Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Program Womenomics i jego wpływ na sytuacje Japonek na rynku pracy
The Womenomics program and its impact on the situation of Japanese women in the labor market
Japonia, Rynek pracy, Womenomics, Japonki, Gender inequality
Japan, Labor Market, Womenomics, Japanese women, Gender inequality
Przedmiotem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia programu Womenomics i jego realnego wpływu na sytuację kobiet, które pracują lub pracowały na japońskim rynku pracy. W szczególności skupiono się na zbadaniu sukcesu Womenomics w porównaniu z założeniami, które według rządu japońskiego miały zostać osiągnięte w 2020 roku oraz na ocenie sukcesu przez samych Japończyków, których jako podmiotów działających na japońskim rynku pracy dotyczy wpływ Womenomics.Praca składa się z trzech głównych części. Pierwsza część w całości skupia się na przedstawieniu sytuacji kobiet w Japonii w przekroju historycznym z podziałem na główne epoki oraz główne wydarzenia mające znaczący wpływ na pozycję kobiety w japońskim społeczeństwie. Rozdział drugi obejmuje prezentację japońskiego rynku pracy oraz jego specyfiki, ze skupieniem się na sytuacji kobiet. Zawarto w nim również, zagadnienie Womenomics, jego założenia i cele, oraz kierunki, na które w przyszłości będzie oddziaływać. Ostatni rozdział to prezentacja wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród Japończyków. Podczas realizacji badań zdecydowano się na przeprowadzenie badań ankietowych online, ze względu na sytuację (COVID) oraz prostsze dotarcie do grupy docelowej -Japończyków, którzy pracowali lub pracują na japońskim rynku pracy. Zdecydowano się zbadać realność sukcesu Womenomics z różnej perspektywy (wiekowej, płci czy stażu pracy) i doświadczeń respondentów.
The subject of this paper is to discuss the issue of the Womenomics program and its real impact on the situation of women who work or have worked in the Japanese labor market. In particular, the focus was on examining the success of Womenomics in comparison with the targets that the Japanese government said were to be achieved in 2020 and on assessing the success by the Japanese themselves, who are affected by the influence of Womenomics as entities operating in the Japanese labor market. The work consists of three main parts. The first part entirely focuses on presenting the situation of women in Japan in a historical cross-section, broken down into major epochs and major events that have had a significant impact on the position of women in Japanese society. The second chapter presents the Japanese labor market and its specificities, with a focus on the situation of women. It also covers the issue of Womenomics, its assumptions and goals, and the directions it will influence in the future. The last chapter is a presentation of the results of a survey conducted among the Japanese.During the research, it was decided to conduct online surveys due to the situation (COVID) and the ease of reaching the target group - Japanese who worked or work in the Japanese labor market. It was decided to examine the feasibility of Womenomics 'success from various perspectives (age, gender, or seniority) and the respondents' experiences.
dc.abstract.en | The subject of this paper is to discuss the issue of the Womenomics program and its real impact on the situation of women who work or have worked in the Japanese labor market. In particular, the focus was on examining the success of Womenomics in comparison with the targets that the Japanese government said were to be achieved in 2020 and on assessing the success by the Japanese themselves, who are affected by the influence of Womenomics as entities operating in the Japanese labor market. The work consists of three main parts. The first part entirely focuses on presenting the situation of women in Japan in a historical cross-section, broken down into major epochs and major events that have had a significant impact on the position of women in Japanese society. The second chapter presents the Japanese labor market and its specificities, with a focus on the situation of women. It also covers the issue of Womenomics, its assumptions and goals, and the directions it will influence in the future. The last chapter is a presentation of the results of a survey conducted among the Japanese.During the research, it was decided to conduct online surveys due to the situation (COVID) and the ease of reaching the target group - Japanese who worked or work in the Japanese labor market. It was decided to examine the feasibility of Womenomics 'success from various perspectives (age, gender, or seniority) and the respondents' experiences. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem niniejszej pracy jest omówienie zagadnienia programu Womenomics i jego realnego wpływu na sytuację kobiet, które pracują lub pracowały na japońskim rynku pracy. W szczególności skupiono się na zbadaniu sukcesu Womenomics w porównaniu z założeniami, które według rządu japońskiego miały zostać osiągnięte w 2020 roku oraz na ocenie sukcesu przez samych Japończyków, których jako podmiotów działających na japońskim rynku pracy dotyczy wpływ Womenomics.Praca składa się z trzech głównych części. Pierwsza część w całości skupia się na przedstawieniu sytuacji kobiet w Japonii w przekroju historycznym z podziałem na główne epoki oraz główne wydarzenia mające znaczący wpływ na pozycję kobiety w japońskim społeczeństwie. Rozdział drugi obejmuje prezentację japońskiego rynku pracy oraz jego specyfiki, ze skupieniem się na sytuacji kobiet. Zawarto w nim również, zagadnienie Womenomics, jego założenia i cele, oraz kierunki, na które w przyszłości będzie oddziaływać. Ostatni rozdział to prezentacja wyników badań ankietowych przeprowadzonych wśród Japończyków. Podczas realizacji badań zdecydowano się na przeprowadzenie badań ankietowych online, ze względu na sytuację (COVID) oraz prostsze dotarcie do grupy docelowej -Japończyków, którzy pracowali lub pracują na japońskim rynku pracy. Zdecydowano się zbadać realność sukcesu Womenomics z różnej perspektywy (wiekowej, płci czy stażu pracy) i doświadczeń respondentów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jelonek, Adam - 128515 | pl |
dc.contributor.author | Chmielarczyk, Urszula | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Jelonek, Adam - 128515 | pl |
dc.contributor.reviewer | Dybała, Paweł | pl |
dc.date.accessioned | 2022-07-04T21:55:48Z | |
dc.date.available | 2022-07-04T21:55:48Z | |
dc.date.submitted | 2022-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | studia azjatyckie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-158634-268819 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/294398 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Japan, Labor Market, Womenomics, Japanese women, Gender inequality | pl |
dc.subject.pl | Japonia, Rynek pracy, Womenomics, Japonki, Gender inequality | pl |
dc.title | Program Womenomics i jego wpływ na sytuacje Japonek na rynku pracy | pl |
dc.title.alternative | The Womenomics program and its impact on the situation of Japanese women in the labor market | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |