Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Tożsamość postaci w utworze dramatycznym na przykładzie wybranych dramatów Tadeusza Różewicza
tożsamość postaci dramatycznej, Różewicz, Akt przerywany, Głodomór
The identity of a character in a dramatic piece, Różewicz, Akt przerywany, Głodomór
Celem pracy jest próba określenia tożsamości postaci w utworach dramatycznych Tadeusza Różewicza na przykładzie "Aktu przerywanego" i "Odejścia Głodomora". Porusza problem przynależności gatunkowej poszczególnych dzieł, wykazując w nich cechy zarówno dramatyczne, jak i epickie oraz liryczne. Na tej podstawie zostaje określona relacja pomiędzy bohaterem a rzeczywistością, w jakiej funkcjonuje, a także pomiędzy autorem a kreowaną przez niego postacią. Odnosi się również do filozofii egzystencjalizmu według Karla Jaspersa.
The aim of this study was to determine the identity of the character in dramatic works of Tadeusz Rozewicz for example, "Akt przerywany" and "Głodomór". Species belonging to the problem of individual works, demonstrating the attributes of both dramatic and epic and lyrical. On this basis it is determined the relationship between the hero and the reality in which it operates, as well as between the author and his creation of the character. This applies also to the philosophy of existentialism by Karl Jaspers.
dc.abstract.en | The aim of this study was to determine the identity of the character in dramatic works of Tadeusz Rozewicz for example, "Akt przerywany" and "Głodomór". Species belonging to the problem of individual works, demonstrating the attributes of both dramatic and epic and lyrical. On this basis it is determined the relationship between the hero and the reality in which it operates, as well as between the author and his creation of the character. This applies also to the philosophy of existentialism by Karl Jaspers. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest próba określenia tożsamości postaci w utworach dramatycznych Tadeusza Różewicza na przykładzie "Aktu przerywanego" i "Odejścia Głodomora". Porusza problem przynależności gatunkowej poszczególnych dzieł, wykazując w nich cechy zarówno dramatyczne, jak i epickie oraz liryczne. Na tej podstawie zostaje określona relacja pomiędzy bohaterem a rzeczywistością, w jakiej funkcjonuje, a także pomiędzy autorem a kreowaną przez niego postacią. Odnosi się również do filozofii egzystencjalizmu według Karla Jaspersa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Szturc, Włodzimierz - 132260 | pl |
dc.contributor.author | Zaborniak, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Burzyńska, Anna - 160267 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szturc, Włodzimierz - 132260 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T10:53:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T10:53:48Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-11 | pl |
dc.fieldofstudy | wiedza o teatrze | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69620-115389 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182771 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | The identity of a character in a dramatic piece, Różewicz, Akt przerywany, Głodomór | pl |
dc.subject.pl | tożsamość postaci dramatycznej, Różewicz, Akt przerywany, Głodomór | pl |
dc.title | Tożsamość postaci w utworze dramatycznym na przykładzie wybranych dramatów Tadeusza Różewicza | pl |
dc.title.alternative | The identity of a character in a dramatic piece, based on selected plays by Tadeusz Różewicz | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |