Promocja czytelnictwa w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Instagram

licenciate
dc.abstract.enThis work was dedicated to a thriving phenomenon of bookstagram, an Instagram profile dedicated to books and reading promotion as its influence on the choice of literature made by users. Attention was paid to explaining and describing social media and their creators. The most important functions of the Instagram platform were detailed and described there. What is more, this work includes an explanation of the definition concerning bookstagram (eg who an influencer is and what influencer marketing refers to as used on this platform). By defining the bookstagram phenomenon and describing the profile of the bookstagramer (a person who runs an Instagram account), attention was drawn to the presence of bookstagram categorisation within the genre of the novel. Interview form and online survey were used to formulate research conclusions. The results made it possible to establish and widen the knowledge of bookstagram concepts and prove the impact of such accounts to purchase decisions and reading preferences.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca została poświęcona prężnie rozwijającemu się zjawisku bookstagramu, czyli profilowi adresowanemu książkom i promowaniu czytelnictwa w serwisie Instagram oraz jego wpływu na wybór literatury przez użytkowników tego serwisu. Poświęcono uwagę wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu social mediów oraz osób w nich działających. Wyszczególniono najważniejsze funkcje platformy Instagram i opisano je, a także wyjaśniono pojęcia dotyczące zjawiska bookstagramu. Ponad to objaśniono, kim jest influencer oraz na czym polega influencer marketing, stosowany na tej platformie. Definiując zjawisko bookstagramu oraz charakteryzując profil osoby prowadzącej tego typu konto (tzw. bookstagramera), zwrócono uwagę na obecność kategoryzacji bookstagramów w obrębie gatunku powieści. Formułując wnioski badawcze, wykorzystano technikę wywiadu, a także ankietę internetową. Przeprowadzone badania pozwoliły na ustalenie znajomości pojęcia bookstagramu oraz na wykazanie wpływu wspomnianych kont na decyzje zakupowe i preferencje czytelnicze.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRak, Dorotapl
dc.contributor.authorDziadosz, Gabrielapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGruca, Anna - 128185 pl
dc.contributor.reviewerRak, Dorotapl
dc.date.accessioned2023-07-07T21:58:04Z
dc.date.available2023-07-07T21:58:04Z
dc.date.submitted2023-07-07pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-166014-293903pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314901
dc.languagepolpl
dc.subject.enbookstagram, influencer, Instagram, reading promotion, social mediapl
dc.subject.plbookstagram, influencer, Instagram, promocja czytelnictwa, social mediapl
dc.titlePromocja czytelnictwa w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Instagrampl
dc.title.alternativeReading promotion in social media on the example of Instagrampl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This work was dedicated to a thriving phenomenon of bookstagram, an Instagram profile dedicated to books and reading promotion as its influence on the choice of literature made by users. Attention was paid to explaining and describing social media and their creators. The most important functions of the Instagram platform were detailed and described there. What is more, this work includes an explanation of the definition concerning bookstagram (eg who an influencer is and what influencer marketing refers to as used on this platform). By defining the bookstagram phenomenon and describing the profile of the bookstagramer (a person who runs an Instagram account), attention was drawn to the presence of bookstagram categorisation within the genre of the novel. Interview form and online survey were used to formulate research conclusions. The results made it possible to establish and widen the knowledge of bookstagram concepts and prove the impact of such accounts to purchase decisions and reading preferences.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca została poświęcona prężnie rozwijającemu się zjawisku bookstagramu, czyli profilowi adresowanemu książkom i promowaniu czytelnictwa w serwisie Instagram oraz jego wpływu na wybór literatury przez użytkowników tego serwisu. Poświęcono uwagę wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu social mediów oraz osób w nich działających. Wyszczególniono najważniejsze funkcje platformy Instagram i opisano je, a także wyjaśniono pojęcia dotyczące zjawiska bookstagramu. Ponad to objaśniono, kim jest influencer oraz na czym polega influencer marketing, stosowany na tej platformie. Definiując zjawisko bookstagramu oraz charakteryzując profil osoby prowadzącej tego typu konto (tzw. bookstagramera), zwrócono uwagę na obecność kategoryzacji bookstagramów w obrębie gatunku powieści. Formułując wnioski badawcze, wykorzystano technikę wywiadu, a także ankietę internetową. Przeprowadzone badania pozwoliły na ustalenie znajomości pojęcia bookstagramu oraz na wykazanie wpływu wspomnianych kont na decyzje zakupowe i preferencje czytelnicze.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rak, Dorota
dc.contributor.authorpl
Dziadosz, Gabriela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gruca, Anna - 128185
dc.contributor.reviewerpl
Rak, Dorota
dc.date.accessioned
2023-07-07T21:58:04Z
dc.date.available
2023-07-07T21:58:04Z
dc.date.submittedpl
2023-07-07
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-166014-293903
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314901
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
bookstagram, influencer, Instagram, reading promotion, social media
dc.subject.plpl
bookstagram, influencer, Instagram, promocja czytelnictwa, social media
dc.titlepl
Promocja czytelnictwa w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Instagram
dc.title.alternativepl
Reading promotion in social media on the example of Instagram
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
220
Views per month
Views per city
Warsaw
46
Krakow
21
Wroclaw
21
Lodz
12
Jaworzno
8
Poznan
6
Skarzysko-Kamienna
6
Katowice
5
Gliwice
4
Lublin
3

No access

No Thumbnail Available