Aplikacja internetowa wspomagająca zdolności poznawcze

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the thesis is to create a web application that allows users to train their cognitive abilities in the areas of attention, memory and reasoning. The application consists of two parts: a practical part, which includes three games, each supporting a specific cognitive function, and a theoretical part, which provides basic information about cognitive abilities. The theoretical part is accessible to everyone, while access to the practical part requires users to have an account and be logged in. Each game is preceded by an explanatory instruction on how to play. After completing a game, the user is presented with their score and statistics of their previous results. Users also have the ability to compare their scores with the achievements of other players. The theoretical part is divided into five sections. The first section explains what cognitive abilities are, and the subsequent sections focus on the characteristics of four selected cognitive functions: perception, attention, memory, and reasoning. To facilitate user comprehension, the most important information is presented in the form of colorful flashcards.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest stworzenie aplikacji internetowej umożliwiającej użytkownikom trening zdolności poznawczych w zakresie uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aplikacja składa się z dwóch części: praktycznej – zawierającej trzy gry, z których każda wspiera wybrany obszar funkcjonowania poznawczego oraz teoretycznej – zawierającej podstawowe informacje na temat zdolności poznawczych. Część teoretyczna jest ogólnodostępna, natomiast dostęp do części praktycznej wymaga, aby użytkownik posiadał konto w aplikacji i był zalogowany. Każda z gier poprzedzona jest instrukcją wyjaśniającą jej przebieg. Po zakończeniu gry użytkownikowi wyświetlany jest uzyskany wynik oraz statystyki dotychczasowych rezultatów. Użytkownik ma również możliwość porównywania swoich wyników z osiągnięciami innych graczy. Część teoretyczna została podzielona na pięć sekcji. Pierwsza z nich wyjaśnia, czym są zdolności poznawcze, kolejne poświęcone są charakterystyce czterech wybranych funkcji kognitywnych: percepcji, uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aby ułatwić użytkownikom odbiór treści najważniejsze informacje zostały przedstawione w formie kolorowych fiszek.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk ścisłychpl
dc.contributor.advisorKonior, Jerzy - 100003 pl
dc.contributor.authorDębowska, Katarzynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGatkowska, Izabela - 128019 pl
dc.contributor.reviewerKonior, Jerzy - 100003 pl
dc.date.accessioned2023-07-11T21:54:09Z
dc.date.available2023-07-11T21:54:09Z
dc.date.submitted2023-07-11pl
dc.fieldofstudyelektroniczne przetwarzanie informacjipl
dc.identifier.apddiploma-165977-276944pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315650
dc.languagepolpl
dc.subject.encognitive abilities, attention, memory, reasoning, cognitive training, web applicationpl
dc.subject.plzdolności poznawcze, uwaga, pamięć, rozumowanie, trening poznawczy, aplikacja internetowapl
dc.titleAplikacja internetowa wspomagająca zdolności poznawczepl
dc.title.alternativeWeb application supporting cognitive abilitiespl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is to create a web application that allows users to train their cognitive abilities in the areas of attention, memory and reasoning. The application consists of two parts: a practical part, which includes three games, each supporting a specific cognitive function, and a theoretical part, which provides basic information about cognitive abilities. The theoretical part is accessible to everyone, while access to the practical part requires users to have an account and be logged in. Each game is preceded by an explanatory instruction on how to play. After completing a game, the user is presented with their score and statistics of their previous results. Users also have the ability to compare their scores with the achievements of other players. The theoretical part is divided into five sections. The first section explains what cognitive abilities are, and the subsequent sections focus on the characteristics of four selected cognitive functions: perception, attention, memory, and reasoning. To facilitate user comprehension, the most important information is presented in the form of colorful flashcards.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest stworzenie aplikacji internetowej umożliwiającej użytkownikom trening zdolności poznawczych w zakresie uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aplikacja składa się z dwóch części: praktycznej – zawierającej trzy gry, z których każda wspiera wybrany obszar funkcjonowania poznawczego oraz teoretycznej – zawierającej podstawowe informacje na temat zdolności poznawczych. Część teoretyczna jest ogólnodostępna, natomiast dostęp do części praktycznej wymaga, aby użytkownik posiadał konto w aplikacji i był zalogowany. Każda z gier poprzedzona jest instrukcją wyjaśniającą jej przebieg. Po zakończeniu gry użytkownikowi wyświetlany jest uzyskany wynik oraz statystyki dotychczasowych rezultatów. Użytkownik ma również możliwość porównywania swoich wyników z osiągnięciami innych graczy. Część teoretyczna została podzielona na pięć sekcji. Pierwsza z nich wyjaśnia, czym są zdolności poznawcze, kolejne poświęcone są charakterystyce czterech wybranych funkcji kognitywnych: percepcji, uwagi, pamięci oraz rozumowania. Aby ułatwić użytkownikom odbiór treści najważniejsze informacje zostały przedstawione w formie kolorowych fiszek.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk ścisłych
dc.contributor.advisorpl
Konior, Jerzy - 100003
dc.contributor.authorpl
Dębowska, Katarzyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Gatkowska, Izabela - 128019
dc.contributor.reviewerpl
Konior, Jerzy - 100003
dc.date.accessioned
2023-07-11T21:54:09Z
dc.date.available
2023-07-11T21:54:09Z
dc.date.submittedpl
2023-07-11
dc.fieldofstudypl
elektroniczne przetwarzanie informacji
dc.identifier.apdpl
diploma-165977-276944
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315650
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
cognitive abilities, attention, memory, reasoning, cognitive training, web application
dc.subject.plpl
zdolności poznawcze, uwaga, pamięć, rozumowanie, trening poznawczy, aplikacja internetowa
dc.titlepl
Aplikacja internetowa wspomagająca zdolności poznawcze
dc.title.alternativepl
Web application supporting cognitive abilities
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
11
Views per month
Views per city
Bydgoszcz
2
Krosno
2
Kielce
1
Krakow
1
Lublin
1
Myślenice
1
Polczyn-Zdroj
1
Poznan
1
Wroclaw
1

No access

No Thumbnail Available