Media społecznościowe w zmianie wizerunku marki

master
dc.abstract.enThe purpose of the thesis is the answer for the question what role does the social media play in the process of changing the image of academic institutions. The issue was treated more generally — it is focusing not only on changing the logo, but also taking into account the image of the institution, shaped by the content shared on their social media. Two faculties of AGH University of Science and Technology in Kraków were treated as a case studies: Faculty of Geology, Geophysics and Environmental Protection, and Faculty of Humanities. Both of them are present in social media and also both of them conducted the rebranding process in the past years. The considerations were made solely on the basis of generally available resources on the Internet, such as content on social networks or website archives, without detailed data on the reach of posts, the increase of followers over the years, etc. As a result of the conducted analyzes, the research hypotheses were positively verified. Social media play a very important role in changing the overall brand image, including the educational ones. Academic units (faculties) do not take the full advantage of the opportunities offered by the presence in social media and creating a brand image in them.The thesis uses various types of polish and foreign, traditional literature resources — including research methodology books and monographs, and electronic — electronic journals, press articles, website and social media archives, including case studies website archives and social media.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie jaką rolę spełniają media społecznościowe w procesie zmiany wizerunku instytucji akademickich. Zagadnienie potraktowano bardziej ogólnie — nie skupiając się jednie na zmianie logo, lecz biorąc pod uwagę wizerunek jednostki kształtowany przez treści udostępniane w mediach społecznościowych. Jako studium przypadku potraktowano dwa wydziały AGH w Krakowie: Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska oraz Wydział Humanistyczny. Oba wydziały funkcjonują w mediach społecznościowych i kilka lat temu odświeżyły swój wizerunek. Rozważania przeprowadzono wyłącznie na podstawie ogólnie dostępnych w Internecie zasobów, takich jak treści na portalach społecznościowych, czy archiwa stron internetowych, bez szczegółowych danych na temat zasięgu postów, przyrostu obserwujących profile na przestrzeni lat, etc. W efekcie przeprowadzonych analiz pozytywnie zweryfikowano hipotezy badawcze. Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w ogólnie pojętej zmianie wizerunku marki, w tym marki edukacyjnej. Jednostki akademickie (wydziały) nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie niesie za sobą obecność w social mediach i kreowanie w nich wizerunku marki.W pracy wykorzystano różnego typu źródła literaturowe polskie i zagraniczne, tradycyjne — m.in. podręczniki i monografie z zakresu metodyki badań oraz elektroniczne — czasopisma elektroniczne, artykuły prasowe, archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych, w tym archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych studium przypadku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorKmiecik, Sabinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-10-27T08:16:42Z
dc.date.available2020-10-27T08:16:42Z
dc.date.submitted2020-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-140168-258191pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251451
dc.languagepolpl
dc.subject.enrebranding, social media, academic institutionspl
dc.subject.plrebranding, media społecznościowe, jednostki akademickiepl
dc.titleMedia społecznościowe w zmianie wizerunku markipl
dc.title.alternativeSocial media in changing the brand imagepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of the thesis is the answer for the question what role does the social media play in the process of changing the image of academic institutions. The issue was treated more generally — it is focusing not only on changing the logo, but also taking into account the image of the institution, shaped by the content shared on their social media. Two faculties of AGH University of Science and Technology in Kraków were treated as a case studies: Faculty of Geology, Geophysics and Environmental Protection, and Faculty of Humanities. Both of them are present in social media and also both of them conducted the rebranding process in the past years. The considerations were made solely on the basis of generally available resources on the Internet, such as content on social networks or website archives, without detailed data on the reach of posts, the increase of followers over the years, etc. As a result of the conducted analyzes, the research hypotheses were positively verified. Social media play a very important role in changing the overall brand image, including the educational ones. Academic units (faculties) do not take the full advantage of the opportunities offered by the presence in social media and creating a brand image in them.The thesis uses various types of polish and foreign, traditional literature resources — including research methodology books and monographs, and electronic — electronic journals, press articles, website and social media archives, including case studies website archives and social media.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie jaką rolę spełniają media społecznościowe w procesie zmiany wizerunku instytucji akademickich. Zagadnienie potraktowano bardziej ogólnie — nie skupiając się jednie na zmianie logo, lecz biorąc pod uwagę wizerunek jednostki kształtowany przez treści udostępniane w mediach społecznościowych. Jako studium przypadku potraktowano dwa wydziały AGH w Krakowie: Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska oraz Wydział Humanistyczny. Oba wydziały funkcjonują w mediach społecznościowych i kilka lat temu odświeżyły swój wizerunek. Rozważania przeprowadzono wyłącznie na podstawie ogólnie dostępnych w Internecie zasobów, takich jak treści na portalach społecznościowych, czy archiwa stron internetowych, bez szczegółowych danych na temat zasięgu postów, przyrostu obserwujących profile na przestrzeni lat, etc. W efekcie przeprowadzonych analiz pozytywnie zweryfikowano hipotezy badawcze. Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w ogólnie pojętej zmianie wizerunku marki, w tym marki edukacyjnej. Jednostki akademickie (wydziały) nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie niesie za sobą obecność w social mediach i kreowanie w nich wizerunku marki.W pracy wykorzystano różnego typu źródła literaturowe polskie i zagraniczne, tradycyjne — m.in. podręczniki i monografie z zakresu metodyki badań oraz elektroniczne — czasopisma elektroniczne, artykuły prasowe, archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych, w tym archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych studium przypadku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Kmiecik, Sabina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-10-27T08:16:42Z
dc.date.available
2020-10-27T08:16:42Z
dc.date.submittedpl
2020-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-140168-258191
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251451
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
rebranding, social media, academic institutions
dc.subject.plpl
rebranding, media społecznościowe, jednostki akademickie
dc.titlepl
Media społecznościowe w zmianie wizerunku marki
dc.title.alternativepl
Social media in changing the brand image
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
82
Views per month
Views per city
Warsaw
13
Krakow
12
Poznan
10
Wroclaw
10
Gdansk
3
Rzeszów
3
Tarnów
3
Czechowice-Dziedzice
2
Lodz
2
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available