Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Media społecznościowe w zmianie wizerunku marki
Social media in changing the brand image
rebranding, media społecznościowe, jednostki akademickie
rebranding, social media, academic institutions
Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie jaką rolę spełniają media społecznościowe w procesie zmiany wizerunku instytucji akademickich. Zagadnienie potraktowano bardziej ogólnie — nie skupiając się jednie na zmianie logo, lecz biorąc pod uwagę wizerunek jednostki kształtowany przez treści udostępniane w mediach społecznościowych. Jako studium przypadku potraktowano dwa wydziały AGH w Krakowie: Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska oraz Wydział Humanistyczny. Oba wydziały funkcjonują w mediach społecznościowych i kilka lat temu odświeżyły swój wizerunek. Rozważania przeprowadzono wyłącznie na podstawie ogólnie dostępnych w Internecie zasobów, takich jak treści na portalach społecznościowych, czy archiwa stron internetowych, bez szczegółowych danych na temat zasięgu postów, przyrostu obserwujących profile na przestrzeni lat, etc. W efekcie przeprowadzonych analiz pozytywnie zweryfikowano hipotezy badawcze. Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w ogólnie pojętej zmianie wizerunku marki, w tym marki edukacyjnej. Jednostki akademickie (wydziały) nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie niesie za sobą obecność w social mediach i kreowanie w nich wizerunku marki.W pracy wykorzystano różnego typu źródła literaturowe polskie i zagraniczne, tradycyjne — m.in podręczniki i monografie z zakresu metodyki badań oraz elektroniczne — czasopisma elektroniczne, artykuły prasowe, archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych, w tym archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych studium przypadku.
The purpose of the thesis is the answer for the question what role does the social media play in the process of changing the image of academic institutions. The issue was treated more generally — it is focusing not only on changing the logo, but also taking into account the image of the institution, shaped by the content shared on their social media. Two faculties of AGH University of Science and Technology in Kraków were treated as a case studies: Faculty of Geology, Geophysics and Environmental Protection, and Faculty of Humanities. Both of them are present in social media and also both of them conducted the rebranding process in the past years. The considerations were made solely on the basis of generally available resources on the Internet, such as content on social networks or website archives, without detailed data on the reach of posts, the increase of followers over the years, etc. As a result of the conducted analyzes, the research hypotheses were positively verified. Social media play a very important role in changing the overall brand image, including the educational ones. Academic units (faculties) do not take the full advantage of the opportunities offered by the presence in social media and creating a brand image in them.The thesis uses various types of polish and foreign, traditional literature resources — including research methodology books and monographs, and electronic — electronic journals, press articles, website and social media archives, including case studies website archives and social media.
| dc.abstract.en | The purpose of the thesis is the answer for the question what role does the social media play in the process of changing the image of academic institutions. The issue was treated more generally — it is focusing not only on changing the logo, but also taking into account the image of the institution, shaped by the content shared on their social media. Two faculties of AGH University of Science and Technology in Kraków were treated as a case studies: Faculty of Geology, Geophysics and Environmental Protection, and Faculty of Humanities. Both of them are present in social media and also both of them conducted the rebranding process in the past years. The considerations were made solely on the basis of generally available resources on the Internet, such as content on social networks or website archives, without detailed data on the reach of posts, the increase of followers over the years, etc. As a result of the conducted analyzes, the research hypotheses were positively verified. Social media play a very important role in changing the overall brand image, including the educational ones. Academic units (faculties) do not take the full advantage of the opportunities offered by the presence in social media and creating a brand image in them.The thesis uses various types of polish and foreign, traditional literature resources — including research methodology books and monographs, and electronic — electronic journals, press articles, website and social media archives, including case studies website archives and social media. | pl |
| dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest odpowiedź na pytanie jaką rolę spełniają media społecznościowe w procesie zmiany wizerunku instytucji akademickich. Zagadnienie potraktowano bardziej ogólnie — nie skupiając się jednie na zmianie logo, lecz biorąc pod uwagę wizerunek jednostki kształtowany przez treści udostępniane w mediach społecznościowych. Jako studium przypadku potraktowano dwa wydziały AGH w Krakowie: Wydział Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska oraz Wydział Humanistyczny. Oba wydziały funkcjonują w mediach społecznościowych i kilka lat temu odświeżyły swój wizerunek. Rozważania przeprowadzono wyłącznie na podstawie ogólnie dostępnych w Internecie zasobów, takich jak treści na portalach społecznościowych, czy archiwa stron internetowych, bez szczegółowych danych na temat zasięgu postów, przyrostu obserwujących profile na przestrzeni lat, etc. W efekcie przeprowadzonych analiz pozytywnie zweryfikowano hipotezy badawcze. Media społecznościowe odgrywają bardzo istotną rolę w ogólnie pojętej zmianie wizerunku marki, w tym marki edukacyjnej. Jednostki akademickie (wydziały) nie wykorzystują w pełni możliwości, jakie niesie za sobą obecność w social mediach i kreowanie w nich wizerunku marki.W pracy wykorzystano różnego typu źródła literaturowe polskie i zagraniczne, tradycyjne — m.in. podręczniki i monografie z zakresu metodyki badań oraz elektroniczne — czasopisma elektroniczne, artykuły prasowe, archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych, w tym archiwa stron internetowych i mediów społecznościowych studium przypadku. | pl |
| dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
| dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
| dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
| dc.contributor.author | Kmiecik, Sabina | pl |
| dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
| dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
| dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
| dc.date.accessioned | 2020-10-27T08:16:42Z | |
| dc.date.available | 2020-10-27T08:16:42Z | |
| dc.date.submitted | 2020-10-19 | pl |
| dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
| dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
| dc.identifier.apd | diploma-140168-258191 | pl |
| dc.identifier.project | APD / O | pl |
| dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/251451 | |
| dc.language | pol | pl |
| dc.subject.en | rebranding, social media, academic institutions | pl |
| dc.subject.pl | rebranding, media społecznościowe, jednostki akademickie | pl |
| dc.title | Media społecznościowe w zmianie wizerunku marki | pl |
| dc.title.alternative | Social media in changing the brand image | pl |
| dc.type | master | pl |
| dspace.entity.type | Publication |