Marketing międzynarodowy a globalny. Sposoby promowania produktów.

licenciate
dc.abstract.enThe work consists of three chapters.The first chapter presents the globalization and internationalization of economic activity. Presents the essence of internationalization of enterprises . Discusses the reasons of the internationalization marketing. Characterized international marketing and global and reveal their essence ,The second chapter is devoted to marketing activities on the international markets. It shows the product on international marketing and global marketing . Presented channels of distribution , promotion and price. Pointed to the effect of the country of origin .The third chapter shows examples of international marketing and global - focused on marketing activities of two international companies: American producer and distributor of drinks COCA COLA , a Swedish producer and distributor of furniture IKEA and Polish international FMCG company operating in the multi-level marketing FM Group World.pl
dc.abstract.plPraca składa się z trzech rozdziałów.W rozdziale pierwszym zaprezentowano globalizację i internacjonalizację działalności gospodarczej. Przedstawiono istotę internacjonalizacji przedsiębiorstw. Omówiono przyczyny internacjonalizacji marketingu. Scharakteryzowano marketing międzynarodowy oraz globalny ukazując ich istotę,Rozdział drugi poświęcony jest działaniom marketingowym na rynkach międzynarodowych. Ukazano w nim produkt w marketingu międzynarodowym i marketingu globalnym. Zaprezentowano kanały dystrybucji, promocję oraz ceny. Wskazano na efekt kraju pochodzenia.W rozdziale trzecim pokazano przykłady marketingu międzynarodowego i globalnego – skoncentrowano się na działaniach marketingowych dwóch międzynarodowych firm: amerykańskiego producenta i dystrybutora napojów COCA COLA, szwedzkiego producenta i dystrybutora mebli IKEA oraz polskiej międzynarodowej firmy z branży FMCG działającej w sektorze marketingu wielopoziomowego FM Group World.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorGnida, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:34:48Z
dc.date.available2020-07-25T05:34:48Z
dc.date.submitted2014-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-91899-145874pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200079
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing – global marketing –international marketing - internationalization - promotionpl
dc.subject.pldziałania marketingowe - marketing globalny – internacjonalizacja – marketing międzynarodowy – promocjapl
dc.titleMarketing międzynarodowy a globalny. Sposoby promowania produktów.pl
dc.title.alternativeInternational marketing and global. Ways to promote products.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work consists of three chapters.The first chapter presents the globalization and internationalization of economic activity. Presents the essence of internationalization of enterprises . Discusses the reasons of the internationalization marketing. Characterized international marketing and global and reveal their essence ,The second chapter is devoted to marketing activities on the international markets. It shows the product on international marketing and global marketing . Presented channels of distribution , promotion and price. Pointed to the effect of the country of origin .The third chapter shows examples of international marketing and global - focused on marketing activities of two international companies: American producer and distributor of drinks COCA COLA , a Swedish producer and distributor of furniture IKEA and Polish international FMCG company operating in the multi-level marketing FM Group World.
dc.abstract.plpl
Praca składa się z trzech rozdziałów.W rozdziale pierwszym zaprezentowano globalizację i internacjonalizację działalności gospodarczej. Przedstawiono istotę internacjonalizacji przedsiębiorstw. Omówiono przyczyny internacjonalizacji marketingu. Scharakteryzowano marketing międzynarodowy oraz globalny ukazując ich istotę,Rozdział drugi poświęcony jest działaniom marketingowym na rynkach międzynarodowych. Ukazano w nim produkt w marketingu międzynarodowym i marketingu globalnym. Zaprezentowano kanały dystrybucji, promocję oraz ceny. Wskazano na efekt kraju pochodzenia.W rozdziale trzecim pokazano przykłady marketingu międzynarodowego i globalnego – skoncentrowano się na działaniach marketingowych dwóch międzynarodowych firm: amerykańskiego producenta i dystrybutora napojów COCA COLA, szwedzkiego producenta i dystrybutora mebli IKEA oraz polskiej międzynarodowej firmy z branży FMCG działającej w sektorze marketingu wielopoziomowego FM Group World.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Gnida, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:34:48Z
dc.date.available
2020-07-25T05:34:48Z
dc.date.submittedpl
2014-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-91899-145874
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200079
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing – global marketing –international marketing - internationalization - promotion
dc.subject.plpl
działania marketingowe - marketing globalny – internacjonalizacja – marketing międzynarodowy – promocja
dc.titlepl
Marketing międzynarodowy a globalny. Sposoby promowania produktów.
dc.title.alternativepl
International marketing and global. Ways to promote products.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available