Rola plakatu w promocji wydarzeń kulturalnych

licenciate
dc.abstract.enIn this study is raised an issue concerning the role of a poster in the promotion of cultural events. It is necessary to observe the selected elements when developing the marketing activities in the scope of culture. The author handles the question of marketing communication, especially its example in the field of visual communication based on a poster. The study presents the results of surveys conducted among selected cultural organisations and recipients. The purpose of the study was to present the perspective of senders and recipients of promotional activities through a poster.pl
dc.abstract.plW pracy został poruszony problem roli plakatu w promocji wydarzeń kulturalnych. W chwili rozwoju działań marketingowych w obszarze kultury, przyjrzenie się jej wybranym elementom jest potrzebne. Autorka przybliża komunikacje marketingową, a konkretnie jej przykład w obrębie komunikacji wizualnej jakim jest plakat. Praca prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w wybranych organizacjach kulturalnych i wśród odbiorców. Celem badań było poznanie perspektywy nadawców i odbiorców komunikatu działań promocyjnych za pośrednictwem plakatu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorRogóż, Juliapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:53:36Z
dc.date.available2020-07-28T05:53:36Z
dc.date.submitted2020-07-02pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-139955-246801pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240465
dc.languagepolpl
dc.subject.enposter, cultural marketing, marketing communication, visual communication, advertising, promotionpl
dc.subject.plplakat, marketing kultury, komunikacja marketingowa, komunikacja wizualna, reklama, promocjapl
dc.titleRola plakatu w promocji wydarzeń kulturalnychpl
dc.title.alternativeThe role of a poster in the promotion of cultural eventspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In this study is raised an issue concerning the role of a poster in the promotion of cultural events. It is necessary to observe the selected elements when developing the marketing activities in the scope of culture. The author handles the question of marketing communication, especially its example in the field of visual communication based on a poster. The study presents the results of surveys conducted among selected cultural organisations and recipients. The purpose of the study was to present the perspective of senders and recipients of promotional activities through a poster.
dc.abstract.plpl
W pracy został poruszony problem roli plakatu w promocji wydarzeń kulturalnych. W chwili rozwoju działań marketingowych w obszarze kultury, przyjrzenie się jej wybranym elementom jest potrzebne. Autorka przybliża komunikacje marketingową, a konkretnie jej przykład w obrębie komunikacji wizualnej jakim jest plakat. Praca prezentuje wyniki badań ankietowych przeprowadzonych w wybranych organizacjach kulturalnych i wśród odbiorców. Celem badań było poznanie perspektywy nadawców i odbiorców komunikatu działań promocyjnych za pośrednictwem plakatu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Rogóż, Julia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:53:36Z
dc.date.available
2020-07-28T05:53:36Z
dc.date.submittedpl
2020-07-02
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-139955-246801
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240465
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
poster, cultural marketing, marketing communication, visual communication, advertising, promotion
dc.subject.plpl
plakat, marketing kultury, komunikacja marketingowa, komunikacja wizualna, reklama, promocja
dc.titlepl
Rola plakatu w promocji wydarzeń kulturalnych
dc.title.alternativepl
The role of a poster in the promotion of cultural events
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
94
Views per month
Views per city
Wroclaw
18
Poznan
15
Warsaw
14
Gdansk
4
Środa Śląska
4
Krakow
3
Nuremberg
3
Czechowice-Dziedzice
2
Dublin
2
Rzeszów
2

No access

No Thumbnail Available