Wpływ satysfakcji z imienia na wybór strategii autoprezentacji

master
dc.abstract.enWork in the field of psychology of names, rooted in social psychology. The goal is to check whether satisfaction from the given name changes style of self-presentation - self-promotion or self-depreciation. The text also deepens theoretical issues such as: the meaning of a name, possible implications of its connotation, various factors influencing the level of elevation and issues related to image building. The research was carried out on the basis of a questionnaire developed on the basis of scientific research in Doroszewicz and Stanisławawiak's "Oblicza imion", in the part "Z imieniem przez życie" and social participation, and the Bogdan Wojciszke Self-Presentation Styles Questionnaire.pl
dc.abstract.plPraca z zakresu psychologii imion, zakorzeniona w psychologii społecznej. Celem jest ustalenie czy satysfakcja z posiadanego imienia może wpływać na wybierany przez daną osobą styl autoprezentacji - autopromocji lub autodeprecjacji. Tekst pogłębia też teoretyczne zagadnienia takie jak: znaczenie imienia, możliwe implikacje jego konotacji, różne czynniki wpływające na poziom satysfakcji oraz zagadnienia związane z budowaniem wizerunku. Przeprowadzone badanie opiera się na autorskim kwestionariuszu opracowanym na podstawie badań zawartych w „Oblicza imion” Doroszewicz i Stanisławiak, w części „Z imieniem przez życie” i konsultacji społecznych oraz Kwestionariusza Stylów Autoprezentacji Bogdana Wojciszke.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWontorczyk, Antoni - 132734 pl
dc.contributor.authorStaszkiewicz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNoworol, Czesław - 131075 pl
dc.contributor.reviewerWontorczyk, Antoni - 132734 pl
dc.date.accessioned2021-11-30T22:31:52Z
dc.date.available2021-11-30T22:31:52Z
dc.date.submitted2021-11-29pl
dc.fieldofstudypsychologia stosowanapl
dc.identifier.apddiploma-130262-178532pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/284564
dc.languagepolpl
dc.subject.enname, first name, satisfaction, strategies of self-presentation, styles of self-presentation self-presentation, self-promotion, self-depreciation, image, identitypl
dc.subject.plimię, imiona, satysfakcja, strategie autoprezentacji, style autoprezentacji autoprezentacja, autopromocja, autodeprecjacja, wizerunek, tożsamośćpl
dc.titleWpływ satysfakcji z imienia na wybór strategii autoprezentacjipl
dc.title.alternativeInfluence of first name on the choice of self-presentation strategypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Work in the field of psychology of names, rooted in social psychology. The goal is to check whether satisfaction from the given name changes style of self-presentation - self-promotion or self-depreciation. The text also deepens theoretical issues such as: the meaning of a name, possible implications of its connotation, various factors influencing the level of elevation and issues related to image building. The research was carried out on the basis of a questionnaire developed on the basis of scientific research in Doroszewicz and Stanisławawiak's "Oblicza imion", in the part "Z imieniem przez życie" and social participation, and the Bogdan Wojciszke Self-Presentation Styles Questionnaire.
dc.abstract.plpl
Praca z zakresu psychologii imion, zakorzeniona w psychologii społecznej. Celem jest ustalenie czy satysfakcja z posiadanego imienia może wpływać na wybierany przez daną osobą styl autoprezentacji - autopromocji lub autodeprecjacji. Tekst pogłębia też teoretyczne zagadnienia takie jak: znaczenie imienia, możliwe implikacje jego konotacji, różne czynniki wpływające na poziom satysfakcji oraz zagadnienia związane z budowaniem wizerunku. Przeprowadzone badanie opiera się na autorskim kwestionariuszu opracowanym na podstawie badań zawartych w „Oblicza imion” Doroszewicz i Stanisławiak, w części „Z imieniem przez życie” i konsultacji społecznych oraz Kwestionariusza Stylów Autoprezentacji Bogdana Wojciszke.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wontorczyk, Antoni - 132734
dc.contributor.authorpl
Staszkiewicz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Noworol, Czesław - 131075
dc.contributor.reviewerpl
Wontorczyk, Antoni - 132734
dc.date.accessioned
2021-11-30T22:31:52Z
dc.date.available
2021-11-30T22:31:52Z
dc.date.submittedpl
2021-11-29
dc.fieldofstudypl
psychologia stosowana
dc.identifier.apdpl
diploma-130262-178532
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/284564
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
name, first name, satisfaction, strategies of self-presentation, styles of self-presentation self-presentation, self-promotion, self-depreciation, image, identity
dc.subject.plpl
imię, imiona, satysfakcja, strategie autoprezentacji, style autoprezentacji autoprezentacja, autopromocja, autodeprecjacja, wizerunek, tożsamość
dc.titlepl
Wpływ satysfakcji z imienia na wybór strategii autoprezentacji
dc.title.alternativepl
Influence of first name on the choice of self-presentation strategy
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections