Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie kryzysowe w firmie Rainbow Tours w czasie pandemii
Crisis management at Rainbow Tours during a pandemic
TURYSTYKA, PANDEMIA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, SPOŁECZEŃSTWO, KULTURA
TOURISM, PANDEMIC, CRISIS MANAGEMENT, SOCIETY, CULTURE
Kryzys wywołany przez COVID-19 w dużym stopniu wpłynął na sektor turystyczny. Skutki pandemii zmieniły dotychczasowe myślenie o podróżowaniu, a także wymusiły zmiany w strategii turystycznych przedsiębiorstw. Celem pracy jest przedstawienie i ocena działań podjętych przez firmę Rainbow Tours w trakcie sytuacji kryzysowych, które stworzyła pandemia. Do zrealizowania postawionego w pracy celu wykorzystano badania jakościowe, jakimi była analiza dokumentów źródłowych. Pierwsza część pracy jest przeglądem dostępnej literatury z zakresu zarządzania kryzysowego, analizy pojęcia zarządzania kryzysowego oraz przedstawienia zagadnienia turystyki, jej wpływu na społeczeństwo i gospodarkę. Poruszone zostaną również kwestie potencjalnych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami turystycznymi. W drugiej części pracy przedstawiono zasadnicze założenia badawcze obejmujące przedmiot i cel badań, problemy badawcze oraz metody i techniki służące do zgromadzenia danych empirycznych oraz zaprezentowano wyniki badań. Pomoc, z której korzystała firma Rainbow Tours, pochodziła z rządowych tarcz antykryzysowych, a głównym sposobem wydatkowania otrzymanego wsparcia było dofinansowanie wynagrodzeń zatrudnionych pracowników. Oprócz tego, firma zabezpieczyła swoje środki finansowe poprzez m.in redukcję kosztów stałych oraz zwrot wpłaconych wcześniej zaliczek u kontrahentów. Ważnym aspektem utrzymania stabilnej pozycji na rynku okazała się również duża baza klientów.
The COVID-19 crisis has greatly impacted the tourism sector. The effects of the pandemic have changed the current thinking about traveling and forced changes in the strategies of tourism enterprises. The aim of the work is to present and evaluate the actions taken by Rainbow Tours during the crisis situations created by the pandemic. To achieve the goal set in this work, qualitative research was used, which was the analysis of source documents.The first part of the work is a review of available literature in the field of crisis management, analysis of the concept of crisis management and presentation of the issue of tourism and its impact on society and the economy. Potential challenges facing tourism enterprises will also be discussed.The second part of the work presents the basic research assumptions covering the subject and purpose of the research, research problems and methods and techniques used to collect empirical data, and presents the research results. The aid used by Rainbow Tours came from government anti-crisis shields, and the main way of spending the support received was to subsidize the salaries of employees. In addition, the company secured its financial resources through, among others, reduction of fixed costs and refund of previously paid advances from contractors. A large customer base also turned out to be an important aspect of maintaining a stable position on the market.
dc.abstract.en | The COVID-19 crisis has greatly impacted the tourism sector. The effects of the pandemic have changed the current thinking about traveling and forced changes in the strategies of tourism enterprises. The aim of the work is to present and evaluate the actions taken by Rainbow Tours during the crisis situations created by the pandemic. To achieve the goal set in this work, qualitative research was used, which was the analysis of source documents.The first part of the work is a review of available literature in the field of crisis management, analysis of the concept of crisis management and presentation of the issue of tourism and its impact on society and the economy. Potential challenges facing tourism enterprises will also be discussed.The second part of the work presents the basic research assumptions covering the subject and purpose of the research, research problems and methods and techniques used to collect empirical data, and presents the research results. The aid used by Rainbow Tours came from government anti-crisis shields, and the main way of spending the support received was to subsidize the salaries of employees. In addition, the company secured its financial resources through, among others, reduction of fixed costs and refund of previously paid advances from contractors. A large customer base also turned out to be an important aspect of maintaining a stable position on the market. | pl |
dc.abstract.pl | Kryzys wywołany przez COVID-19 w dużym stopniu wpłynął na sektor turystyczny. Skutki pandemii zmieniły dotychczasowe myślenie o podróżowaniu, a także wymusiły zmiany w strategii turystycznych przedsiębiorstw. Celem pracy jest przedstawienie i ocena działań podjętych przez firmę Rainbow Tours w trakcie sytuacji kryzysowych, które stworzyła pandemia. Do zrealizowania postawionego w pracy celu wykorzystano badania jakościowe, jakimi była analiza dokumentów źródłowych. Pierwsza część pracy jest przeglądem dostępnej literatury z zakresu zarządzania kryzysowego, analizy pojęcia zarządzania kryzysowego oraz przedstawienia zagadnienia turystyki, jej wpływu na społeczeństwo i gospodarkę. Poruszone zostaną również kwestie potencjalnych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami turystycznymi. W drugiej części pracy przedstawiono zasadnicze założenia badawcze obejmujące przedmiot i cel badań, problemy badawcze oraz metody i techniki służące do zgromadzenia danych empirycznych oraz zaprezentowano wyniki badań. Pomoc, z której korzystała firma Rainbow Tours, pochodziła z rządowych tarcz antykryzysowych, a głównym sposobem wydatkowania otrzymanego wsparcia było dofinansowanie wynagrodzeń zatrudnionych pracowników. Oprócz tego, firma zabezpieczyła swoje środki finansowe poprzez m.in. redukcję kosztów stałych oraz zwrot wpłaconych wcześniej zaliczek u kontrahentów. Ważnym aspektem utrzymania stabilnej pozycji na rynku okazała się również duża baza klientów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.contributor.author | Grabowski, Kamil - USOS311150 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Paliś, Beata - USOS325767 | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-04-28T22:30:01Z | |
dc.date.available | 2024-04-28T22:30:01Z | |
dc.date.submitted | 2024-04-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165576-311150 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/331831 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | TOURISM, PANDEMIC, CRISIS MANAGEMENT, SOCIETY, CULTURE | pl |
dc.subject.pl | TURYSTYKA, PANDEMIA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, SPOŁECZEŃSTWO, KULTURA | pl |
dc.title | Zarządzanie kryzysowe w firmie Rainbow Tours w czasie pandemii | pl |
dc.title.alternative | Crisis management at Rainbow Tours during a pandemic | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |