Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Aplikacja internetowa wspomagająca zdolności poznawcze
Web application supporting cognitive abilities
zdolności poznawcze, uwaga, pamięć, rozumowanie, trening poznawczy, aplikacja internetowa
cognitive abilities, attention, memory, reasoning, cognitive training, web application
Celem pracy jest stworzenie aplikacji internetowej umożliwiającej użytkownikom trening zdolności poznawczych w zakresie uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aplikacja składa się z dwóch części: praktycznej – zawierającej trzy gry, z których każda wspiera wybrany obszar funkcjonowania poznawczego oraz teoretycznej – zawierającej podstawowe informacje na temat zdolności poznawczych. Część teoretyczna jest ogólnodostępna, natomiast dostęp do części praktycznej wymaga, aby użytkownik posiadał konto w aplikacji i był zalogowany. Każda z gier poprzedzona jest instrukcją wyjaśniającą jej przebieg. Po zakończeniu gry użytkownikowi wyświetlany jest uzyskany wynik oraz statystyki dotychczasowych rezultatów. Użytkownik ma również możliwość porównywania swoich wyników z osiągnięciami innych graczy. Część teoretyczna została podzielona na pięć sekcji. Pierwsza z nich wyjaśnia, czym są zdolności poznawcze, kolejne poświęcone są charakterystyce czterech wybranych funkcji kognitywnych: percepcji, uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aby ułatwić użytkownikom odbiór treści najważniejsze informacje zostały przedstawione w formie kolorowych fiszek.
The aim of the thesis is to create a web application that allows users to train their cognitive abilities in the areas of attention, memory and reasoning. The application consists of two parts: a practical part, which includes three games, each supporting a specific cognitive function, and a theoretical part, which provides basic information about cognitive abilities. The theoretical part is accessible to everyone, while access to the practical part requires users to have an account and be logged in. Each game is preceded by an explanatory instruction on how to play. After completing a game, the user is presented with their score and statistics of their previous results. Users also have the ability to compare their scores with the achievements of other players. The theoretical part is divided into five sections. The first section explains what cognitive abilities are, and the subsequent sections focus on the characteristics of four selected cognitive functions: perception, attention, memory, and reasoning. To facilitate user comprehension, the most important information is presented in the form of colorful flashcards.
dc.abstract.en | The aim of the thesis is to create a web application that allows users to train their cognitive abilities in the areas of attention, memory and reasoning. The application consists of two parts: a practical part, which includes three games, each supporting a specific cognitive function, and a theoretical part, which provides basic information about cognitive abilities. The theoretical part is accessible to everyone, while access to the practical part requires users to have an account and be logged in. Each game is preceded by an explanatory instruction on how to play. After completing a game, the user is presented with their score and statistics of their previous results. Users also have the ability to compare their scores with the achievements of other players. The theoretical part is divided into five sections. The first section explains what cognitive abilities are, and the subsequent sections focus on the characteristics of four selected cognitive functions: perception, attention, memory, and reasoning. To facilitate user comprehension, the most important information is presented in the form of colorful flashcards. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest stworzenie aplikacji internetowej umożliwiającej użytkownikom trening zdolności poznawczych w zakresie uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aplikacja składa się z dwóch części: praktycznej – zawierającej trzy gry, z których każda wspiera wybrany obszar funkcjonowania poznawczego oraz teoretycznej – zawierającej podstawowe informacje na temat zdolności poznawczych. Część teoretyczna jest ogólnodostępna, natomiast dostęp do części praktycznej wymaga, aby użytkownik posiadał konto w aplikacji i był zalogowany. Każda z gier poprzedzona jest instrukcją wyjaśniającą jej przebieg. Po zakończeniu gry użytkownikowi wyświetlany jest uzyskany wynik oraz statystyki dotychczasowych rezultatów. Użytkownik ma również możliwość porównywania swoich wyników z osiągnięciami innych graczy. Część teoretyczna została podzielona na pięć sekcji. Pierwsza z nich wyjaśnia, czym są zdolności poznawcze, kolejne poświęcone są charakterystyce czterech wybranych funkcji kognitywnych: percepcji, uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aby ułatwić użytkownikom odbiór treści najważniejsze informacje zostały przedstawione w formie kolorowych fiszek. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk ścisłych | pl |
dc.contributor.advisor | Konior, Jerzy - 100003 | pl |
dc.contributor.author | Dębowska, Katarzyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Gatkowska, Izabela - 128019 | pl |
dc.contributor.reviewer | Konior, Jerzy - 100003 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T21:54:09Z | |
dc.date.available | 2023-07-11T21:54:09Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | elektroniczne przetwarzanie informacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165977-276944 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315650 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | cognitive abilities, attention, memory, reasoning, cognitive training, web application | pl |
dc.subject.pl | zdolności poznawcze, uwaga, pamięć, rozumowanie, trening poznawczy, aplikacja internetowa | pl |
dc.title | Aplikacja internetowa wspomagająca zdolności poznawcze | pl |
dc.title.alternative | Web application supporting cognitive abilities | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |