Ocieplanie wizerunku polityka populistycznego. Konceptualizacja pojęcia

master
dc.abstract.enThe aim of this master degree thesis is to propose a conceptualization of the term ‘the populist politician’s image warming’. The author relies on the method of case study and the analysis of secondary qualitative sources. The first chapter presents the political image creation in the context of mediatization, personalization and professionalization of politics and image-building. In the second chapter, the author discusses the acceptions of populism phenomenon (ideology, communication style and strategy, political strategy) and defines the populism as a communication and political strategy based on people. In this light, the prototype populist politician is Marine Le Pen. In the third chapter, her image change strategy is stressed and the analysis of its elements, in the fourth and last chapter of the master degree thesis, allows the author to define ‘the populist politician’s image warming’ as a part of the populization of politics phenomenon.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy magisterskiej jest zaproponowanie konceptualizacji terminu „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego”. By go zrealizować, autorka zastosowała metodę studium przypadku i technikę wtórnej analizy jakościowych danych zastanych, co pozwoliło postawić nowe pytania badawcze, poszerzyć badaną perspektywę czasową i zakres zmiennych oraz zaproponować kierunki dalszych badań. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwszy rozdział charakteryzuje uwarunkowania tworzenia wizerunku politycznego na tle zjawisk mediatyzacji, personalizacji i profesjonalizacji. W drugim rozdziale, autorka rozważa populizm jako ideologię, styl i strategię komunikacyjną oraz jako strategię polityczną. Autorka definiuje populizm jako strategię polityczno-komunikacyjną ukierunkowaną na lud. W tym świetle prototypowym politykiem populistycznym jest szefowa francuskiego Zjednoczenia Narodowego, Marine Le Pen. Jej strategia zmiany wizerunkowej jest bardzo szeroko opracowana, więc opis strategii, którego autorka dokonała w rozdziale trzecim stanowi zaledwie przyczynek do konceptualizacji tytułowego pojęcia. W czwartym rozdziale, autorka definiuje „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego” jako część zjawiska populizacji polityki, co pozwala naszkicować propozycje kierunków dalszych badań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.authorCzerkies, Dorotapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKasprowicz, Dominikapl
dc.contributor.reviewerSzymańska, Agnieszka - 132286 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:53:26Z
dc.date.available2020-07-27T21:53:26Z
dc.date.submitted2019-10-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-129989-145657pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233181
dc.languagepolpl
dc.subject.enpopulism, political image, ‘image warming’, Marine Le Pen, National Rally, populization of politicspl
dc.subject.plpopulizm, wizerunek polityczny, ocieplanie wizerunku, Marine Le Pen, Zjednoczenie Narodowe, populizacja politykipl
dc.titleOcieplanie wizerunku polityka populistycznego. Konceptualizacja pojęciapl
dc.title.alternativeThe populist politician’s ‘image warming’. A proposition of conceptualizationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this master degree thesis is to propose a conceptualization of the term ‘the populist politician’s image warming’. The author relies on the method of case study and the analysis of secondary qualitative sources. The first chapter presents the political image creation in the context of mediatization, personalization and professionalization of politics and image-building. In the second chapter, the author discusses the acceptions of populism phenomenon (ideology, communication style and strategy, political strategy) and defines the populism as a communication and political strategy based on people. In this light, the prototype populist politician is Marine Le Pen. In the third chapter, her image change strategy is stressed and the analysis of its elements, in the fourth and last chapter of the master degree thesis, allows the author to define ‘the populist politician’s image warming’ as a part of the populization of politics phenomenon.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy magisterskiej jest zaproponowanie konceptualizacji terminu „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego”. By go zrealizować, autorka zastosowała metodę studium przypadku i technikę wtórnej analizy jakościowych danych zastanych, co pozwoliło postawić nowe pytania badawcze, poszerzyć badaną perspektywę czasową i zakres zmiennych oraz zaproponować kierunki dalszych badań. Praca składa się z czterech głównych części. Pierwszy rozdział charakteryzuje uwarunkowania tworzenia wizerunku politycznego na tle zjawisk mediatyzacji, personalizacji i profesjonalizacji. W drugim rozdziale, autorka rozważa populizm jako ideologię, styl i strategię komunikacyjną oraz jako strategię polityczną. Autorka definiuje populizm jako strategię polityczno-komunikacyjną ukierunkowaną na lud. W tym świetle prototypowym politykiem populistycznym jest szefowa francuskiego Zjednoczenia Narodowego, Marine Le Pen. Jej strategia zmiany wizerunkowej jest bardzo szeroko opracowana, więc opis strategii, którego autorka dokonała w rozdziale trzecim stanowi zaledwie przyczynek do konceptualizacji tytułowego pojęcia. W czwartym rozdziale, autorka definiuje „ocieplanie wizerunku polityka populistycznego” jako część zjawiska populizacji polityki, co pozwala naszkicować propozycje kierunków dalszych badań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.authorpl
Czerkies, Dorota
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kasprowicz, Dominika
dc.contributor.reviewerpl
Szymańska, Agnieszka - 132286
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:53:26Z
dc.date.available
2020-07-27T21:53:26Z
dc.date.submittedpl
2019-10-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-129989-145657
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233181
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
populism, political image, ‘image warming’, Marine Le Pen, National Rally, populization of politics
dc.subject.plpl
populizm, wizerunek polityczny, ocieplanie wizerunku, Marine Le Pen, Zjednoczenie Narodowe, populizacja polityki
dc.titlepl
Ocieplanie wizerunku polityka populistycznego. Konceptualizacja pojęcia
dc.title.alternativepl
The populist politician’s ‘image warming’. A proposition of conceptualization
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available