Symbolika prawosławna w teatrze Iwana Wyrypajewa.

master
dc.abstract.enThe master's thesis consisted of three chapters. In the first chapter The theater of Ivan Vyrypaev discusses the essence of Ivan Vyrypayev's theater in the context of the Orthodox symbolism. There is a historical and cultural outline of the era in which the author lives and creates. In the second chapter the author analyzed Ivan Vyrypayev's dramas: July and Genesis No 2, in the context of the Orthodox symbolism. The last chapter was devoted to the performances of Ivan Vyrypayev. The following performances were characterized: Marriage (Stanisław Ignacy Witkiewicz Studio Theater in Warsaw, premiere on February 4, 2013) and An Unbelievably Long Embrace (Zygmunt Hübner Theatre in Warsaw and the Łaźnia Nowa Theater in Cracow, premiere on December 11, 2015 at the International Divine Comedy Theatre Festival), in the context of Polish acceptance certificates. Particular attention will be paid to the mystical layer of these performances and how the Polish reviewers read it.pl
dc.abstract.plPraca magisterska składała się z części metodologiczno – teoretycznej i analitycznej. W rozdziale pierwszym „Teatr Iwana Wyrypajewa” została omówiona istota teatru Iwana Wyrypajewa, w kontekście symboliki prawosławnej. W pierwszej części omówiona była również historia współczesnego teatru rosyjskiego z szczególnym uwzględnieniem sylwetki Iwana Wyrypajewa. Przedmiotem badań drugiego rozdziału była symbolika prawosławna w twórczości Iwana Wyrypajewa. W tej części analizie literackiej podane zostały następujące utwory: „Lipiec” i „Księga Rodzaju № 2”. Ostatni, trzeci rozdział poświęcony został zrealizowanym przez Iwana Wyrypajewa przedstawieniom. Celem tej części pracy było scharakteryzowanie inscenizacji: „Ożenek”  (Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, premiera 4 luty 2013) oraz „Nieznośnie długie objęcia” (Teatr Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie, premiera 11 grudnia 2015, na Festiwalu Teatralnym Boska Komedia), w kontekście polskich świadectw odbioru.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorPopiel, Jacek - 131510 pl
dc.contributor.authorKarlikowska-Pąsiek, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerPopiel, Jacek - 131510 pl
dc.contributor.reviewerAbassy, Małgorzata - 161702 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T21:13:06Z
dc.date.available2020-07-27T21:13:06Z
dc.date.submitted2018-10-18pl
dc.fieldofstudyteatrologicznapl
dc.identifier.apddiploma-128846-146059pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232557
dc.languagepolpl
dc.subject.enOrthodoxy, Vyrypaev, theatre, Russia, dramaturgypl
dc.subject.plPrawosławie, Wyrypajew, teatr, Rosja, dramaturgiapl
dc.titleSymbolika prawosławna w teatrze Iwana Wyrypajewa.pl
dc.title.alternativeOrthodox symbolism in the theater of Ivan Vyrypaev.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The master's thesis consisted of three chapters. In the first chapter The theater of Ivan Vyrypaev discusses the essence of Ivan Vyrypayev's theater in the context of the Orthodox symbolism. There is a historical and cultural outline of the era in which the author lives and creates. In the second chapter the author analyzed Ivan Vyrypayev's dramas: July and Genesis No 2, in the context of the Orthodox symbolism. The last chapter was devoted to the performances of Ivan Vyrypayev. The following performances were characterized: Marriage (Stanisław Ignacy Witkiewicz Studio Theater in Warsaw, premiere on February 4, 2013) and An Unbelievably Long Embrace (Zygmunt Hübner Theatre in Warsaw and the Łaźnia Nowa Theater in Cracow, premiere on December 11, 2015 at the International Divine Comedy Theatre Festival), in the context of Polish acceptance certificates. Particular attention will be paid to the mystical layer of these performances and how the Polish reviewers read it.
dc.abstract.plpl
Praca magisterska składała się z części metodologiczno – teoretycznej i analitycznej. W rozdziale pierwszym „Teatr Iwana Wyrypajewa” została omówiona istota teatru Iwana Wyrypajewa, w kontekście symboliki prawosławnej. W pierwszej części omówiona była również historia współczesnego teatru rosyjskiego z szczególnym uwzględnieniem sylwetki Iwana Wyrypajewa. Przedmiotem badań drugiego rozdziału była symbolika prawosławna w twórczości Iwana Wyrypajewa. W tej części analizie literackiej podane zostały następujące utwory: „Lipiec” i „Księga Rodzaju № 2”. Ostatni, trzeci rozdział poświęcony został zrealizowanym przez Iwana Wyrypajewa przedstawieniom. Celem tej części pracy było scharakteryzowanie inscenizacji: „Ożenek”  (Teatr Studio im. Stanisława Ignacego Witkiewicza w Warszawie, premiera 4 luty 2013) oraz „Nieznośnie długie objęcia” (Teatr Powszechnego im. Zygmunta Hübnera w Warszawie i Teatru Łaźnia Nowa w Krakowie, premiera 11 grudnia 2015, na Festiwalu Teatralnym Boska Komedia), w kontekście polskich świadectw odbioru.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Popiel, Jacek - 131510
dc.contributor.authorpl
Karlikowska-Pąsiek, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Popiel, Jacek - 131510
dc.contributor.reviewerpl
Abassy, Małgorzata - 161702
dc.date.accessioned
2020-07-27T21:13:06Z
dc.date.available
2020-07-27T21:13:06Z
dc.date.submittedpl
2018-10-18
dc.fieldofstudypl
teatrologiczna
dc.identifier.apdpl
diploma-128846-146059
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/232557
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Orthodoxy, Vyrypaev, theatre, Russia, dramaturgy
dc.subject.plpl
Prawosławie, Wyrypajew, teatr, Rosja, dramaturgia
dc.titlepl
Symbolika prawosławna w teatrze Iwana Wyrypajewa.
dc.title.alternativepl
Orthodox symbolism in the theater of Ivan Vyrypaev.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Dublin
2
Wroclaw
2
Krakow
1

No access

No Thumbnail Available