Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Planowanie przedsięwzięcia gospodarczego w obszarze usług rekreacyjno-turystycznych na wybranym przykładzie
Planning business venture in the area of recreation and tourism based on chosen case
BIZNESPLAN - SEGMENTACJA RYNKU – TURYSTYKA AKTYWNA – REKREACJA - PREFERENCJE
BUSINESS PLAN - MARKET SEGMENTATION - ACTIVE TOURISM - RECREATION - PREFERENCES
Popyt na usługi z zakresu turystyki i rekreacji ruchowej stale wzrasta, jednak równocześnie rynek docelowy jest coraz bardziej wymagający. Przedsiębiorca podejmujący się nowego przedsięwzięcia staje przed dużym wyzwaniem. Aby projekt otwarcia firmy powiódł się, należy dokładnie przemyśleć wszystkie etapy oraz aspekty jego realizacji, ale przede wszystkim należy poznać potrzeby, preferencje oraz oczekiwania potencjalnego klienta.Celem głównym niniejszej pracy jest weryfikacja możliwości realizacji przedsięwzięcia gospodarczego w obszarze usług rekreacyjno-turystycznych w danych warunkach instytucjonalnych i gospodarczych. Opracowanie ma również na celu wyszczególnienie segmentów rynku docelowego wraz z ich potrzebami oraz możliwościami ich zaspokojenia przez firmę.Zakres tematyczny opracowania obejmuje teoretyczne podstawy marketingu, traktując istotę rynku oraz jego segmentację w sposób bardziej szczegółowy. Zaprezentowano w nim również koncepcje możliwych funkcji oraz struktur dokumentu biznesplanu, jako istotnego elementu w realizacji przedsięwzięcia. Badania własne przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego miały na celu potwierdzenie postawionych hipotez oraz zdefiniowanie wymagań rynku docelowego. Zadania te zostały wykonane. Projekt firmy Hasaj okazał się być możliwy do realizacji, co potwierdzają sporządzone na podstawie wyników badań elementy planu biznesu. Równocześnie cel pracy miał wymiar utylitarny, gdyż przeprowadzone analizy i wyciągnięte wnioski mogą zostać wykorzystane do faktycznej realizacji planowanego przedsięwzięcia.
Demand for services in the field of tourism and recreational activity is increasing, but at the same time target market is more and more demanding. An entrepreneur who sets up new business faces big challenge. To make the project successful, you should carefully think through all stages and aspects of its implementation. Although you must understand the needs, preferences and expectations of potential customers above all else. This dissertation main objective is to verify the feasibility of setting up the business venture in the field of recreation and tourism in the given conditions, institutional and economic. The study is also aimed at specifying the target market segments. Its goal is to learn clients needs. and possibilities of satisfying them by the company services.The thematic scope of the thesis includes the theoretical foundations of marketing, treating the essence of the market and its segmentation in greater detail. There are also presented the concepts of possible functions and structures of the business plan document, as an important element in the process of the project implementation.The research was conducted by a diagnostic survey and achieved the goal. Its results confirmed hypotheses and defined the requirements of the target market.. The realization of the Hasaj company project has turned out to be feasible. That has been proved by businessplan elements based on the results of the research. At the same time the aim of the investigation has an utilitarian dimension, as the analyzes and conclusions drawn can be used for the real implementation of the proposed project.
dc.abstract.en | Demand for services in the field of tourism and recreational activity is increasing, but at the same time target market is more and more demanding. An entrepreneur who sets up new business faces big challenge. To make the project successful, you should carefully think through all stages and aspects of its implementation. Although you must understand the needs, preferences and expectations of potential customers above all else. This dissertation main objective is to verify the feasibility of setting up the business venture in the field of recreation and tourism in the given conditions, institutional and economic. The study is also aimed at specifying the target market segments. Its goal is to learn clients needs. and possibilities of satisfying them by the company services.The thematic scope of the thesis includes the theoretical foundations of marketing, treating the essence of the market and its segmentation in greater detail. There are also presented the concepts of possible functions and structures of the business plan document, as an important element in the process of the project implementation.The research was conducted by a diagnostic survey and achieved the goal. Its results confirmed hypotheses and defined the requirements of the target market.. The realization of the Hasaj company project has turned out to be feasible. That has been proved by businessplan elements based on the results of the research. At the same time the aim of the investigation has an utilitarian dimension, as the analyzes and conclusions drawn can be used for the real implementation of the proposed project. | pl |
dc.abstract.pl | Popyt na usługi z zakresu turystyki i rekreacji ruchowej stale wzrasta, jednak równocześnie rynek docelowy jest coraz bardziej wymagający. Przedsiębiorca podejmujący się nowego przedsięwzięcia staje przed dużym wyzwaniem. Aby projekt otwarcia firmy powiódł się, należy dokładnie przemyśleć wszystkie etapy oraz aspekty jego realizacji, ale przede wszystkim należy poznać potrzeby, preferencje oraz oczekiwania potencjalnego klienta.Celem głównym niniejszej pracy jest weryfikacja możliwości realizacji przedsięwzięcia gospodarczego w obszarze usług rekreacyjno-turystycznych w danych warunkach instytucjonalnych i gospodarczych. Opracowanie ma również na celu wyszczególnienie segmentów rynku docelowego wraz z ich potrzebami oraz możliwościami ich zaspokojenia przez firmę.Zakres tematyczny opracowania obejmuje teoretyczne podstawy marketingu, traktując istotę rynku oraz jego segmentację w sposób bardziej szczegółowy. Zaprezentowano w nim również koncepcje możliwych funkcji oraz struktur dokumentu biznesplanu, jako istotnego elementu w realizacji przedsięwzięcia. Badania własne przeprowadzone metodą sondażu diagnostycznego miały na celu potwierdzenie postawionych hipotez oraz zdefiniowanie wymagań rynku docelowego. Zadania te zostały wykonane. Projekt firmy Hasaj okazał się być możliwy do realizacji, co potwierdzają sporządzone na podstawie wyników badań elementy planu biznesu. Równocześnie cel pracy miał wymiar utylitarny, gdyż przeprowadzone analizy i wyciągnięte wnioski mogą zostać wykorzystane do faktycznej realizacji planowanego przedsięwzięcia. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.author | Słoma, Zuzanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:02:46Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:02:46Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-01 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91373-167045 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199576 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | BUSINESS PLAN - MARKET SEGMENTATION - ACTIVE TOURISM - RECREATION - PREFERENCES | pl |
dc.subject.pl | BIZNESPLAN - SEGMENTACJA RYNKU – TURYSTYKA AKTYWNA – REKREACJA - PREFERENCJE | pl |
dc.title | Planowanie przedsięwzięcia gospodarczego w obszarze usług rekreacyjno-turystycznych na wybranym przykładzie | pl |
dc.title.alternative | Planning business venture in the area of recreation and tourism based on chosen case | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |