Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja czytelnictwa w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Instagram
Reading promotion in social media on the example of Instagram
bookstagram, influencer, Instagram, promocja czytelnictwa, social media
bookstagram, influencer, Instagram, reading promotion, social media
Niniejsza praca została poświęcona prężnie rozwijającemu się zjawisku bookstagramu, czyli profilowi adresowanemu książkom i promowaniu czytelnictwa w serwisie Instagram oraz jego wpływu na wybór literatury przez użytkowników tego serwisu. Poświęcono uwagę wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu social mediów oraz osób w nich działających. Wyszczególniono najważniejsze funkcje platformy Instagram i opisano je, a także wyjaśniono pojęcia dotyczące zjawiska bookstagramu. Ponad to objaśniono, kim jest influencer oraz na czym polega influencer marketing, stosowany na tej platformie. Definiując zjawisko bookstagramu oraz charakteryzując profil osoby prowadzącej tego typu konto (tzw. bookstagramera), zwrócono uwagę na obecność kategoryzacji bookstagramów w obrębie gatunku powieści. Formułując wnioski badawcze, wykorzystano technikę wywiadu, a także ankietę internetową. Przeprowadzone badania pozwoliły na ustalenie znajomości pojęcia bookstagramu oraz na wykazanie wpływu wspomnianych kont na decyzje zakupowe i preferencje czytelnicze.
This work was dedicated to a thriving phenomenon of bookstagram, an Instagram profile dedicated to books and reading promotion as its influence on the choice of literature made by users. Attention was paid to explaining and describing social media and their creators. The most important functions of the Instagram platform were detailed and described there. What is more, this work includes an explanation of the definition concerning bookstagram (eg who an influencer is and what influencer marketing refers to as used on this platform). By defining the bookstagram phenomenon and describing the profile of the bookstagramer (a person who runs an Instagram account), attention was drawn to the presence of bookstagram categorisation within the genre of the novel. Interview form and online survey were used to formulate research conclusions. The results made it possible to establish and widen the knowledge of bookstagram concepts and prove the impact of such accounts to purchase decisions and reading preferences.
dc.abstract.en | This work was dedicated to a thriving phenomenon of bookstagram, an Instagram profile dedicated to books and reading promotion as its influence on the choice of literature made by users. Attention was paid to explaining and describing social media and their creators. The most important functions of the Instagram platform were detailed and described there. What is more, this work includes an explanation of the definition concerning bookstagram (eg who an influencer is and what influencer marketing refers to as used on this platform). By defining the bookstagram phenomenon and describing the profile of the bookstagramer (a person who runs an Instagram account), attention was drawn to the presence of bookstagram categorisation within the genre of the novel. Interview form and online survey were used to formulate research conclusions. The results made it possible to establish and widen the knowledge of bookstagram concepts and prove the impact of such accounts to purchase decisions and reading preferences. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca została poświęcona prężnie rozwijającemu się zjawisku bookstagramu, czyli profilowi adresowanemu książkom i promowaniu czytelnictwa w serwisie Instagram oraz jego wpływu na wybór literatury przez użytkowników tego serwisu. Poświęcono uwagę wyjaśnieniu i scharakteryzowaniu social mediów oraz osób w nich działających. Wyszczególniono najważniejsze funkcje platformy Instagram i opisano je, a także wyjaśniono pojęcia dotyczące zjawiska bookstagramu. Ponad to objaśniono, kim jest influencer oraz na czym polega influencer marketing, stosowany na tej platformie. Definiując zjawisko bookstagramu oraz charakteryzując profil osoby prowadzącej tego typu konto (tzw. bookstagramera), zwrócono uwagę na obecność kategoryzacji bookstagramów w obrębie gatunku powieści. Formułując wnioski badawcze, wykorzystano technikę wywiadu, a także ankietę internetową. Przeprowadzone badania pozwoliły na ustalenie znajomości pojęcia bookstagramu oraz na wykazanie wpływu wspomnianych kont na decyzje zakupowe i preferencje czytelnicze. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rak, Dorota | pl |
dc.contributor.author | Dziadosz, Gabriela | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gruca, Anna - 128185 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rak, Dorota | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-07T21:58:04Z | |
dc.date.available | 2023-07-07T21:58:04Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-07 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-166014-293903 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314901 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | bookstagram, influencer, Instagram, reading promotion, social media | pl |
dc.subject.pl | bookstagram, influencer, Instagram, promocja czytelnictwa, social media | pl |
dc.title | Promocja czytelnictwa w mediach społecznościowych na przykładzie serwisu Instagram | pl |
dc.title.alternative | Reading promotion in social media on the example of Instagram | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |