papierowej. Osadzenie badań w nurcie humanistycznym i określenie światopoglądu badawczego pozwoliło uzyskać obraz współczesnego odbiorcy mediów, który może obecnie korzystać z bogatej oferty medialnej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Kreft, Jan
dc.contributor.authorpl
Kastelik, Karolina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kreft, Jan
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:56:55Z
dc.date.available
2020-07-27T06:56:55Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-114529-162149
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219894
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONVERGENCE – INTERNET – LIFESTYLE – NEW MEDIA – PRESS
dc.subject.plpl
INTERNET – KONWERGENCJA – LIFESTYLE – NOWE MEDIA – PRASA
dc.titlepl
Ewolucja przenoszenia prasy do Internetu. Czasopisma lifestyle w sieci - studia przypadku
dc.title.alternativepl
The evolution of transfering the press to the Internet. Online lifestyle magazines – case studies
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available