Mały Książę Antoine'a de Saint-Exupéry z perspektywy współczesnej dydaktyki XXI wieku. Tekst literacki a adaptacja filmowa

master
dc.abstract.enThe hereby work has been devoted to the issue of confronting the literary text of The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry (1942) with the book’s contemporary movie adaptation, namely an animated movie directed by Marek Osborne (2015). The main research goal was to analyze as to what extent the work of The Little Prince is known among contemporary school youth and what are the possible reasons that define its popularity. Another important aspect of the analysis was the case of the probable criteria, with which modern young generation in Poland rates the work The Little Prince, and furthermore, the topic of how teenagers today associate with the work’s content and didactical message.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca poświęcona została problematyce skonfrontowania tekstu literackiego Mały Książę Antoine’a de Saint-Exupéry’ego (1942) z jego współczesną adaptacją filmową, mianowicie filmem animowanym w reżyserii Marka Osborne’a (2015). Głównym celem było wykazanie, w jakim stopniu dzieło Mały Książę jest znane wśród dzisiejszej młodzieży, czym umotywowany jest jego współczynnik popularności oraz która forma (oryginał książkowy czy film animowany) wydaje się odbiorcom bardziej przystępna. Innym ważnym pytaniem badawczym była kwestia kryteriów, na podstawie których dzisiejsze młode pokolenie odbiorców wartościuje Małego Księcia i to, w jaki sposób przyswaja jego treść.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorHobot-Marcinek, Joanna - 128326 pl
dc.contributor.authorKmiecik, Agatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerHobot-Marcinek, Joanna - 128326 pl
dc.contributor.reviewerNowak, Ewapl
dc.date.accessioned2020-07-28T01:04:31Z
dc.date.available2020-07-28T01:04:31Z
dc.date.submitted2019-07-12pl
dc.fieldofstudynauczycielskapl
dc.identifier.apddiploma-133858-202565pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236122
dc.languagepolpl
dc.subject.enThe Little Prince, Antoine de Saint-Exupéry, Mark Osborne, book, film adaptation, animation, didacticspl
dc.subject.plMały Książę, Antoine de Saint-Exupéry, Mark Osborne, książka, adaptacja filmowa, animacja, dydaktykapl
dc.titleMały Książę Antoine'a de Saint-Exupéry z perspektywy współczesnej dydaktyki XXI wieku. Tekst literacki a adaptacja filmowapl
dc.title.alternativeThe Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry from a perspective of contemporary XXIst century didacticism. Literary text versus film adaptationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The hereby work has been devoted to the issue of confronting the literary text of The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry (1942) with the book’s contemporary movie adaptation, namely an animated movie directed by Marek Osborne (2015). The main research goal was to analyze as to what extent the work of The Little Prince is known among contemporary school youth and what are the possible reasons that define its popularity. Another important aspect of the analysis was the case of the probable criteria, with which modern young generation in Poland rates the work The Little Prince, and furthermore, the topic of how teenagers today associate with the work’s content and didactical message.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca poświęcona została problematyce skonfrontowania tekstu literackiego Mały Książę Antoine’a de Saint-Exupéry’ego (1942) z jego współczesną adaptacją filmową, mianowicie filmem animowanym w reżyserii Marka Osborne’a (2015). Głównym celem było wykazanie, w jakim stopniu dzieło Mały Książę jest znane wśród dzisiejszej młodzieży, czym umotywowany jest jego współczynnik popularności oraz która forma (oryginał książkowy czy film animowany) wydaje się odbiorcom bardziej przystępna. Innym ważnym pytaniem badawczym była kwestia kryteriów, na podstawie których dzisiejsze młode pokolenie odbiorców wartościuje Małego Księcia i to, w jaki sposób przyswaja jego treść.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Hobot-Marcinek, Joanna - 128326
dc.contributor.authorpl
Kmiecik, Agata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Hobot-Marcinek, Joanna - 128326
dc.contributor.reviewerpl
Nowak, Ewa
dc.date.accessioned
2020-07-28T01:04:31Z
dc.date.available
2020-07-28T01:04:31Z
dc.date.submittedpl
2019-07-12
dc.fieldofstudypl
nauczycielska
dc.identifier.apdpl
diploma-133858-202565
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/236122
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
The Little Prince, Antoine de Saint-Exupéry, Mark Osborne, book, film adaptation, animation, didactics
dc.subject.plpl
Mały Książę, Antoine de Saint-Exupéry, Mark Osborne, książka, adaptacja filmowa, animacja, dydaktyka
dc.titlepl
Mały Książę Antoine'a de Saint-Exupéry z perspektywy współczesnej dydaktyki XXI wieku. Tekst literacki a adaptacja filmowa
dc.title.alternativepl
The Little Prince by Antoine de Saint-Exupéry from a perspective of contemporary XXIst century didacticism. Literary text versus film adaptation
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available