Statler and Waldorf as two all-American hecklers in the show of life

2017
book section
article
dc.abstract.enThe paper deals with the interactions of two hecklers from "The Muppet Show", Statler and Waldorf, with the participants of the show in its original form and many later variants. The focus is on the variety of humour resulting from these interactions, which are analysed in terms of their target, forms or mechanisms, and content. Specifically, the hecklers target the quality of the show, specific characters and themselves, while their humour is both verbal and situational, with a special role being played by metonymic puns, and the mechanisms of exaggeration, literalization and juxtaposition. In terms of content, black humour stands out with the self-deprecating references to the old age and imminent death of the hecklers themselves. The significant role of the hecklers is discussed against the background of the American vaudeville and stand-up tradition as well as the research of the central American metaphor of Life is a Show, exploring the reasons of the long lasting success of the popular show, which have turned into a cultural icon.pl
dc.abstract.plArtykuł dotyczy interakcji dwóch znanych komentatorów, gwiazdorów loży programu "Muppet Show", Statlera i Waldorfa, w wersji oryginalnej i wielu kolejnych wersjach ich zabawnych rozmówek, i omawia bardzo różnorodne przykłady humoru, jakie te interakcje przynoszą, w odniesieniu do wyśmiewanych obiektów, form i mechanizmów humoru oraz samych treści rozmówek. W szczególności wyśmiewają oni jakość kolejnych przedstawień, poszczególne postaci oraz samych siebie, ich humor jest zarówno sytuacyjny jak i werbalny, a szczególną role odgrywają metonimiczne gry słów, jak również mechanizmy przesady, udosłownienia czy zestawienia. W kategoriach treści wyróżnia się czarny humor wraz z samokrytycznymi odniesieniami obu postaci do swojego starczego wieku oraz nadchodzącej śmierci. Rola dwóch prześmiewców omawiana jest w świetle tradycji amerykańskiego wodewilu i standupu, jak też badań na centralną amerykańską metaforą teatru życia, identyfikując przyczyny długotrwałej popularności tego programu, który stał się niejako ikoną amerykańskiej kultury.pl
dc.affiliationWydział Filologiczny : Instytut Filologii Angielskiejpl
dc.contributor.authorChłopicki, Władysław - 127526 pl
dc.contributor.editorKornhauser, Jakub - 145348 pl
dc.contributor.editorPiechnik, Iwona - 131370 pl
dc.date.accessioned2018-02-15T10:46:11Z
dc.date.available2018-02-15T10:46:11Z
dc.date.issued2017pl
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.physical143-172pl
dc.description.publication1,7pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eisbn978-83-949716-5-6pl
dc.identifier.isbn978-83-949716-6-3pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/50390
dc.languageengpl
dc.language.containerfrepl
dc.participationChłopicki, Władysław: 100%;pl
dc.pubinfoKraków : Biblioteka Jagiellońskapl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.licenceCC-BY-NC-SA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/legalcode*
dc.share.typeotwarte repozytorium
dc.sourceinfoliczba autorów 17; liczba stron 352; liczba arkuszy wydawniczych 24,36;pl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleStatler and Waldorf as two all-American hecklers in the show of lifepl
dc.title.alternativeStatler i Waldorf jako dwaj prześmiewcy w teatrze życiapl
dc.title.containerLe badaud et le regardeurpl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper deals with the interactions of two hecklers from "The Muppet Show", Statler and Waldorf, with the participants of the show in its original form and many later variants. The focus is on the variety of humour resulting from these interactions, which are analysed in terms of their target, forms or mechanisms, and content. Specifically, the hecklers target the quality of the show, specific characters and themselves, while their humour is both verbal and situational, with a special role being played by metonymic puns, and the mechanisms of exaggeration, literalization and juxtaposition. In terms of content, black humour stands out with the self-deprecating references to the old age and imminent death of the hecklers themselves. The significant role of the hecklers is discussed against the background of the American vaudeville and stand-up tradition as well as the research of the central American metaphor of Life is a Show, exploring the reasons of the long lasting success of the popular show, which have turned into a cultural icon.
dc.abstract.plpl
Artykuł dotyczy interakcji dwóch znanych komentatorów, gwiazdorów loży programu "Muppet Show", Statlera i Waldorfa, w wersji oryginalnej i wielu kolejnych wersjach ich zabawnych rozmówek, i omawia bardzo różnorodne przykłady humoru, jakie te interakcje przynoszą, w odniesieniu do wyśmiewanych obiektów, form i mechanizmów humoru oraz samych treści rozmówek. W szczególności wyśmiewają oni jakość kolejnych przedstawień, poszczególne postaci oraz samych siebie, ich humor jest zarówno sytuacyjny jak i werbalny, a szczególną role odgrywają metonimiczne gry słów, jak również mechanizmy przesady, udosłownienia czy zestawienia. W kategoriach treści wyróżnia się czarny humor wraz z samokrytycznymi odniesieniami obu postaci do swojego starczego wieku oraz nadchodzącej śmierci. Rola dwóch prześmiewców omawiana jest w świetle tradycji amerykańskiego wodewilu i standupu, jak też badań na centralną amerykańską metaforą teatru życia, identyfikując przyczyny długotrwałej popularności tego programu, który stał się niejako ikoną amerykańskiej kultury.
dc.affiliationpl
Wydział Filologiczny : Instytut Filologii Angielskiej
dc.contributor.authorpl
Chłopicki, Władysław - 127526
dc.contributor.editorpl
Kornhauser, Jakub - 145348
dc.contributor.editorpl
Piechnik, Iwona - 131370
dc.date.accessioned
2018-02-15T10:46:11Z
dc.date.available
2018-02-15T10:46:11Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.physicalpl
143-172
dc.description.publicationpl
1,7
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.eisbnpl
978-83-949716-5-6
dc.identifier.isbnpl
978-83-949716-6-3
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/50390
dc.languagepl
eng
dc.language.containerpl
fre
dc.participationpl
Chłopicki, Władysław: 100%;
dc.pubinfopl
Kraków : Biblioteka Jagiellońska
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Na tych samych warunkach 3.0 Polska
dc.rights.licence
CC-BY-NC-SA
dc.rights.uri*
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/legalcode
dc.share.type
otwarte repozytorium
dc.sourceinfopl
liczba autorów 17; liczba stron 352; liczba arkuszy wydawniczych 24,36;
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Statler and Waldorf as two all-American hecklers in the show of life
dc.title.alternativepl
Statler i Waldorf jako dwaj prześmiewcy w teatrze życia
dc.title.containerpl
Le badaud et le regardeur
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
7
Views per month
Views per city
Anchorage
2
Aberystwyth
1
Krakow
1
Lakewood
1
Port Moody
1
Wieliczka
1
Downloads
chlopicki_statler_and_waldorf_as_two_all-american_hecklers_2017.pdf
158
chlopicki_statler_and_waldorf_as_two_all-american_hecklers_2017.odt
3