Programy telewizyjne „bikini reality” w perspektywie odbiorców, na przykładzie audytorium formatu „Love Island”

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this study is to introduce the issue of bikini reality, how it is classified in terms of the theoretical literature on the subject, how the specific programme described by this term is perceived and what impact it has on people entering adulthood. On the basis of the study carried out using a questionnaire survey in order to assess the impact of long-term viewing of the programme "Love Island" in the process of shaping self-esteem of people in late adolescence. To show the resistance of the viewers of the young generation to the content of television and to draw conclusions as to the extent to which it has a positive and negative impact on viewers. The work consists of five chapters. The first chapter introduces the reader to the subject of the work. The second chapter describes the current state of research on television genres, including: reality television, reality show and bikini reality, as well as explains the notion of a television format. The third chapter highlights the research conducted to date on the topic of reasons for watching and the impact of reality show content on viewers. Chapter four presents the characteristics of the programme "Love Island", the characteristics of the late adolescence period, the research methodology, and the results of the conducted study are presented and discussed. Conclusions are also included in this chapter. The fifth chapter is a summary of the entire work.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przybliżenie zagadnienia "bikini reality", jak klasyfikuje się ono w ujęciu teoretycznym literatury przedmiotu oraz jak konkretny program opisywany tym terminem jest odbierany i jaki ma wpływ na osoby wkraczające w dorosłość. Na podstawie przeprowadzonego badania za pomocą kwestionariusza ankietowego starano się ocenić wpływ długotrwałego oglądania programu "Love Island. Wyspa miłości" w procesie kształtowania poczucia własnej wartości osób okresu późnej adolescencji. Ukazać odporność widza młodego pokolenia na treści płynące z telewizji oraz wyciągnąć wnioski, w jakim stopniu oddziałują one pozytywnie, a w jakim negatywnie na odbiorców. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział wprowadza czytelnika w tematykę pracy. W drugim rozdziale opisano aktualny stan badań nad gatunkami telewizyjnymi w tym: "reality tv", "reality show" oraz "bikini reality", a także zostaje wyjaśnione pojęcie formatu telewizyjnego. Rozdział trzeci poświęca uwagę dotychczas przeprowadzonym badaniom w temacie powodów oglądania i wpływu treści programów typu "reality show" na odbiorców. W rozdziale czwartym przedstawiano charakterystykę programu "Love Island. Wyspa miłości", charakterystykę okresu późnej adolescencji, metodologię badań, a także zaprezentowano i omówiono wyniki przeprowadzonego badania. W tym rozdziale zostały również zawarte wnioski. Rozdział piąty to podsumowanie całej pracy.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWawer, Monika - 162152 pl
dc.contributor.authorKamińska, Elżbietapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWawer, Monika - 162152 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2022-07-13T21:45:51Z
dc.date.available2022-07-13T21:45:51Z
dc.date.submitted2022-07-13pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-156730-277738pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296739
dc.languagepolpl
dc.subject.enaudience, bikini reality, influence, late adolescence, Love Island, reality show, reception, televisionpl
dc.subject.plaudytorium, bikini reality, Love Island. Wyspa miłości, odbiór, późna adolescencja, reality show, telewizja, wpływpl
dc.titleProgramy telewizyjne „bikini reality” w perspektywie odbiorców, na przykładzie audytorium formatu „Love Island”pl
dc.title.alternativeBikini reality television programmes from the viewers perspective, using the audience of the Love Island format as an examplepl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study is to introduce the issue of bikini reality, how it is classified in terms of the theoretical literature on the subject, how the specific programme described by this term is perceived and what impact it has on people entering adulthood. On the basis of the study carried out using a questionnaire survey in order to assess the impact of long-term viewing of the programme "Love Island" in the process of shaping self-esteem of people in late adolescence. To show the resistance of the viewers of the young generation to the content of television and to draw conclusions as to the extent to which it has a positive and negative impact on viewers. The work consists of five chapters. The first chapter introduces the reader to the subject of the work. The second chapter describes the current state of research on television genres, including: reality television, reality show and bikini reality, as well as explains the notion of a television format. The third chapter highlights the research conducted to date on the topic of reasons for watching and the impact of reality show content on viewers. Chapter four presents the characteristics of the programme "Love Island", the characteristics of the late adolescence period, the research methodology, and the results of the conducted study are presented and discussed. Conclusions are also included in this chapter. The fifth chapter is a summary of the entire work.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przybliżenie zagadnienia "bikini reality", jak klasyfikuje się ono w ujęciu teoretycznym literatury przedmiotu oraz jak konkretny program opisywany tym terminem jest odbierany i jaki ma wpływ na osoby wkraczające w dorosłość. Na podstawie przeprowadzonego badania za pomocą kwestionariusza ankietowego starano się ocenić wpływ długotrwałego oglądania programu "Love Island. Wyspa miłości" w procesie kształtowania poczucia własnej wartości osób okresu późnej adolescencji. Ukazać odporność widza młodego pokolenia na treści płynące z telewizji oraz wyciągnąć wnioski, w jakim stopniu oddziałują one pozytywnie, a w jakim negatywnie na odbiorców. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy rozdział wprowadza czytelnika w tematykę pracy. W drugim rozdziale opisano aktualny stan badań nad gatunkami telewizyjnymi w tym: "reality tv", "reality show" oraz "bikini reality", a także zostaje wyjaśnione pojęcie formatu telewizyjnego. Rozdział trzeci poświęca uwagę dotychczas przeprowadzonym badaniom w temacie powodów oglądania i wpływu treści programów typu "reality show" na odbiorców. W rozdziale czwartym przedstawiano charakterystykę programu "Love Island. Wyspa miłości", charakterystykę okresu późnej adolescencji, metodologię badań, a także zaprezentowano i omówiono wyniki przeprowadzonego badania. W tym rozdziale zostały również zawarte wnioski. Rozdział piąty to podsumowanie całej pracy.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wawer, Monika - 162152
dc.contributor.authorpl
Kamińska, Elżbieta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wawer, Monika - 162152
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2022-07-13T21:45:51Z
dc.date.available
2022-07-13T21:45:51Z
dc.date.submittedpl
2022-07-13
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-156730-277738
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/296739
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
audience, bikini reality, influence, late adolescence, Love Island, reality show, reception, television
dc.subject.plpl
audytorium, bikini reality, Love Island. Wyspa miłości, odbiór, późna adolescencja, reality show, telewizja, wpływ
dc.titlepl
Programy telewizyjne „bikini reality” w perspektywie odbiorców, na przykładzie audytorium formatu „Love Island”
dc.title.alternativepl
Bikini reality television programmes from the viewers perspective, using the audience of the Love Island format as an example
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
53
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Krakow
6
Poznan
5
Rybnik
5
Lodz
4
Zagreb
2
Gdansk
1
Gmina Świebodzin
1
Jaworzno
1
Koszalin
1

No access

No Thumbnail Available