Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Identyfikacja czynników determinujących decyzje zakupowe e-konsumenta
The identification of the factors determining purchase decisions of e-consumers.
badania marketingowe - e-klient - handel elektroniczny (e-commerce)
e-commerce - electronic commerce (e-customer) - marketing research
Niniejsza praca licencjacka dotyczy bardzo powszechnego tematu jakim jest handel elektroniczny (e-commerce). Jest, to sposób prowadzenia działalności między partnerami handlowymi, czyli przedsiębiorstwami i klientami. Proces ten odbywa się za pomocą nowych rozwiązań technologicznych oraz telekomunikacyjnych. Dzięki takiemu unowocześnieniu konsumenci mogą minimalizować ilość czasu, jaki muszą poświęcić na robienie zakupów. W wielu przeprowadzonych badaniach można zaobserwować jak duży potencjał ma w sobie e-commerce. Polscy internauci coraz chętniej kupują online i korzystają z płatności za pomocą systemów internetowych. W pracy zostały omówione kwestie czynników, które mają największy wpływ na decyzje e-konsumentów. Zwrócono też uwagę na charakterystykę handlu elektronicznego w Polsce oraz omówiono bariery rozwoju globalnego handlu elektronicznego. W trzecim rozdziale został opisany temat metodologii badań społecznych, za pośrednictwem, których można badać środowisko konsumenckie. Poza tym, czytelnik może zapoznać się z metodami oraz technikami przeprowadzania różnorodnych badań. Aby móc zidentyfikować czynniki determinujące decyzje e-konsumenta zostało przeprowadzone badanie za pomocą ankiety internetowej, wśród osób korzystających z handlu elektronicznego.
This BA thesis is connected with a commonly well-known topic of e-commerce. It is away of dealing with business partners, that is between enterprises and consumers. This process is dealt with new technological and telecommunications solutions. Thanks to such modernization consumers are able to minimize the amount of time they spend doing shopping. A lot of research that has been conducted shows great potential of e-commerce. Polish internet users more willingly buy and pay online. In this work factors which have the greatest influence on decisions made by e-consumers are discussed. Attention is paid to the characteristics as well as barriers of the development of the e-commerce in Poland. In the third chapter the topic of methodology of social research is described by the means of which it is possible to carry out research on consumer environment. Besides the reader is able to get acquainted with the methods and techniques of carrying out various researches. To identify factors determining decisions made by e-consumers a survey was conducted among consumers doing shopping online.
dc.abstract.en | This BA thesis is connected with a commonly well-known topic of e-commerce. It is away of dealing with business partners, that is between enterprises and consumers. This process is dealt with new technological and telecommunications solutions. Thanks to such modernization consumers are able to minimize the amount of time they spend doing shopping. A lot of research that has been conducted shows great potential of e-commerce. Polish internet users more willingly buy and pay online. In this work factors which have the greatest influence on decisions made by e-consumers are discussed. Attention is paid to the characteristics as well as barriers of the development of the e-commerce in Poland. In the third chapter the topic of methodology of social research is described by the means of which it is possible to carry out research on consumer environment. Besides the reader is able to get acquainted with the methods and techniques of carrying out various researches. To identify factors determining decisions made by e-consumers a survey was conducted among consumers doing shopping online. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca licencjacka dotyczy bardzo powszechnego tematu jakim jest handel elektroniczny (e-commerce). Jest, to sposób prowadzenia działalności między partnerami handlowymi, czyli przedsiębiorstwami i klientami. Proces ten odbywa się za pomocą nowych rozwiązań technologicznych oraz telekomunikacyjnych. Dzięki takiemu unowocześnieniu konsumenci mogą minimalizować ilość czasu, jaki muszą poświęcić na robienie zakupów. W wielu przeprowadzonych badaniach można zaobserwować jak duży potencjał ma w sobie e-commerce. Polscy internauci coraz chętniej kupują online i korzystają z płatności za pomocą systemów internetowych. W pracy zostały omówione kwestie czynników, które mają największy wpływ na decyzje e-konsumentów. Zwrócono też uwagę na charakterystykę handlu elektronicznego w Polsce oraz omówiono bariery rozwoju globalnego handlu elektronicznego. W trzecim rozdziale został opisany temat metodologii badań społecznych, za pośrednictwem, których można badać środowisko konsumenckie. Poza tym, czytelnik może zapoznać się z metodami oraz technikami przeprowadzania różnorodnych badań. Aby móc zidentyfikować czynniki determinujące decyzje e-konsumenta zostało przeprowadzone badanie za pomocą ankiety internetowej, wśród osób korzystających z handlu elektronicznego. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Bartyzel, Justyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Stuss, Magdalena - 132134 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T08:46:02Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T08:46:02Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-67373-119672 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/180790 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | e-commerce - electronic commerce (e-customer) - marketing research | pl |
dc.subject.pl | badania marketingowe - e-klient - handel elektroniczny (e-commerce) | pl |
dc.title | Identyfikacja czynników determinujących decyzje zakupowe e-konsumenta | pl |
dc.title.alternative | The identification of the factors determining purchase decisions of e-consumers. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |