Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o.

master
dc.abstract.enDistribution management is the crucial element in the process of marketing management. This element, built-in with other factors of the marketing-mix strategy, makes the companies outdo each other in the fight for customers. The present work defines the distribution process and identifies its aspects based on the example of Polmarkus Sp. z o.o. The purpose this thesis is to analyze the particular components of the distribution system of the enterprise in terms of their importance in the effectiveness of marketing activities. The thesis is the assumption that the process of distribution management is currently one of the most important aspects of company's competitiveness. The first and the second chapter make up the theoretical basis for the further discussion. They present communicate the distribution management components, digest the types of distribution channels and intermediaries based on the range of various classifications. The following chapters provide an empirical explanation of the issues previously discussed with the use of information gathered from the employees and co-workers of the analyzed company.The whole discussion leads to the conclusion that nowadays distribution is a very important element of each business. By providing goods in the customer-specified time, place and in the appropriate form, every company is trying to stand out in a highly competitive market.pl
dc.abstract.plZarządzanie dystrybucją to kluczowy element procesu zarządzania marketingowego. To właśnie dzięki temu elementowi, współgrającemu z pozostałymi czynnikami kompozycji Marketingu- mix, firmy prześcigają się w walce o klienta. Niniejsza praca definiuje proces dystrybucji i identyfikuje jego aspekty na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o. Jej celem jest analiza poszczególnych elementów systemu dystrybucji w przedsiębiorstwie z punktu widzenia ich znaczenia w efektywności działalności marketingowej. Tezę stanowi założenie, iż procesy zarządzania dystrybucją stanowią obecnie jedną z istotniejszych aspektów konkurencyjności firmy. Pierwszy i drugi rozdział stanowią teoretyczną bazę dalszych rozważań. Przedstawiają one elementy zarządzania dystrybucyjnego, systematyzują rodzaje kanałów dystrybucji oraz pośredników w oparciu o szereg klasyfikacji. Kolejne rozdziały stanowią empiryczne wyjaśnienie omówionych wcześniej zagadnień dzięki informacjom pozyskanym od pracowników oraz współpracowników badanego przedsiębiorstwa. Całość rozważań prowadzi do wniosku, iż współcześnie dystrybucja jest niezwykle ważnym elementem działalności każdej firmy. Poprzez dostarczanie produktów w sprecyzowanym przez klienta miejscu, czasie i w odpowiedniej dla niego formie, każde przedsiębiorstwo próbuje przebić się na niezwykle konkurencyjnym obecnie rynku.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorMalik, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T15:37:49Z
dc.date.available2020-07-24T15:37:49Z
dc.date.submitted2013-06-28pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-74292-152520pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187132
dc.languagepolpl
dc.subject.enDISTRIBUTION CHENNELS - DISTRIBUTION PROCESS - MARKETING - MANAGEMENTpl
dc.subject.plKANAŁY DYSTYBUCJI– MARKETING – PROCES DYSTRYBUCJI – ZARZĄDZANIEpl
dc.titleZarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o.pl
dc.title.alternativeDistribution management in the enterprise based on the example of Polmarkus Sp. z o.o.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Distribution management is the crucial element in the process of marketing management. This element, built-in with other factors of the marketing-mix strategy, makes the companies outdo each other in the fight for customers. The present work defines the distribution process and identifies its aspects based on the example of Polmarkus Sp. z o.o. The purpose this thesis is to analyze the particular components of the distribution system of the enterprise in terms of their importance in the effectiveness of marketing activities. The thesis is the assumption that the process of distribution management is currently one of the most important aspects of company's competitiveness. The first and the second chapter make up the theoretical basis for the further discussion. They present communicate the distribution management components, digest the types of distribution channels and intermediaries based on the range of various classifications. The following chapters provide an empirical explanation of the issues previously discussed with the use of information gathered from the employees and co-workers of the analyzed company.The whole discussion leads to the conclusion that nowadays distribution is a very important element of each business. By providing goods in the customer-specified time, place and in the appropriate form, every company is trying to stand out in a highly competitive market.
dc.abstract.plpl
Zarządzanie dystrybucją to kluczowy element procesu zarządzania marketingowego. To właśnie dzięki temu elementowi, współgrającemu z pozostałymi czynnikami kompozycji Marketingu- mix, firmy prześcigają się w walce o klienta. Niniejsza praca definiuje proces dystrybucji i identyfikuje jego aspekty na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o. Jej celem jest analiza poszczególnych elementów systemu dystrybucji w przedsiębiorstwie z punktu widzenia ich znaczenia w efektywności działalności marketingowej. Tezę stanowi założenie, iż procesy zarządzania dystrybucją stanowią obecnie jedną z istotniejszych aspektów konkurencyjności firmy. Pierwszy i drugi rozdział stanowią teoretyczną bazę dalszych rozważań. Przedstawiają one elementy zarządzania dystrybucyjnego, systematyzują rodzaje kanałów dystrybucji oraz pośredników w oparciu o szereg klasyfikacji. Kolejne rozdziały stanowią empiryczne wyjaśnienie omówionych wcześniej zagadnień dzięki informacjom pozyskanym od pracowników oraz współpracowników badanego przedsiębiorstwa. Całość rozważań prowadzi do wniosku, iż współcześnie dystrybucja jest niezwykle ważnym elementem działalności każdej firmy. Poprzez dostarczanie produktów w sprecyzowanym przez klienta miejscu, czasie i w odpowiedniej dla niego formie, każde przedsiębiorstwo próbuje przebić się na niezwykle konkurencyjnym obecnie rynku.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Malik, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-24T15:37:49Z
dc.date.available
2020-07-24T15:37:49Z
dc.date.submittedpl
2013-06-28
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-74292-152520
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187132
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
DISTRIBUTION CHENNELS - DISTRIBUTION PROCESS - MARKETING - MANAGEMENT
dc.subject.plpl
KANAŁY DYSTYBUCJI– MARKETING – PROCES DYSTRYBUCJI – ZARZĄDZANIE
dc.titlepl
Zarządzanie dystrybucją w przedsiębiorstwie na przykładzie firmy Polmarkus Sp. z o.o.
dc.title.alternativepl
Distribution management in the enterprise based on the example of Polmarkus Sp. z o.o.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Warsaw
14
Wroclaw
8
Lodz
6
Krakow
5
Poznan
4
Szczecin
2
Bielsko-Biala
1
Bytów
1
Dublin
1
Gdansk
1

No access

No Thumbnail Available