Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wizerunek polityczny Janusza Korwin-Mikkego
Janusz Korwin-Mikke' s politican image
MARKETING, POLITYK, WIZERUNEK, WYBORY
MARKETING, POLITICIAN, IMAGE, ELECTIONS
Współcześni politycy, aby przekonać do siebie elektorat i odnieść sukces wyborczy muszą poddawać się mechanizmom budowy swojego politycznego wizerunku. Przede wszystkim powinni być zauważalni w mediach i przekonywający, sztuka ta jest przedmiotem dziedziny, jaką jest marketing polityczny.Tematem niniejszej pracy jest wizerunek polityczny Janusza Korwin-Mikkego. Miała ona za cel zbadanie wpływu wizerunku Janusza Korwin-Mikkego na decyzje wyborców. Tym samym odpowiada na pytania badawcze, takie jak: czy jest on rozpoznawalnym politykiem, w jaki sposób jego wizerunek oddziałuje na wyborców i czy są oni skłonni oddawać na niego swoje głosy w poszczególnych wyborach. Pierwsza część pracy traktuje na temat marketingu politycznego, wyjaśnia przede wszystkim jego genezę. Następnie mowa jest o wizerunku, w jaki sposób można go rozumieć, a także sposoby jego kreacji w wymiarze politycznym, jak również etapy powstawania. Celem drugiego rozdziału było przedstawienie działalności politycznej Janusza Korwin-Mikkego. Został on podzielony na dwie części. Pierwsza z nich zawiera życiorys sprzed roku 1989, ma pokazać poszczególne etapy kształtowania się poglądów oraz postaw politycznych Janusza Korwin-Mikkego. Druga zaś, zawiera wiedzę na temat jego działalności politycznej w III RP. Są tu zawarte także szczegóły dotyczące najważniejszych kampanii politycznych tegoż polityka. W końcowej części drugiego rozdziału zostały omówione najistotniejsze poglądy polityczne Janusza Korwin-Mikkego. Natomiast cały opis oraz wnioski powyżej wspomnianych badań zawierają się w trzecim rozdziale niniejszej pracy. Badania potwierdziły hipotezę, iż Janusz Korwin-Mikke jest znanym i rozpoznawalnym politykiem, mimo to wyborcy nie głosują na niego. Wiąże się to z faktem, iż podejmowane przez niego działania polityczne przybierają ekscentryczną formę, przez co wyborcy nie traktują tego polityka poważnie.
Modern politicians to convince the electorate and make the grade must be given up mechanisms of building their political images. First of all, they should be noticeably in the media and convincing. This art is the subject area, which is political marketing.The topic of this work is the polical image of Janusz Korwin-Mikke. It had aimed to examine the impact of the image of Janusz Korwin-Mikke on voters' decisions. Thus, the answer research questions, such as if he is a recognized politician, how his image affects the voters and if they are willing to give him their votes in each election.The first part of the essay takes on political marketing, explained primarily its genesis. Then, the essay tells about the image of how we could understand it, as well as ways of its creations in the political dimension, as well as steps of development. The second chapter was to present the political activities of Janusz Korwin-Mikke. It was divided into two parts. The first of these contains a biography of pre-1989, it is expected to show the various steps of creating political views and attitudes of Janusz Korwin-Mikke. The second one contains the knowledge about his political activities in the Third Polish Republic. There are also contained details of the most important political campaigns of that policy. At the end of the second chapter are discussed the most important political views of Janusz Korwin-Mikke. But the entire description and conclusions of the above mentioned studies are included in the third chapter of this work. The study confirmed the hypothesis that Janusz Korwin-Mikke is a famous and recognizable politician, altough voters do not vote for him. This is due to the fact that he is taken by his eccentric take political action form, by which voters do not take this policy seriously.
