WPŁYW BOOKSTAGRAMA I BOOKTOKA NA TURYSTYKĘ LITERACKĄ NA PRZYKŁADZIE MOONDRIVE CAMP

licenciate
dc.abstract.enCultural tourism is inextricably linked to popular culture, which shapes and changes it. Its branch, literary tourism, is largely shaped by social media, which is part of many people's lives around the world. Bookmedia is a phenomenon that has emerged in social media in recent years, and includes Bookstagram and BookTok, among others. For my work, I looked at Moondrive Camp, a collaboration between Adventure Seekers and Moondrive Publishing. Through qualitative interviews, I was able to explore the impact of bookmedia on literary tourism by surveying employees of the publishing house, creator in the bookmedia space and participants in the camps I worked at during the summer.pl
dc.abstract.plTurystyka kulturowa jest nierozerwalnie związana z kulturą popularną, która to ją kształtuje i zmienia. Jej odłam – turystyka literacka, w dużym stopniu kształtowana jest przez media społecznościowe, będące częścią życia wielu ludzi na całym świecie. Bookmedia są fenomenem, który pojawił się w mediach społecznościowych w ostatnich latach. W mojej pracy przyjrzałam się obozom Moondrive Camp, organizowanym we współpracy firmy Poszukiwacze Przygód z wydawnictwem Moondrive. Dzięki wywiadom jakościowym byłam w stanie zgłębić temat wpływu bookmediów na turystykę literacką, przeprowadzając badania wśród pracownic wydawnictwa, twórczyni w przestrzeni bookmediów oraz uczestników obozów, na których pracowałam w wakacje.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDuda, Anna - 183256 pl
dc.contributor.authorMakowska, Urszula - USOS309774 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDuda, Anna - 183256 pl
dc.contributor.reviewerBanaszkiewicz, Magdalena - 159821 pl
dc.date.accessioned2024-09-13T09:32:05Z
dc.date.available2024-09-13T09:32:05Z
dc.date.submitted2024-09-12pl
dc.fieldofstudykulturoznawstwo międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-178178-309774pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/442568
dc.languagepolpl
dc.subject.enpopular culture, social media, cultural tourism, literary tourism, bookmedia, BookTok, Bookstagram, Moondrive Camp, Poszukiwacze Przygódpl
dc.subject.plkultura popularna, media społecznośniowe, turystyka kulturowa, turystyka literacka, bookmedia, BookTok, Bookstagram, Moondrive Camp, Poszukiwacze Przygódpl
dc.titleWPŁYW BOOKSTAGRAMA I BOOKTOKA NA TURYSTYKĘ LITERACKĄ NA PRZYKŁADZIE MOONDRIVE CAMPpl
dc.title.alternativeTHE IMPACT OF BOOKSTAGRAM AND BOOKTOK ON LITERARY TOURISM: THE EXAMPLE OF MOONDRIVE CAMPpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Cultural tourism is inextricably linked to popular culture, which shapes and changes it. Its branch, literary tourism, is largely shaped by social media, which is part of many people's lives around the world. Bookmedia is a phenomenon that has emerged in social media in recent years, and includes Bookstagram and BookTok, among others. For my work, I looked at Moondrive Camp, a collaboration between Adventure Seekers and Moondrive Publishing. Through qualitative interviews, I was able to explore the impact of bookmedia on literary tourism by surveying employees of the publishing house, creator in the bookmedia space and participants in the camps I worked at during the summer.
dc.abstract.plpl
Turystyka kulturowa jest nierozerwalnie związana z kulturą popularną, która to ją kształtuje i zmienia. Jej odłam – turystyka literacka, w dużym stopniu kształtowana jest przez media społecznościowe, będące częścią życia wielu ludzi na całym świecie. Bookmedia są fenomenem, który pojawił się w mediach społecznościowych w ostatnich latach. W mojej pracy przyjrzałam się obozom Moondrive Camp, organizowanym we współpracy firmy Poszukiwacze Przygód z wydawnictwem Moondrive. Dzięki wywiadom jakościowym byłam w stanie zgłębić temat wpływu bookmediów na turystykę literacką, przeprowadzając badania wśród pracownic wydawnictwa, twórczyni w przestrzeni bookmediów oraz uczestników obozów, na których pracowałam w wakacje.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Duda, Anna - 183256
dc.contributor.authorpl
Makowska, Urszula - USOS309774
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Duda, Anna - 183256
dc.contributor.reviewerpl
Banaszkiewicz, Magdalena - 159821
dc.date.accessioned
2024-09-13T09:32:05Z
dc.date.available
2024-09-13T09:32:05Z
dc.date.submittedpl
2024-09-12
dc.fieldofstudypl
kulturoznawstwo międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-178178-309774
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/442568
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
popular culture, social media, cultural tourism, literary tourism, bookmedia, BookTok, Bookstagram, Moondrive Camp, Poszukiwacze Przygód
dc.subject.plpl
kultura popularna, media społecznośniowe, turystyka kulturowa, turystyka literacka, bookmedia, BookTok, Bookstagram, Moondrive Camp, Poszukiwacze Przygód
dc.titlepl
WPŁYW BOOKSTAGRAMA I BOOKTOKA NA TURYSTYKĘ LITERACKĄ NA PRZYKŁADZIE MOONDRIVE CAMP
dc.title.alternativepl
THE IMPACT OF BOOKSTAGRAM AND BOOKTOK ON LITERARY TOURISM: THE EXAMPLE OF MOONDRIVE CAMP
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
62
Views per month
Views per city
Krakow
12
Warsaw
9
Poznan
8
Wroclaw
5
Katowice
3
Lodz
3
Bialystok
2
Bytom
2
Szczecin
2
Torun
2

No access

No Thumbnail Available