Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
NOWOCZESNE FORMY PROMOCJI FILMU – STUDIUM PRZYPADKU
MODERN MOVIE PROMOTION FORMS - CASE STUDY
cykl życia produktu, film, marka, promocja, reklama
produst life cycle, film, brand, promotion, advertising.
Rozwój technologii komunikacji marketingowej stanowi integralną część życia ludzkiego, co rzutuje na rozszerzenie potencjału wykorzystania ich w działaniach promocyjnych. Treści transmitowane przez media tworzą tak zwaną medialną rzeczywistość i mają realny wpływ na zachowania odbiorców, którzy identyfikując się z przedstawionymi obrazami podejmują pod ich wpływem decyzje zakupowe. Powyższe tendencje dotyczą również promocji filmu jako produktu przemysłu audiowizualnego. Celem pracy jest próba ukazania nowoczesnych form promocji filmu w oparciu o analizę wybranych filmów animowanych i fabularnych.W prezentowanym tekście zostanie zastosowana metoda komparatystyczna. Na pierwszym etapie scharakteryzowano zjawisko obrazu filmowego w aspekcie historycznym; potem przeprowadzono analizę i interpretację metod promocji towarzyszących wybranym filmom. Następnie zostaną sformułowane wnioski oraz przedstawiona zostanie synteza tematu.Zasadnicza część pracy jest złożona z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia charakterystykę podstawowych pojęć z zakresu marketingu mix, takich jak pojęcie marki, formy promocji czy zarządzanie cyklem produktu. W rozdziale drugim zostanie omówione szkicowe ujęcie dziejów filmu, uwzględniające główne kierunki jego rozwoju, w dalszej części dotyczące problematyki kinowej promocji filmu oraz jego promocji jako marki.W rozdziale trzecim znajdzie się analiza współczesnych procesów promocji filmu animowanego i fabularnego na wybranych przykładach w oparciu o mechanizmy działające w systemie marketingowym Hollywood.
The development of marketing communication technology i san integral part of human life, which affects the expansion of the potential for using tchem in promotional activities. The content transmitted by the media creates the so-called media reality and has a real impact on the behawior of recipients who, identifying themselves with the presented images, make purchasing decisions under their influence. The above trend salso apply to the promotion of film as a product of the audiovisual industry.The aim of the worki s an attempt to show modern forms of film promotion based on the analysis of selected animated and feature films.The comparative method will bu used in the presented text. At the first stage, the phenomenon of the film image was characterized in its historical aspect; then analysis and interpretation of promotion methods accompanying selected films were carrid out. Then conclusions will be formulated and a synthesis of the topic will be presented.The main part of the work consists of three chapters. The first chapter presents the characteristics of the basic concepts of marketing mix, such as the concept of brand, forms of promotion or product cycle management.In the second chapter, a sketchy view of the history of the film will be discussed, taking into account the main directions of its development, further on the issues of Cinema promotion of the film and its promotion as a brand.The third chapter will contain an analisis of contemporary animated and feature film promotion processes based on selected examples based on the mechanisms operating in the Hollywood marketing system
dc.abstract.en | The development of marketing communication technology i san integral part of human life, which affects the expansion of the potential for using tchem in promotional activities. The content transmitted by the media creates the so-called media reality and has a real impact on the behawior of recipients who, identifying themselves with the presented images, make purchasing decisions under their influence. The above trend salso apply to the promotion of film as a product of the audiovisual industry.The aim of the worki s an attempt to show modern forms of film promotion based on the analysis of selected animated and feature films.The comparative method will bu used in the presented text. At the first stage, the phenomenon of the film image was characterized in its historical aspect; then analysis and interpretation of promotion methods accompanying selected films were carrid out. Then conclusions will be formulated and a synthesis of the topic will be presented.The main part of the work consists of three chapters. The first chapter presents the characteristics of the basic concepts of marketing mix, such as the concept of brand, forms of promotion or product cycle management.In the second chapter, a sketchy view of the history of the film will be discussed, taking into account the main directions of its development, further on the issues of Cinema promotion of the film and its promotion as a brand.The third chapter will contain an analisis of contemporary animated and feature film promotion processes based on selected examples based on the mechanisms operating in the Hollywood marketing system | pl |
dc.abstract.pl | Rozwój technologii komunikacji marketingowej stanowi integralną część życia ludzkiego, co rzutuje na rozszerzenie potencjału wykorzystania ich w działaniach promocyjnych. Treści transmitowane przez media tworzą tak zwaną medialną rzeczywistość i mają realny wpływ na zachowania odbiorców, którzy identyfikując się z przedstawionymi obrazami podejmują pod ich wpływem decyzje zakupowe. Powyższe tendencje dotyczą również promocji filmu jako produktu przemysłu audiowizualnego. Celem pracy jest próba ukazania nowoczesnych form promocji filmu w oparciu o analizę wybranych filmów animowanych i fabularnych.W prezentowanym tekście zostanie zastosowana metoda komparatystyczna. Na pierwszym etapie scharakteryzowano zjawisko obrazu filmowego w aspekcie historycznym; potem przeprowadzono analizę i interpretację metod promocji towarzyszących wybranym filmom. Następnie zostaną sformułowane wnioski oraz przedstawiona zostanie synteza tematu.Zasadnicza część pracy jest złożona z trzech rozdziałów. Rozdział pierwszy przedstawia charakterystykę podstawowych pojęć z zakresu marketingu mix, takich jak pojęcie marki, formy promocji czy zarządzanie cyklem produktu. W rozdziale drugim zostanie omówione szkicowe ujęcie dziejów filmu, uwzględniające główne kierunki jego rozwoju, w dalszej części dotyczące problematyki kinowej promocji filmu oraz jego promocji jako marki.W rozdziale trzecim znajdzie się analiza współczesnych procesów promocji filmu animowanego i fabularnego na wybranych przykładach w oparciu o mechanizmy działające w systemie marketingowym Hollywood. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Brzozowska-Gacek, Kamala | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T17:42:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T17:42:45Z | |
dc.date.submitted | 2019-12-17 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | finanse i controlling | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125083-85349 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229329 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | produst life cycle, film, brand, promotion, advertising. | pl |
dc.subject.pl | cykl życia produktu, film, marka, promocja, reklama | pl |
dc.title | NOWOCZESNE FORMY PROMOCJI FILMU – STUDIUM PRZYPADKU | pl |
dc.title.alternative | MODERN MOVIE PROMOTION FORMS - CASE STUDY | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |