Niedozwolona reklama w polskim prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim

master
dc.abstract.enThis paper focuses on the issue of unfair advertising. Author defines the concept of advertising, describes the nature of the legal consequences of the institution and compares advertising to offer and invitation to contract. Starting point for considering becoming a law on unfair competition, through which it is possible to delve into the subject of advertising in violation of the law, implementing customer data, non-factual advertising, advertising hidden and cumbersome advertising and comparative advertising. Author also writes about the legal regulation of advertising in EU law. On the basis of the new Act on combating unfair commercial practices, in the second part of the paper, the author describes as the practice of illegal advertising and aggressive. It also gives numerous examples poskich and European advertisers who have broken the law. With special emphasis author also describes instances of illegal advertising in banking law, which are routinely violated rules on consumer credit.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na zagadnieniu nieuczciwej reklamy. Autor definiuje pojęcie reklamy, opisuje charakter skutków prawnych tej instytucji oraz porównuje reklamę do oferty oraz do zaproszenia do zawarcia umowy. Punktem wyjścia dla rozwazań staje się ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, dzięki której możliwe jest zagłębeienie się w tematykę reklamy sprzecznej z przepisami prawa, wprowadzającej klienta w błąd, reklamy nierzeczowej, reklamy ukrytej, a także reklamy uciążliwej oraz reklamy porównawczej. Autor porusza również kwestię uregulowania prawnego niedozwolonej reklamy w prawie unijnym. Na podstawie nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, w drugiej części pracy, autor opisuje reklamę jako praktykę niedozwoloną oraz agresywną. Podaje również liczne przykłady poskich oraz europejskich reklamodawców, którzy złamali obowiązujące prawo. Ze szczególnym naciskiem autor opisuje także przypadki niedozwolonej reklamy w prawie bankowym, gdzie nagminnie łamane są przepisy dotyczące kredytu konsumenckiego.pl
dc.affiliationWydział Prawa i Administracjipl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWoś, Tadeusz - 132743 pl
dc.contributor.authorSzachnitowski, Michałpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WPA3pl
dc.contributor.reviewerKamiński, Marcin - 186321 pl
dc.contributor.reviewerWoś, Tadeusz - 132743 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T17:55:51Z
dc.date.available2020-07-24T17:55:51Z
dc.date.submitted2013-07-05pl
dc.fieldofstudyprawopl
dc.identifier.apddiploma-76657-96454pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189282
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising, competition law, consumer lawpl
dc.subject.plreklama, prawo konkurencji, prawo konsumenckiepl
dc.titleNiedozwolona reklama w polskim prawie konkurencji oraz prawie konsumenckimpl
dc.title.alternativeIllegal advertising in the Polish competition law and consumer lawpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This paper focuses on the issue of unfair advertising. Author defines the concept of advertising, describes the nature of the legal consequences of the institution and compares advertising to offer and invitation to contract. Starting point for considering becoming a law on unfair competition, through which it is possible to delve into the subject of advertising in violation of the law, implementing customer data, non-factual advertising, advertising hidden and cumbersome advertising and comparative advertising. Author also writes about the legal regulation of advertising in EU law. On the basis of the new Act on combating unfair commercial practices, in the second part of the paper, the author describes as the practice of illegal advertising and aggressive. It also gives numerous examples poskich and European advertisers who have broken the law. With special emphasis author also describes instances of illegal advertising in banking law, which are routinely violated rules on consumer credit.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu nieuczciwej reklamy. Autor definiuje pojęcie reklamy, opisuje charakter skutków prawnych tej instytucji oraz porównuje reklamę do oferty oraz do zaproszenia do zawarcia umowy. Punktem wyjścia dla rozwazań staje się ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, dzięki której możliwe jest zagłębeienie się w tematykę reklamy sprzecznej z przepisami prawa, wprowadzającej klienta w błąd, reklamy nierzeczowej, reklamy ukrytej, a także reklamy uciążliwej oraz reklamy porównawczej. Autor porusza również kwestię uregulowania prawnego niedozwolonej reklamy w prawie unijnym. Na podstawie nowej ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, w drugiej części pracy, autor opisuje reklamę jako praktykę niedozwoloną oraz agresywną. Podaje również liczne przykłady poskich oraz europejskich reklamodawców, którzy złamali obowiązujące prawo. Ze szczególnym naciskiem autor opisuje także przypadki niedozwolonej reklamy w prawie bankowym, gdzie nagminnie łamane są przepisy dotyczące kredytu konsumenckiego.
dc.affiliationpl
Wydział Prawa i Administracji
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Woś, Tadeusz - 132743
dc.contributor.authorpl
Szachnitowski, Michał
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WPA3
dc.contributor.reviewerpl
Kamiński, Marcin - 186321
dc.contributor.reviewerpl
Woś, Tadeusz - 132743
dc.date.accessioned
2020-07-24T17:55:51Z
dc.date.available
2020-07-24T17:55:51Z
dc.date.submittedpl
2013-07-05
dc.fieldofstudypl
prawo
dc.identifier.apdpl
diploma-76657-96454
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/189282
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising, competition law, consumer law
dc.subject.plpl
reklama, prawo konkurencji, prawo konsumenckie
dc.titlepl
Niedozwolona reklama w polskim prawie konkurencji oraz prawie konsumenckim
dc.title.alternativepl
Illegal advertising in the Polish competition law and consumer law
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available