Zarządzanie kryzysowe w firmie Rainbow Tours w czasie pandemii

master
dc.abstract.enThe COVID-19 crisis has greatly impacted the tourism sector. The effects of the pandemic have changed the current thinking about traveling and forced changes in the strategies of tourism enterprises. The aim of the work is to present and evaluate the actions taken by Rainbow Tours during the crisis situations created by the pandemic. To achieve the goal set in this work, qualitative research was used, which was the analysis of source documents.The first part of the work is a review of available literature in the field of crisis management, analysis of the concept of crisis management and presentation of the issue of tourism and its impact on society and the economy. Potential challenges facing tourism enterprises will also be discussed.The second part of the work presents the basic research assumptions covering the subject and purpose of the research, research problems and methods and techniques used to collect empirical data, and presents the research results. The aid used by Rainbow Tours came from government anti-crisis shields, and the main way of spending the support received was to subsidize the salaries of employees. In addition, the company secured its financial resources through, among others, reduction of fixed costs and refund of previously paid advances from contractors. A large customer base also turned out to be an important aspect of maintaining a stable position on the market.pl
dc.abstract.plKryzys wywołany przez COVID-19 w dużym stopniu wpłynął na sektor turystyczny. Skutki pandemii zmieniły dotychczasowe myślenie o podróżowaniu, a także wymusiły zmiany w strategii turystycznych przedsiębiorstw. Celem pracy jest przedstawienie i ocena działań podjętych przez firmę Rainbow Tours w trakcie sytuacji kryzysowych, które stworzyła pandemia. Do zrealizowania postawionego w pracy celu wykorzystano badania jakościowe, jakimi była analiza dokumentów źródłowych. Pierwsza część pracy jest przeglądem dostępnej literatury z zakresu zarządzania kryzysowego, analizy pojęcia zarządzania kryzysowego oraz przedstawienia zagadnienia turystyki, jej wpływu na społeczeństwo i gospodarkę. Poruszone zostaną również kwestie potencjalnych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami turystycznymi. W drugiej części pracy przedstawiono zasadnicze założenia badawcze obejmujące przedmiot i cel badań, problemy badawcze oraz metody i techniki służące do zgromadzenia danych empirycznych oraz zaprezentowano wyniki badań. Pomoc, z której korzystała firma Rainbow Tours, pochodziła z rządowych tarcz antykryzysowych, a głównym sposobem wydatkowania otrzymanego wsparcia było dofinansowanie wynagrodzeń zatrudnionych pracowników. Oprócz tego, firma zabezpieczyła swoje środki finansowe poprzez m.in. redukcję kosztów stałych oraz zwrot wpłaconych wcześniej zaliczek u kontrahentów. Ważnym aspektem utrzymania stabilnej pozycji na rynku okazała się również duża baza klientów.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorGrabowski, Kamil - USOS311150 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerPaliś, Beata - USOS325767 pl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2024-04-28T22:30:01Z
dc.date.available2024-04-28T22:30:01Z
dc.date.submitted2024-04-23pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystyce i w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-165576-311150pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/331831
dc.languagepolpl
dc.subject.enTOURISM, PANDEMIC, CRISIS MANAGEMENT, SOCIETY, CULTUREpl
dc.subject.plTURYSTYKA, PANDEMIA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, SPOŁECZEŃSTWO, KULTURApl
dc.titleZarządzanie kryzysowe w firmie Rainbow Tours w czasie pandemiipl
dc.title.alternativeCrisis management at Rainbow Tours during a pandemicpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The COVID-19 crisis has greatly impacted the tourism sector. The effects of the pandemic have changed the current thinking about traveling and forced changes in the strategies of tourism enterprises. The aim of the work is to present and evaluate the actions taken by Rainbow Tours during the crisis situations created by the pandemic. To achieve the goal set in this work, qualitative research was used, which was the analysis of source documents.The first part of the work is a review of available literature in the field of crisis management, analysis of the concept of crisis management and presentation of the issue of tourism and its impact on society and the economy. Potential challenges facing tourism enterprises will also be discussed.The second part of the work presents the basic research assumptions covering the subject and purpose of the research, research problems and methods and techniques used to collect empirical data, and presents the research results. The aid used by Rainbow Tours came from government anti-crisis shields, and the main way of spending the support received was to subsidize the salaries of employees. In addition, the company secured its financial resources through, among others, reduction of fixed costs and refund of previously paid advances from contractors. A large customer base also turned out to be an important aspect of maintaining a stable position on the market.
dc.abstract.plpl
Kryzys wywołany przez COVID-19 w dużym stopniu wpłynął na sektor turystyczny. Skutki pandemii zmieniły dotychczasowe myślenie o podróżowaniu, a także wymusiły zmiany w strategii turystycznych przedsiębiorstw. Celem pracy jest przedstawienie i ocena działań podjętych przez firmę Rainbow Tours w trakcie sytuacji kryzysowych, które stworzyła pandemia. Do zrealizowania postawionego w pracy celu wykorzystano badania jakościowe, jakimi była analiza dokumentów źródłowych. Pierwsza część pracy jest przeglądem dostępnej literatury z zakresu zarządzania kryzysowego, analizy pojęcia zarządzania kryzysowego oraz przedstawienia zagadnienia turystyki, jej wpływu na społeczeństwo i gospodarkę. Poruszone zostaną również kwestie potencjalnych wyzwań, jakie stoją przed przedsiębiorstwami turystycznymi. W drugiej części pracy przedstawiono zasadnicze założenia badawcze obejmujące przedmiot i cel badań, problemy badawcze oraz metody i techniki służące do zgromadzenia danych empirycznych oraz zaprezentowano wyniki badań. Pomoc, z której korzystała firma Rainbow Tours, pochodziła z rządowych tarcz antykryzysowych, a głównym sposobem wydatkowania otrzymanego wsparcia było dofinansowanie wynagrodzeń zatrudnionych pracowników. Oprócz tego, firma zabezpieczyła swoje środki finansowe poprzez m.in. redukcję kosztów stałych oraz zwrot wpłaconych wcześniej zaliczek u kontrahentów. Ważnym aspektem utrzymania stabilnej pozycji na rynku okazała się również duża baza klientów.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Grabowski, Kamil - USOS311150
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Paliś, Beata - USOS325767
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2024-04-28T22:30:01Z
dc.date.available
2024-04-28T22:30:01Z
dc.date.submittedpl
2024-04-23
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce i w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-165576-311150
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/331831
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
TOURISM, PANDEMIC, CRISIS MANAGEMENT, SOCIETY, CULTURE
dc.subject.plpl
TURYSTYKA, PANDEMIA, ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE, SPOŁECZEŃSTWO, KULTURA
dc.titlepl
Zarządzanie kryzysowe w firmie Rainbow Tours w czasie pandemii
dc.title.alternativepl
Crisis management at Rainbow Tours during a pandemic
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
79
Views per month
Views per city
Krakow
15
Warsaw
14
Wroclaw
5
Wasilków
4
Poznan
3
Skawina
3
Bełżyce
2
Bialystok
2
Lodz
2
Marki
2

No access

No Thumbnail Available
Collections