Badanie jakości usług świadczonych przez obiekt hotelarski - motel "Morawica"

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of present thesis was to perform research into a quality of the service rendered in a hospitality facility – Motel “Morawica”. In order to achieve this aim, there was used a method, called The Universal Standard of Quality of Service. The research was performed in compliance with this method.The method enabled to pinpoint the accordance degree of evaluations granted by the service recipients and service providers, concerning the quality of service rendered in the facility. It enabled to indicate possible solutions of the problems detected with the aid of this method. Additionally, the thesis contains the history of accommodation industry, the brands of hospitality facilities and their brief description. Moreover, the thesis also covers the term of quality and selected methods which enable research in quality of service.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest badanie jakości usług oferowanych przez obiekt hotelarski - Motel „Morawica”. Do tego celu została wykorzystana metoda Uniwersalnego Wzorca Jakości. Badania zostały przeprowadzone zgodnie z tą metodą. Metoda ta pozwoliła określić jaki jest stopień zgodności ocen usługobiorców i usługodawców dotyczących jakości usług świadczonych w obiekcie. Pozwoliło to na wskazanie możliwych rozwiązań problemów wykrytych przy pomocy tejże metody.Dodatkowo, w pracy omówiona została historia hotelarstwa, wymienione zostały rodzaje obiektów hotelarskich i ich krótka charakterystyka. Ponadto omówione zostało pojęcie jakości oraz wybrane metody badania jakości usług.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.contributor.authorWłusek, Ewapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-15T17:10:50Z
dc.date.available2020-07-15T17:10:50Z
dc.date.submitted2011-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-57703-96662pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171870
dc.languagepolpl
dc.subject.enHOSPITALITY FACILITY QUALITY SERVICESpl
dc.subject.plJAKOŚĆ HOTELARSTWO USŁUGIpl
dc.titleBadanie jakości usług świadczonych przez obiekt hotelarski - motel "Morawica"pl
dc.title.alternativeResearch into a quality of the service rendered in a hospitality facility – Motel “Morawicapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of present thesis was to perform research into a quality of the service rendered in a hospitality facility – Motel “Morawica”. In order to achieve this aim, there was used a method, called The Universal Standard of Quality of Service. The research was performed in compliance with this method.The method enabled to pinpoint the accordance degree of evaluations granted by the service recipients and service providers, concerning the quality of service rendered in the facility. It enabled to indicate possible solutions of the problems detected with the aid of this method. Additionally, the thesis contains the history of accommodation industry, the brands of hospitality facilities and their brief description. Moreover, the thesis also covers the term of quality and selected methods which enable research in quality of service.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest badanie jakości usług oferowanych przez obiekt hotelarski - Motel „Morawica”. Do tego celu została wykorzystana metoda Uniwersalnego Wzorca Jakości. Badania zostały przeprowadzone zgodnie z tą metodą. Metoda ta pozwoliła określić jaki jest stopień zgodności ocen usługobiorców i usługodawców dotyczących jakości usług świadczonych w obiekcie. Pozwoliło to na wskazanie możliwych rozwiązań problemów wykrytych przy pomocy tejże metody.Dodatkowo, w pracy omówiona została historia hotelarstwa, wymienione zostały rodzaje obiektów hotelarskich i ich krótka charakterystyka. Ponadto omówione zostało pojęcie jakości oraz wybrane metody badania jakości usług.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.contributor.authorpl
Włusek, Ewa
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-15T17:10:50Z
dc.date.available
2020-07-15T17:10:50Z
dc.date.submittedpl
2011-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-57703-96662
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171870
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
HOSPITALITY FACILITY QUALITY SERVICES
dc.subject.plpl
JAKOŚĆ HOTELARSTWO USŁUGI
dc.titlepl
Badanie jakości usług świadczonych przez obiekt hotelarski - motel "Morawica"
dc.title.alternativepl
Research into a quality of the service rendered in a hospitality facility – Motel “Morawica
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
19
Views per month
Views per city
Krakow
4
Lodz
4
Dublin
3
Warsaw
2
Wroclaw
2
Dąbrowa Górnicza
1
Makow Podhalanski
1
Poznan
1
Suchedniow
1

No access

No Thumbnail Available