MARKETING POLITYCZNY W KAMPANII PREZYDENCKIEJ

licenciate
dc.abstract.enPresidential elections are an important part of the political life of the country: their result defines the course of many political, economic, social and geopolitical processes for the next few years. Political marketing is the main tool for getting voters and winning the election. Marketing approach to politics results in the use of various psychological methods to obtain the necessary number of votes. Under such circumstances, political marketing is an effective instrument not only for conducting an election campaign but also for influencing citizens' awareness. This bachelor's thesis is aimed to analyze the psychological technologies functioning in the field of political marketing. To achieve the purpose of the thesis an analysis of P.A. Poroshenko presidential campaign, who is the current president of Ukraine, was conducted. The hypothesis of the bachelor's thesis states that during the fifth Ukrainian election various psychological methods and techniques were used, which led to restrictions on the voting freedom of citizens.pl
dc.abstract.plPrezydenckie wybory są istotnym elementem życia politycznego kraju: ich wynik określa przebieg wielu procesów politycznych, ekonomicznych, społecznych i geopolitycznych na następne kilka lat. Marketing polityczny jest głównym narzędziem do otrzymania głosów wyborców i osiągania zwycięstwa w walce wyborczej. Marketingowe podejście do polityki skutkuję wykorzystaniem różnorodnych psychologicznych metod dla uzyskania potrzebnej ilości głosów. Przy takich okolicznościach, polityczny marketing występuje nie tylko jako efektywny instrument przeprowadzenia kampanii wyborczej, ale także jako narzędzie wpływu na świadomość obywateli. Niniejsza praca ma na celu dokonać analizy psychologicznych technologii funkcjonują w granicach politycznego marketingu. Dla osiągnięcia celu pracy dokonana była analiza kampanii prezydenckiej P.A. Poroszenka, obecnego prezydenta Ukrainy. Hipoteza pracy licencjackiej polega na tym, że w trakcie pitych ukraińskich wyborów zostały wykorzystane różnorodne psychologiczne metody i techniki, które doprowadzili do ograniczenia swobody wyboru obywateli.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.authorZheleznyakova, Yevgeniyapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKlima, Janina - 128843 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T08:19:42Z
dc.date.available2020-07-27T08:19:42Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie międzynarodowepl
dc.identifier.apddiploma-115811-192600pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221149
dc.languagepolpl
dc.subject.enElections, manipulation, marketing, politics, psychologypl
dc.subject.plMarketing, manipulacja, polityka, psychologia, wyborypl
dc.titleMARKETING POLITYCZNY W KAMPANII PREZYDENCKIEJpl
dc.title.alternativePOLITICAL MARKETING IN PRESIDENTIAL CAMPAIGNpl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Presidential elections are an important part of the political life of the country: their result defines the course of many political, economic, social and geopolitical processes for the next few years. Political marketing is the main tool for getting voters and winning the election. Marketing approach to politics results in the use of various psychological methods to obtain the necessary number of votes. Under such circumstances, political marketing is an effective instrument not only for conducting an election campaign but also for influencing citizens' awareness. This bachelor's thesis is aimed to analyze the psychological technologies functioning in the field of political marketing. To achieve the purpose of the thesis an analysis of P.A. Poroshenko presidential campaign, who is the current president of Ukraine, was conducted. The hypothesis of the bachelor's thesis states that during the fifth Ukrainian election various psychological methods and techniques were used, which led to restrictions on the voting freedom of citizens.
dc.abstract.plpl
Prezydenckie wybory są istotnym elementem życia politycznego kraju: ich wynik określa przebieg wielu procesów politycznych, ekonomicznych, społecznych i geopolitycznych na następne kilka lat. Marketing polityczny jest głównym narzędziem do otrzymania głosów wyborców i osiągania zwycięstwa w walce wyborczej. Marketingowe podejście do polityki skutkuję wykorzystaniem różnorodnych psychologicznych metod dla uzyskania potrzebnej ilości głosów. Przy takich okolicznościach, polityczny marketing występuje nie tylko jako efektywny instrument przeprowadzenia kampanii wyborczej, ale także jako narzędzie wpływu na świadomość obywateli. Niniejsza praca ma na celu dokonać analizy psychologicznych technologii funkcjonują w granicach politycznego marketingu. Dla osiągnięcia celu pracy dokonana była analiza kampanii prezydenckiej P.A. Poroszenka, obecnego prezydenta Ukrainy. Hipoteza pracy licencjackiej polega na tym, że w trakcie pitych ukraińskich wyborów zostały wykorzystane różnorodne psychologiczne metody i techniki, które doprowadzili do ograniczenia swobody wyboru obywateli.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.authorpl
Zheleznyakova, Yevgeniya
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Klima, Janina - 128843
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-27T08:19:42Z
dc.date.available
2020-07-27T08:19:42Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie międzynarodowe
dc.identifier.apdpl
diploma-115811-192600
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221149
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Elections, manipulation, marketing, politics, psychology
dc.subject.plpl
Marketing, manipulacja, polityka, psychologia, wybory
dc.titlepl
MARKETING POLITYCZNY W KAMPANII PREZYDENCKIEJ
dc.title.alternativepl
POLITICAL MARKETING IN PRESIDENTIAL CAMPAIGN
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
67
Views per month
Views per city
Krakow
13
Warsaw
10
Poznan
9
Wroclaw
7
Grabowki
6
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Gdansk
2
Częstochowa
1
Grodek Nad Dunajcem
1

No access

No Thumbnail Available