Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Stres, wypalenie zawodowe - czynniki organizacyjne i indywidualne na przykładzie zawodu nauczyciela.
Stress, professional burnout - organizational and individual factors on the example of the teaching profession.
STRES – WYCZERPANIE EMOCJONALNE - WYPALENIE ZAWODOWE
STRESS – EMOTIONAL EXHAUSTION – PROFESSIONAL BURNOUT
Niniejsza praca przedstawia analizę zjawiska stresu i wypalenia zawodowego. Zawiera omówienie czynników indywidualnych i organizacyjnych wpływających na omawiany w pracy syndrom. Charakteryzuje zagrożenia, konsekwencje oraz sposoby walki z wypaleniem zawodowym przez nauczycieli. W ostatnim rozdziale znajdują się wyniki badań dotyczące poziomu wypalenia zawodowego, czynników wpływających na ten stan oraz objawów u pedagogów zatrudnionych w szkołach gimnazjalnych. Wszystkie informacje zawarte w tej pracy pochodzą z fachowej literatury, czasopism tematycznych oraz ankiety, która została przeprowadzona na potrzeby przedstawionej pracy.
This paper presents an analysis of stress and Professional burnout. Contains an overview of individual and organizational factors affecting the work discussed in the syndrome. It is characterized by threats, consequences and ways to fight burnout by teachers. In the last chapter are the results of research on the level of burnout, factors affecting the condition and symptoms of the teachers working in secondary schools. All information contained in this work come from the professional literature, magazines and thematic survey, which was carried out for the purposes of this study.
dc.abstract.en | This paper presents an analysis of stress and Professional burnout. Contains an overview of individual and organizational factors affecting the work discussed in the syndrome. It is characterized by threats, consequences and ways to fight burnout by teachers. In the last chapter are the results of research on the level of burnout, factors affecting the condition and symptoms of the teachers working in secondary schools. All information contained in this work come from the professional literature, magazines and thematic survey, which was carried out for the purposes of this study. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca przedstawia analizę zjawiska stresu i wypalenia zawodowego. Zawiera omówienie czynników indywidualnych i organizacyjnych wpływających na omawiany w pracy syndrom. Charakteryzuje zagrożenia, konsekwencje oraz sposoby walki z wypaleniem zawodowym przez nauczycieli. W ostatnim rozdziale znajdują się wyniki badań dotyczące poziomu wypalenia zawodowego, czynników wpływających na ten stan oraz objawów u pedagogów zatrudnionych w szkołach gimnazjalnych. Wszystkie informacje zawarte w tej pracy pochodzą z fachowej literatury, czasopism tematycznych oraz ankiety, która została przeprowadzona na potrzeby przedstawionej pracy. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.contributor.author | Grzebieniarz, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.reviewer | Dyląg, Anna - 127842 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T02:19:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T02:19:23Z | |
dc.date.submitted | 2014-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-88604-84855 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/197106 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | STRESS – EMOTIONAL EXHAUSTION – PROFESSIONAL BURNOUT | pl |
dc.subject.pl | STRES – WYCZERPANIE EMOCJONALNE - WYPALENIE ZAWODOWE | pl |
dc.title | Stres, wypalenie zawodowe - czynniki organizacyjne i indywidualne na przykładzie zawodu nauczyciela. | pl |
dc.title.alternative | Stress, professional burnout - organizational and individual factors on the example of the teaching profession. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |