Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Bohater niemy a bohater mówiący w grach FPS/TPS
Bohater w grach wideo, głos w grach wideo, bohater niemy, bohater mówiący
Video Game Protagonist, Voice in Video Games, Mute Protagonist, Voiced Protagonist
Praca podejmuje temat wykorzystania w grach wideo figur bohaterów mówiących oraz niemot. Ukazuje co znaczniejsze przykłady użycia tychże figur, odwołując się do historii gier wideo. Dokonuje również analizy porównawczej między dwoma współczesnymi grami z tej samej serii, które swoim bohaterem uczyniły tą samą postać w wariancie niemoty oraz postaci mówiącej (odpowiednio, "Dead Space" i "Dead Space 2"). Ostatni rozdział próbuje określić wpływ gier wideo (z obydwu typami bohaterów) na tendencje pojawiające się w przemyśle gier, a także jak zmiany w owym przemyśle manifestują się w samych grach.
This work takes on the issue of using mute and talking protagonists in video games and the effects thereof. It showcases different examples of said use in video game history. It also performs an analytical comparison of two contemporary games from the same series employing the same protagonist in both mute and talking form ("Dead Space" and "Dead Space 2", respectively). The last chapter searches for influence stemming from the use of either type of protagonist and its effects on the video game industry, as well as changes in the industry being reflected in games themselves.
dc.abstract.en | This work takes on the issue of using mute and talking protagonists in video games and the effects thereof. It showcases different examples of said use in video game history. It also performs an analytical comparison of two contemporary games from the same series employing the same protagonist in both mute and talking form ("Dead Space" and "Dead Space 2", respectively). The last chapter searches for influence stemming from the use of either type of protagonist and its effects on the video game industry, as well as changes in the industry being reflected in games themselves. | pl |
dc.abstract.pl | Praca podejmuje temat wykorzystania w grach wideo figur bohaterów mówiących oraz niemot. Ukazuje co znaczniejsze przykłady użycia tychże figur, odwołując się do historii gier wideo. Dokonuje również analizy porównawczej między dwoma współczesnymi grami z tej samej serii, które swoim bohaterem uczyniły tą samą postać w wariancie niemoty oraz postaci mówiącej (odpowiednio, "Dead Space" i "Dead Space 2"). Ostatni rozdział próbuje określić wpływ gier wideo (z obydwu typami bohaterów) na tendencje pojawiające się w przemyśle gier, a także jak zmiany w owym przemyśle manifestują się w samych grach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Zdrodowska, Magdalena - 182262 | pl |
dc.contributor.author | Gruszczyk, Oliwer | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Zdrodowska, Magdalena - 182262 | pl |
dc.contributor.reviewer | Majkowski, Tomasz - 147028 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T23:54:43Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T23:54:43Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach | pl |
dc.identifier.apd | diploma-107143-162782 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213445 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Video Game Protagonist, Voice in Video Games, Mute Protagonist, Voiced Protagonist | pl |
dc.subject.pl | Bohater w grach wideo, głos w grach wideo, bohater niemy, bohater mówiący | pl |
dc.title | Bohater niemy a bohater mówiący w grach FPS/TPS | pl |
dc.title.alternative | Mute and Talking Protagonists in FPS/TPS Video Games | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |