Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o.
Distribution management in the enterprise based on the example of Polmarkus Sp. z o.o.
KANAŁY DYSTYBUCJI– MARKETING – PROCES DYSTRYBUCJI – ZARZĄDZANIE
DISTRIBUTION CHENNELS - DISTRIBUTION PROCESS - MARKETING - MANAGEMENT
Zarządzanie dystrybucją to kluczowy element procesu zarządzania marketingowego. To właśnie dzięki temu elementowi, współgrającemu z pozostałymi czynnikami kompozycji Marketingu- mix, firmy prześcigają się w walce o klienta. Niniejsza praca definiuje proces dystrybucji i identyfikuje jego aspekty na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o. Jej celem jest analiza poszczególnych elementów systemu dystrybucji w przedsiębiorstwie z punktu widzenia ich znaczenia w efektywności działalności marketingowej. Tezę stanowi założenie, iż procesy zarządzania dystrybucją stanowią obecnie jedną z istotniejszych aspektów konkurencyjności firmy. Pierwszy i drugi rozdział stanowią teoretyczną bazę dalszych rozważań. Przedstawiają one elementy zarządzania dystrybucyjnego, systematyzują rodzaje kanałów dystrybucji oraz pośredników w oparciu o szereg klasyfikacji. Kolejne rozdziały stanowią empiryczne wyjaśnienie omówionych wcześniej zagadnień dzięki informacjom pozyskanym od pracowników oraz współpracowników badanego przedsiębiorstwa. Całość rozważań prowadzi do wniosku, iż współcześnie dystrybucja jest niezwykle ważnym elementem działalności każdej firmy. Poprzez dostarczanie produktów w sprecyzowanym przez klienta miejscu, czasie i w odpowiedniej dla niego formie, każde przedsiębiorstwo próbuje przebić się na niezwykle konkurencyjnym obecnie rynku.
Distribution management is the crucial element in the process of marketing management. This element, built-in with other factors of the marketing-mix strategy, makes the companies outdo each other in the fight for customers. The present work defines the distribution process and identifies its aspects based on the example of Polmarkus Sp. z o.o. The purpose this thesis is to analyze the particular components of the distribution system of the enterprise in terms of their importance in the effectiveness of marketing activities. The thesis is the assumption that the process of distribution management is currently one of the most important aspects of company's competitiveness. The first and the second chapter make up the theoretical basis for the further discussion. They present communicate the distribution management components, digest the types of distribution channels and intermediaries based on the range of various classifications. The following chapters provide an empirical explanation of the issues previously discussed with the use of information gathered from the employees and co-workers of the analyzed company.The whole discussion leads to the conclusion that nowadays distribution is a very important element of each business. By providing goods in the customer-specified time, place and in the appropriate form, every company is trying to stand out in a highly competitive market.
dc.abstract.en | Distribution management is the crucial element in the process of marketing management. This element, built-in with other factors of the marketing-mix strategy, makes the companies outdo each other in the fight for customers. The present work defines the distribution process and identifies its aspects based on the example of Polmarkus Sp. z o.o. The purpose this thesis is to analyze the particular components of the distribution system of the enterprise in terms of their importance in the effectiveness of marketing activities. The thesis is the assumption that the process of distribution management is currently one of the most important aspects of company's competitiveness. The first and the second chapter make up the theoretical basis for the further discussion. They present communicate the distribution management components, digest the types of distribution channels and intermediaries based on the range of various classifications. The following chapters provide an empirical explanation of the issues previously discussed with the use of information gathered from the employees and co-workers of the analyzed company.The whole discussion leads to the conclusion that nowadays distribution is a very important element of each business. By providing goods in the customer-specified time, place and in the appropriate form, every company is trying to stand out in a highly competitive market. | pl |
dc.abstract.pl | Zarządzanie dystrybucją to kluczowy element procesu zarządzania marketingowego. To właśnie dzięki temu elementowi, współgrającemu z pozostałymi czynnikami kompozycji Marketingu- mix, firmy prześcigają się w walce o klienta. Niniejsza praca definiuje proces dystrybucji i identyfikuje jego aspekty na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o. Jej celem jest analiza poszczególnych elementów systemu dystrybucji w przedsiębiorstwie z punktu widzenia ich znaczenia w efektywności działalności marketingowej. Tezę stanowi założenie, iż procesy zarządzania dystrybucją stanowią obecnie jedną z istotniejszych aspektów konkurencyjności firmy. Pierwszy i drugi rozdział stanowią teoretyczną bazę dalszych rozważań. Przedstawiają one elementy zarządzania dystrybucyjnego, systematyzują rodzaje kanałów dystrybucji oraz pośredników w oparciu o szereg klasyfikacji. Kolejne rozdziały stanowią empiryczne wyjaśnienie omówionych wcześniej zagadnień dzięki informacjom pozyskanym od pracowników oraz współpracowników badanego przedsiębiorstwa. Całość rozważań prowadzi do wniosku, iż współcześnie dystrybucja jest niezwykle ważnym elementem działalności każdej firmy. Poprzez dostarczanie produktów w sprecyzowanym przez klienta miejscu, czasie i w odpowiedniej dla niego formie, każde przedsiębiorstwo próbuje przebić się na niezwykle konkurencyjnym obecnie rynku. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Malik, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:37:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:37:49Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-28 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74292-152520 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187132 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | DISTRIBUTION CHENNELS - DISTRIBUTION PROCESS - MARKETING - MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | KANAŁY DYSTYBUCJI– MARKETING – PROCES DYSTRYBUCJI – ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o. | pl |
dc.title.alternative | Distribution management in the enterprise based on the example of Polmarkus Sp. z o.o. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |