Znaczenie electronic word of mouth w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów kosmetycznych do makijażu przez konsumentów w wieku 18-35 lat

master
dc.abstract.enThis dissertation investigates the influence of eWOM on the decision-making process while purchasing beauty products among consumers of age 18-35 years old. Questionnaire survey served as the main data collection method. It was used to determine the role of online recommendations of cosmetics published by other users in informal information sources. Specifically, to determine whether they are serving as opinion-forming factors in decision-making process among chosen sample of respondents, and to what extent these online reviews impact their purchase intentions.pl
dc.abstract.plPraca dotyczy wpływu electronic word of mouth w podejmowaniu decyzji nabywczych produktów kosmetycznych do makijażu przez konsumentów w wieku 18–35 lat. Bazując na badaniu kwestionariuszowym spróbowano określić czy rekomendacje produktów kosmetycznych, wystawiane przez innych użytkowników Internetu w nieformalnych źródłach informacyjnych, są czynnikiem opiniotwórczym w procesie decyzyjnym przez badaną grupę oraz w jakim stopniu oddziałują na ich intencje zakupowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.authorStaniszewska, Michalinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:24:26Z
dc.date.available2020-07-27T20:24:26Z
dc.date.submitted2018-10-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-127997-217196pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231810
dc.languagepolpl
dc.subject.eneWOM, decision-making process, beauty cosmetics, shopping, consumerspl
dc.subject.pleWOM, podejmowanie decyzji, kosmetyki, zakupy, konsumencipl
dc.titleZnaczenie electronic word of mouth w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów kosmetycznych do makijażu przez konsumentów w wieku 18-35 latpl
dc.title.alternativeThe Importance of electronic word of mouth in the Decision-making Process while Purchasing Beauty Products among Consumers of Age 18–35pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This dissertation investigates the influence of eWOM on the decision-making process while purchasing beauty products among consumers of age 18-35 years old. Questionnaire survey served as the main data collection method. It was used to determine the role of online recommendations of cosmetics published by other users in informal information sources. Specifically, to determine whether they are serving as opinion-forming factors in decision-making process among chosen sample of respondents, and to what extent these online reviews impact their purchase intentions.
dc.abstract.plpl
Praca dotyczy wpływu electronic word of mouth w podejmowaniu decyzji nabywczych produktów kosmetycznych do makijażu przez konsumentów w wieku 18–35 lat. Bazując na badaniu kwestionariuszowym spróbowano określić czy rekomendacje produktów kosmetycznych, wystawiane przez innych użytkowników Internetu w nieformalnych źródłach informacyjnych, są czynnikiem opiniotwórczym w procesie decyzyjnym przez badaną grupę oraz w jakim stopniu oddziałują na ich intencje zakupowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.authorpl
Staniszewska, Michalina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:24:26Z
dc.date.available
2020-07-27T20:24:26Z
dc.date.submittedpl
2018-10-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-127997-217196
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231810
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
eWOM, decision-making process, beauty cosmetics, shopping, consumers
dc.subject.plpl
eWOM, podejmowanie decyzji, kosmetyki, zakupy, konsumenci
dc.titlepl
Znaczenie electronic word of mouth w podejmowaniu decyzji o zakupie produktów kosmetycznych do makijażu przez konsumentów w wieku 18-35 lat
dc.title.alternativepl
The Importance of electronic word of mouth in the Decision-making Process while Purchasing Beauty Products among Consumers of Age 18–35
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
15
Views per month
Views per city
Wroclaw
4
Tczew
2
Dublin
1
Gdansk
1
Katowice
1
Kwidzyn
1
Olsztynek
1
Opole
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available