dc.abstract.en | Modern politicians to convince the electorate and make the grade must be given up mechanisms of building their political images. First of all, they should be noticeably in the media and convincing. This art is the subject area, which is political marketing.The topic of this work is the polical image of Janusz Korwin-Mikke. It had aimed to examine the impact of the image of Janusz Korwin-Mikke on voters' decisions. Thus, the answer research questions, such as if he is a recognized politician, how his image affects the voters and if they are willing to give him their votes in each election.The first part of the essay takes on political marketing, explained primarily its genesis. Then, the essay tells about the image of how we could understand it, as well as ways of its creations in the political dimension, as well as steps of development. The second chapter was to present the political activities of Janusz Korwin-Mikke. It was divided into two parts. The first of these contains a biography of pre-1989, it is expected to show the various steps of creating political views and attitudes of Janusz Korwin-Mikke. The second one contains the knowledge about his political activities in the Third Polish Republic. There are also contained details of the most important political campaigns of that policy. At the end of the second chapter are discussed the most important political views of Janusz Korwin-Mikke. But the entire description and conclusions of the above mentioned studies are included in the third chapter of this work. The study confirmed the hypothesis that Janusz Korwin-Mikke is a famous and recognizable politician, altough voters do not vote for him. This is due to the fact that he is taken by his eccentric take political action form, by which voters do not take this policy seriously. | pl |
dc.abstract.pl | Współcześni politycy, aby przekonać do siebie elektorat i odnieść sukces wyborczy muszą poddawać się mechanizmom budowy swojego politycznego wizerunku. Przede wszystkim powinni być zauważalni w mediach i przekonywający, sztuka ta jest przedmiotem dziedziny, jaką jest marketing polityczny.Tematem niniejszej pracy jest wizerunek polityczny Janusza Korwin-Mikkego. Miała ona za cel zbadanie wpływu wizerunku Janusza Korwin-Mikkego na decyzje wyborców. Tym samym odpowiada na pytania badawcze, takie jak: czy jest on rozpoznawalnym politykiem, w jaki sposób jego wizerunek oddziałuje na wyborców i czy są oni skłonni oddawać na niego swoje głosy w poszczególnych wyborach. Pierwsza część pracy traktuje na temat marketingu politycznego, wyjaśnia przede wszystkim jego genezę. Następnie mowa jest o wizerunku, w jaki sposób można go rozumieć, a także sposoby jego kreacji w wymiarze politycznym, jak również etapy powstawania. Celem drugiego rozdziału było przedstawienie działalności politycznej Janusza Korwin-Mikkego. Został on podzielony na dwie części. Pierwsza z nich zawiera życiorys sprzed roku 1989, ma pokazać poszczególne etapy kształtowania się poglądów oraz postaw politycznych Janusza Korwin-Mikkego. Druga zaś, zawiera wiedzę na temat jego działalności politycznej w III RP. Są tu zawarte także szczegóły dotyczące najważniejszych kampanii politycznych tegoż polityka. W końcowej części drugiego rozdziału zostały omówione najistotniejsze poglądy polityczne Janusza Korwin-Mikkego. Natomiast cały opis oraz wnioski powyżej wspomnianych badań zawierają się w trzecim rozdziale niniejszej pracy. Badania potwierdziły hipotezę, iż Janusz Korwin-Mikke jest znanym i rozpoznawalnym politykiem, mimo to wyborcy nie głosują na niego. Wiąże się to z faktem, iż podejmowane przez niego działania polityczne przybierają ekscentryczną formę, przez co wyborcy nie traktują tego polityka poważnie. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.author | Krupa, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Szczudlińska-Kanoś, Agnieszka - 200080 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kołodziejczyk, Joanna - 200602 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T12:39:56Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T12:39:56Z | |
dc.date.submitted | 2015-06-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym | pl |
dc.identifier.apd | diploma-95656-163115 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/203180 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MARKETING, POLITICIAN, IMAGE, ELECTIONS | pl |
dc.subject.pl | MARKETING, POLITYK, WIZERUNEK, WYBORY | pl |
dc.title | Wizerunek polityczny Janusza Korwin-Mikkego | pl |
dc.title.alternative | Janusz Korwin-Mikke' s politican image | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |