Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Uczestnictwo młodzieży licealnej w portalach społecznościowych a jej nastawienia intra i interpersonalne
Participation of high school students in social networking sites and its interpersonal and interpersonal attitudes
młodzież licealna, portale społecznościowe, Internet, Facebook, samoocena, funkcjonowanie interpersonalne, nastawienia intrapersonalne, nastawienia interpersonalne, zagrożenia w Sieci
High school students, social networking sites, the Internet, Facebook, self-esteem, interpersonal functioning, intrapersonal attitudes, interpersonal attitudes, threats on the Web
Praca magisterska dotyczy udziału młodzieży licealnej na portalach społecznościowych. Badania na potrzeby tej pracy miały na celu wykazanie różnic pomiędzy nastawieniami intra i interpersonalnymi młodych użytkowników Internetu, którzy aktywnie na co dzień korzystają z portali społecznościowych. W pierwszym rozdziale omówiono wszystkie zagadnienia teoretyczne związane z funkcjonowaniem człowieka w wirtualnym świecie. W drugim rozdziale przedstawione zostały aspekty związane z nastawieniami intra i interpersonalnymi. Rozdział trzeci opiera się na opisie stosowanych metod badawczych. W rozdziale 4 przedstawiono wyniki kwestionariuszy dotyczących różnic poczucia własnej wartości między licealistami korzystającymi z serwisów społecznościowych, a tymi, którzy nie korzystają. Wywnioskowano, iż korzystanie z portali społecznościowych nie różnicuje poczucia własnej wartości uczniów szkół średnich, pomimo tego, że serwisy stwarzają możliwość do tworzenia własnego wizerunku. Badania wykazały, iż głównym celem korzystania przez młodzież licealną z portali społecznościowych jest bycie w stałym kontakcie z przyjaciółmi. Użytkownicy portali mogą liczyć na pomoc od znajomych, rozmowę i wsparcie w przypadku problemów, wystarczy, iż zalogują się na swój profil i zaczną rozmowę z wybraną osobą. Podsumowując, niniejsza praca ukazała, że młodzież licealna może aktywnie uczestniczyć w portalach społecznościowych bez bezpośredniego zagrożenia niebezpieczeństwami sieci.
The diploma thesis concerns the participation of high school students in social networks. My research was to show interpersonal differences of attitudes of young Internet users. In the first chapter of the paper is discussion about all theoretical issues related to functioning of human in the virtual world and face to face communication. In the second chapter I presented aspects of understanding intra and interpersonal attitudes. The third chapter is based on description of used study methods. Chapter 4 presents results of questionnaires about differences of self-esteem between high school students using social networking sites and not using. The conclusions are that using social networking sites does not differentiate the self-esteem of high school students, despite the fact that portals are a tool for creating their own image. Research has shown that the main goal of social networking is to talk to friends. Portal users can count on support from friends and chat in case of a problem, they just log on to their profile and start a conversation with the person they choose. In the summary, respondents have shown that they can actively participate in social networking sites without directly threatening the dangers of the Web.
dc.abstract.en | The diploma thesis concerns the participation of high school students in social networks. My research was to show interpersonal differences of attitudes of young Internet users. In the first chapter of the paper is discussion about all theoretical issues related to functioning of human in the virtual world and face to face communication. In the second chapter I presented aspects of understanding intra and interpersonal attitudes. The third chapter is based on description of used study methods. Chapter 4 presents results of questionnaires about differences of self-esteem between high school students using social networking sites and not using. The conclusions are that using social networking sites does not differentiate the self-esteem of high school students, despite the fact that portals are a tool for creating their own image. Research has shown that the main goal of social networking is to talk to friends. Portal users can count on support from friends and chat in case of a problem, they just log on to their profile and start a conversation with the person they choose. In the summary, respondents have shown that they can actively participate in social networking sites without directly threatening the dangers of the Web. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska dotyczy udziału młodzieży licealnej na portalach społecznościowych. Badania na potrzeby tej pracy miały na celu wykazanie różnic pomiędzy nastawieniami intra i interpersonalnymi młodych użytkowników Internetu, którzy aktywnie na co dzień korzystają z portali społecznościowych. W pierwszym rozdziale omówiono wszystkie zagadnienia teoretyczne związane z funkcjonowaniem człowieka w wirtualnym świecie. W drugim rozdziale przedstawione zostały aspekty związane z nastawieniami intra i interpersonalnymi. Rozdział trzeci opiera się na opisie stosowanych metod badawczych. W rozdziale 4 przedstawiono wyniki kwestionariuszy dotyczących różnic poczucia własnej wartości między licealistami korzystającymi z serwisów społecznościowych, a tymi, którzy nie korzystają. Wywnioskowano, iż korzystanie z portali społecznościowych nie różnicuje poczucia własnej wartości uczniów szkół średnich, pomimo tego, że serwisy stwarzają możliwość do tworzenia własnego wizerunku. Badania wykazały, iż głównym celem korzystania przez młodzież licealną z portali społecznościowych jest bycie w stałym kontakcie z przyjaciółmi. Użytkownicy portali mogą liczyć na pomoc od znajomych, rozmowę i wsparcie w przypadku problemów, wystarczy, iż zalogują się na swój profil i zaczną rozmowę z wybraną osobą. Podsumowując, niniejsza praca ukazała, że młodzież licealna może aktywnie uczestniczyć w portalach społecznościowych bez bezpośredniego zagrożenia niebezpieczeństwami sieci. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Bieszczad, Bogusław - 127331 | pl |
dc.contributor.author | Latała, Ilona | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Bieszczad, Bogusław - 127331 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dąbrowska, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T07:24:20Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T07:24:20Z | |
dc.date.submitted | 2017-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika społeczno-opiekuńcza | pl |
dc.identifier.apd | diploma-114940-219088 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/220316 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | High school students, social networking sites, the Internet, Facebook, self-esteem, interpersonal functioning, intrapersonal attitudes, interpersonal attitudes, threats on the Web | pl |
dc.subject.pl | młodzież licealna, portale społecznościowe, Internet, Facebook, samoocena, funkcjonowanie interpersonalne, nastawienia intrapersonalne, nastawienia interpersonalne, zagrożenia w Sieci | pl |
dc.title | Uczestnictwo młodzieży licealnej w portalach społecznościowych a jej nastawienia intra i interpersonalne | pl |
dc.title.alternative | Participation of high school students in social networking sites and its interpersonal and interpersonal attitudes | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |