Strategie marketingowe w branży FMCG na przykładzie marki Coca-Coli

master
dc.abstract.enThe aim of this study is to prove the importance of marketing strategy, which is the key aspect of gaining the competitive predominance. This work emphasizes the significance of formulating effective marketing mix and building the image of the determinants responsible for the success of the company. In addition, it shows that the marketing strategy is the result of many external and internal factors, which include the competitive environment, legal and economic conditions, and wht is the most important, the history of the company. This study exploits the most famous essays and treatises in the field of marketing and corporate data which aplly to the effects of Coca-Cola’s marketing campaigns in comparison to its competitors in Poland, including the most important, Pepsi.pl
dc.abstract.plPraca jest próbą analizy znaczenia formułowania strategii marketingowej jako kluczowego aspektu zdobycia przewagi konkurencyjnej. Praca podkreśla znaczenie i wagę sformułowania skutecznego marketingu-mix i budowania wizerunku jako determinant odpowiadających za powodzenie przedsiębiorstwa. Ponadto wykazuje ona, że strategia marketingowa to wynik wielu czynników zewnętrznych i wewnętrznych, na które składają się otoczenie konkurencyjne, warunki prawne i ekonomiczne, a co najważniejsze historia przedsiębiorstwa. W pracy wykorzystano najważniejsze opracowania z zakresu dziedziny marketingu oraz materiały firmowe dotyczące efektów kampanii marketingowych marki Coca-Cola w porównaniu do jej konkurentów w Polsce, w tym najważniejszego, Pepsi.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.contributor.authorPomianowska, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSroślak, Grzegorz - 173757 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T10:46:13Z
dc.date.available2020-07-24T10:46:13Z
dc.date.submitted2012-11-26pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-69496-80838pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182652
dc.languagepolpl
dc.subject.enstrategy, marketing, coca-cola, advertisingpl
dc.subject.plstrategia, marketing, coca-cola, reklamapl
dc.titleStrategie marketingowe w branży FMCG na przykładzie marki Coca-Colipl
dc.title.alternativeMarketing strategies in FMCG branch exemplified on Coca-Cola trademark.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study is to prove the importance of marketing strategy, which is the key aspect of gaining the competitive predominance. This work emphasizes the significance of formulating effective marketing mix and building the image of the determinants responsible for the success of the company. In addition, it shows that the marketing strategy is the result of many external and internal factors, which include the competitive environment, legal and economic conditions, and wht is the most important, the history of the company. This study exploits the most famous essays and treatises in the field of marketing and corporate data which aplly to the effects of Coca-Cola’s marketing campaigns in comparison to its competitors in Poland, including the most important, Pepsi.
dc.abstract.plpl
Praca jest próbą analizy znaczenia formułowania strategii marketingowej jako kluczowego aspektu zdobycia przewagi konkurencyjnej. Praca podkreśla znaczenie i wagę sformułowania skutecznego marketingu-mix i budowania wizerunku jako determinant odpowiadających za powodzenie przedsiębiorstwa. Ponadto wykazuje ona, że strategia marketingowa to wynik wielu czynników zewnętrznych i wewnętrznych, na które składają się otoczenie konkurencyjne, warunki prawne i ekonomiczne, a co najważniejsze historia przedsiębiorstwa. W pracy wykorzystano najważniejsze opracowania z zakresu dziedziny marketingu oraz materiały firmowe dotyczące efektów kampanii marketingowych marki Coca-Cola w porównaniu do jej konkurentów w Polsce, w tym najważniejszego, Pepsi.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.contributor.authorpl
Pomianowska, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sroślak, Grzegorz - 173757
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2020-07-24T10:46:13Z
dc.date.available
2020-07-24T10:46:13Z
dc.date.submittedpl
2012-11-26
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-69496-80838
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/182652
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
strategy, marketing, coca-cola, advertising
dc.subject.plpl
strategia, marketing, coca-cola, reklama
dc.titlepl
Strategie marketingowe w branży FMCG na przykładzie marki Coca-Coli
dc.title.alternativepl
Marketing strategies in FMCG branch exemplified on Coca-Cola trademark.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
184
Views per month
Views per city
Warsaw
33
Krakow
19
Poznan
14
Katowice
10
Wroclaw
9
Gdynia
6
Lodz
5
Opole
5
Rzeszów
4
Zabrze
4

No access

No Thumbnail Available