Agresja i przemoc - przyczyny i konsekwencje w percepcji młodzieży gimnazjalnej

master
dc.abstract.enThe aim of this thesis was to show how young people perceive gymnasium aggressionand violence, its causes and the consequences of their peers, and more. The work is anattempt to answer the question in the main problem. This subject is an area of interestrehabilitation pedagogy.The first chapter is an analysis of the available literature on the subject, in which theissues are discussed, such as the concept of aggression and violence, forms andsymptoms of these phenomena.The second part concerned the methodology of the study. Conducting research on agroup of 100 students from School No. XVI in Krakow survey was used as a researchtool. Its aim was to examine how young people perceive gymnasium aggression andviolence.The third chapter is an analysis of the obtained results and the generalizations andconclusions that arose among the young people studying the responses of the survey.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy dyplomowej było pokazanie tego, jak młodzież gimnazjalnaspostrzega agresję i przemoc, jej przyczyny oraz konsekwencje wśród swoichrówieśników i nie tylko. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie zawarte w problemiegłównym. Tematyka ta stanowi obszar zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej.Pierwszy rozdział to analiza dostępnej literatury przedmiotu, w której omawiane sązagadnienia takie, jak pojęcie agresji i przemocy, formy i objawy tych zjawisk.Drugi rozdział dotyczył metodologii badań. Przeprowadzając badania na grupie 100uczniów z Gimnazjum nr XVI w Krakowie posłużono się ankietą, jako narzędziembadawczym. Jej celem było zbadanie tego, jak młodzież gimnazjalna spostrzega agresjęi przemoc.Trzeci rozdział to analiza uzyskanych wyników badań oraz uogólnienia i wnioski, jakienasunęły się po przestudiowaniu wypełnionych przez młodzież ankiet.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.contributor.authorMróz, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerKościelniak, Marek - 129216 pl
dc.contributor.reviewerDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:16:01Z
dc.date.available2020-07-24T15:16:01Z
dc.date.submitted2013-06-26pl
dc.fieldofstudypedagogika resocjalizacyjnapl
dc.identifier.apddiploma-73941-98702pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186793
dc.languagepolpl
dc.subject.enaggression, violence, causes, consequences, studentspl
dc.subject.plagresja, przemoc, przyczyny, konsekwencje, gimnazjaliścipl
dc.titleAgresja i przemoc - przyczyny i konsekwencje w percepcji młodzieży gimnazjalnejpl
dc.title.alternativeAggression and violence- causes and consequences of the perception of high school studentspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this thesis was to show how young people perceive gymnasium aggressionand violence, its causes and the consequences of their peers, and more. The work is anattempt to answer the question in the main problem. This subject is an area of interestrehabilitation pedagogy.The first chapter is an analysis of the available literature on the subject, in which theissues are discussed, such as the concept of aggression and violence, forms andsymptoms of these phenomena.The second part concerned the methodology of the study. Conducting research on agroup of 100 students from School No. XVI in Krakow survey was used as a researchtool. Its aim was to examine how young people perceive gymnasium aggression andviolence.The third chapter is an analysis of the obtained results and the generalizations andconclusions that arose among the young people studying the responses of the survey.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy dyplomowej było pokazanie tego, jak młodzież gimnazjalnaspostrzega agresję i przemoc, jej przyczyny oraz konsekwencje wśród swoichrówieśników i nie tylko. Praca jest próbą odpowiedzi na pytanie zawarte w problemiegłównym. Tematyka ta stanowi obszar zainteresowań pedagogiki resocjalizacyjnej.Pierwszy rozdział to analiza dostępnej literatury przedmiotu, w której omawiane sązagadnienia takie, jak pojęcie agresji i przemocy, formy i objawy tych zjawisk.Drugi rozdział dotyczył metodologii badań. Przeprowadzając badania na grupie 100uczniów z Gimnazjum nr XVI w Krakowie posłużono się ankietą, jako narzędziembadawczym. Jej celem było zbadanie tego, jak młodzież gimnazjalna spostrzega agresjęi przemoc.Trzeci rozdział to analiza uzyskanych wyników badań oraz uogólnienia i wnioski, jakienasunęły się po przestudiowaniu wypełnionych przez młodzież ankiet.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.contributor.authorpl
Mróz, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Kościelniak, Marek - 129216
dc.contributor.reviewerpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:16:01Z
dc.date.available
2020-07-24T15:16:01Z
dc.date.submittedpl
2013-06-26
dc.fieldofstudypl
pedagogika resocjalizacyjna
dc.identifier.apdpl
diploma-73941-98702
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186793
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
aggression, violence, causes, consequences, students
dc.subject.plpl
agresja, przemoc, przyczyny, konsekwencje, gimnazjaliści
dc.titlepl
Agresja i przemoc - przyczyny i konsekwencje w percepcji młodzieży gimnazjalnej
dc.title.alternativepl
Aggression and violence- causes and consequences of the perception of high school students
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available