Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Muzyczne gry poważne jako narzędzia wspomagające naukę gry na instrumencie muzycznym
Musical Serious Games as tools supporting learning to play a musical instrument.
Gry poważne, Rocksmith, Synthesia, MIDI, szybka transformata Fouriera, trening, instrument muzyczny
Serious games, Rocksmith, Synthesia, MIDI, fast Fourier transform, training, musical instrument.
Niniejsza praca skupia się na przedstawieniu gier poważnych w zastosowaniu do nauki gry na instrumencie muzycznym. Rozważone w tym celu zostały dwa rozwiązania Synthesia oraz Rocksmith 2014, gdzie uwaga w głównej mierze została poświęcona ich zrealizowaniu oraz na wykorzystanych technologiach w komunikacji między silnikiem gry, a instrumentem rzeczywistym, który pełni rolę kontrolera. Stworzone zostały narzędzia, które obrazują sposób komunikacji. Pod koniec pracy zostały zaproponowane dalsze badania oraz rozważona możliwość stworzenia gry poważnej inspirowanej analizowanymi przykładami.
This study focuses on presenting serious games applied to learning to play a musical instrument. Two solutions, Synthesia and Rocksmith 2014, were considered for this purpose, with a primary focus on their implementation and the technologies used in communication between the game engine and the actual instrument, which serves as a controller. The tools that illustrate the communication method were presented. At the end of the study, further research was proposed, and the possibility of creating a serious game inspired by the analyzed examples was discussed.
dc.abstract.en | This study focuses on presenting serious games applied to learning to play a musical instrument. Two solutions, Synthesia and Rocksmith 2014, were considered for this purpose, with a primary focus on their implementation and the technologies used in communication between the game engine and the actual instrument, which serves as a controller. The tools that illustrate the communication method were presented. At the end of the study, further research was proposed, and the possibility of creating a serious game inspired by the analyzed examples was discussed. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca skupia się na przedstawieniu gier poważnych w zastosowaniu do nauki gry na instrumencie muzycznym. Rozważone w tym celu zostały dwa rozwiązania Synthesia oraz Rocksmith 2014, gdzie uwaga w głównej mierze została poświęcona ich zrealizowaniu oraz na wykorzystanych technologiach w komunikacji między silnikiem gry, a instrumentem rzeczywistym, który pełni rolę kontrolera. Stworzone zostały narzędzia, które obrazują sposób komunikacji. Pod koniec pracy zostały zaproponowane dalsze badania oraz rozważona możliwość stworzenia gry poważnej inspirowanej analizowanymi przykładami. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Romańczukiewicz, Tomasz - 147959 | pl |
dc.contributor.author | Koprek, Szymon | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Romańczukiewicz, Tomasz - 147959 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kapanowski, Andrzej - 100452 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-16T21:51:10Z | |
dc.date.available | 2023-10-16T21:51:10Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-170885-295176 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/321131 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Serious games, Rocksmith, Synthesia, MIDI, fast Fourier transform, training, musical instrument. | pl |
dc.subject.pl | Gry poważne, Rocksmith, Synthesia, MIDI, szybka transformata Fouriera, trening, instrument muzyczny | pl |
dc.title | Muzyczne gry poważne jako narzędzia wspomagające naukę gry na instrumencie muzycznym | pl |
dc.title.alternative | Musical Serious Games as tools supporting learning to play a musical instrument. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |