Obraz weganizmu i wegetarianizmu w serwisie YouTube z perspektywy nauk o mediach

2021
journal article
article
cris.lastimport.wos2024-04-10T03:28:23Z
dc.abstract.enThe aim of the article is to characterize the image of veganism and vegetarianism emerging from the most popular videos dealing with these issues, published on the Polish version of YouTube, as well as to indicate the role of the search engine in creating this image. The analysis covered a multi-hour video material, which consists of several dozen films suggested by YouTube in the search results for the slogans "veganism", "vegan diet", "vegetarianism" and "vegetarian diet".pl
dc.abstract.plCelem artykułu jest charakterystyka obrazu weganizmu i wegetarianizmu wyłaniającego się z najpopularniejszych filmów podejmujących te zagadnienia, opublikowanych w polskiej wersji serwisu YouTube, a także wskazanie roli wyszukiwarki w kreowaniu tego obrazu. Analizie poddano wielogodzinny materiał wideo, na który składa się kilkadziesiąt filmów proponowanych przez serwis YouTube w wynikach wyszukiwania dla haseł "weganizm", "dieta wegańska", "wegetarianizm" oraz "dieta wegetariańska".pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.authorCyrek, Barbara - 393551 pl
dc.date.accession2021-07-02pl
dc.date.accessioned2021-07-28T12:01:53Z
dc.date.available2021-07-28T12:01:53Z
dc.date.issued2021pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 154-157pl
dc.description.number1 (10)pl
dc.description.physical143-157pl
dc.description.publication1pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doi10.4467/25442554.MBK.21.009.13975pl
dc.identifier.eissn2544-2554pl
dc.identifier.issn2451-1986pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276560
dc.identifier.weblinkhttps://www.ejournals.eu/MBK/1-2021/art/19431/pl
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.ensocial mediapl
dc.subject.ensocial networking sitespl
dc.subject.ensearch enginepl
dc.subject.envideo materials analysispl
dc.subject.enYouTube algorithmpl
dc.subject.plmedia społecznościowepl
dc.subject.plserwisy społecznościowepl
dc.subject.plwyszukiwarkapl
dc.subject.planaliza materiałów wideopl
dc.subject.plalgorytm YouTubepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleObraz weganizmu i wegetarianizmu w serwisie YouTube z perspektywy nauk o mediachpl
dc.title.alternativeThe image of veganism and vegetarianism on YouTube from the perspective of media studiespl
dc.title.journalMedia, Biznes, Kulturapl
dc.typeJournalArticlepl
dspace.entity.typePublication
cris.lastimport.wos
2024-04-10T03:28:23Z
dc.abstract.enpl
The aim of the article is to characterize the image of veganism and vegetarianism emerging from the most popular videos dealing with these issues, published on the Polish version of YouTube, as well as to indicate the role of the search engine in creating this image. The analysis covered a multi-hour video material, which consists of several dozen films suggested by YouTube in the search results for the slogans "veganism", "vegan diet", "vegetarianism" and "vegetarian diet".
dc.abstract.plpl
Celem artykułu jest charakterystyka obrazu weganizmu i wegetarianizmu wyłaniającego się z najpopularniejszych filmów podejmujących te zagadnienia, opublikowanych w polskiej wersji serwisu YouTube, a także wskazanie roli wyszukiwarki w kreowaniu tego obrazu. Analizie poddano wielogodzinny materiał wideo, na który składa się kilkadziesiąt filmów proponowanych przez serwis YouTube w wynikach wyszukiwania dla haseł "weganizm", "dieta wegańska", "wegetarianizm" oraz "dieta wegetariańska".
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.authorpl
Cyrek, Barbara - 393551
dc.date.accessionpl
2021-07-02
dc.date.accessioned
2021-07-28T12:01:53Z
dc.date.available
2021-07-28T12:01:53Z
dc.date.issuedpl
2021
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additionalpl
Bibliogr. s. 154-157
dc.description.numberpl
1 (10)
dc.description.physicalpl
143-157
dc.description.publicationpl
1
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.doipl
10.4467/25442554.MBK.21.009.13975
dc.identifier.eissnpl
2544-2554
dc.identifier.issnpl
2451-1986
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/276560
dc.identifier.weblinkpl
https://www.ejournals.eu/MBK/1-2021/art/19431/
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.enpl
social media
dc.subject.enpl
social networking sites
dc.subject.enpl
search engine
dc.subject.enpl
video materials analysis
dc.subject.enpl
YouTube algorithm
dc.subject.plpl
media społecznościowe
dc.subject.plpl
serwisy społecznościowe
dc.subject.plpl
wyszukiwarka
dc.subject.plpl
analiza materiałów wideo
dc.subject.plpl
algorytm YouTube
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Obraz weganizmu i wegetarianizmu w serwisie YouTube z perspektywy nauk o mediach
dc.title.alternativepl
The image of veganism and vegetarianism on YouTube from the perspective of media studies
dc.title.journalpl
Media, Biznes, Kultura
dc.typepl
JournalArticle
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.