Strzały z ukrycia : reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach : formy, praktyki, strategie

2019
book section
article
dc.abstract.plManipulacyjny potencjał tekstów reklamowych od dawna budził wiele obaw szczególnie, gdy reklamy te wycelowane były w odbiorców bezbronnych i niekompetentnych kulturowo, słowem naiwnych i ufnych - nasze dzieci. W ostatniej dekadzie obserwujemy gwałtowne zmiany w relacjach miedzy odbiorcami i mediami. Współczesne media są mobilne, wszechobecne wielofunkcyjne i absolutnie niezbędne. Nasze dzieci pozostają na łączach przez większość dnia, słuchając muzyki, sprawdzając co się dzieje na portalach społecznościowych, oglądając filmy czy występy ulubionych blogerów. Reklama przystosowała się do tych nowych form medialnej aktywności. Media cyfrowe zmieniły przekazy reklamowe generując wiele nowych form, które idealnie wpasowały się w cyberświat młodych użytkowników: tzw. immersive websites, marketing portali społecznościowych, advergames, marketing wirusowy, reklamy mobilne, a przede wszystkim dokładnie zaadresowany przekaz reklamowy dobrany do praktyk i zachowania dzieci sprawiają, że granica między reklamą a zabawą niebezpiecznie się zatarła. To zlania się reklamy z zawartością rozmaitych serwisów czy gier sprawiło, że nie tylko stała się ona bardziej podstępna i niebezpieczne , ale także coraz trudniejsza do zbadania. W artykule opisuję kilka współczesnych praktyk i strategii specjalistów od marketingu wycelowanych w nasze dzieci.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnychpl
dc.contributor.authorSzymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293 pl
dc.contributor.editorBogunia-Borowska, Małgorzata - 127388 pl
dc.date.accessioned2020-02-26T13:10:56Z
dc.date.available2020-02-26T13:10:56Z
dc.date.issued2019pl
dc.description.physical221-238pl
dc.description.publication1,06pl
dc.identifier.eisbn978-83-233-9908-7pl
dc.identifier.isbn978-83-233-4556-5pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/150255
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 18; liczba stron 370; liczba arkuszy wydawniczych 23;pl
dc.subject.plnowe mediapl
dc.subject.plreklama dla dziecipl
dc.subject.plreklamapl
dc.subject.plmedia społecznościowepl
dc.subject.plmanipulacjapl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleStrzały z ukrycia : reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach : formy, praktyki, strategiepl
dc.title.alternativeSniper fire : new media advertising targeted at children and youth : forms, practices, strategies.pl
dc.title.containerWspółczesny świat dziecka : media i konsumpcjapl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Manipulacyjny potencjał tekstów reklamowych od dawna budził wiele obaw szczególnie, gdy reklamy te wycelowane były w odbiorców bezbronnych i niekompetentnych kulturowo, słowem naiwnych i ufnych - nasze dzieci. W ostatniej dekadzie obserwujemy gwałtowne zmiany w relacjach miedzy odbiorcami i mediami. Współczesne media są mobilne, wszechobecne wielofunkcyjne i absolutnie niezbędne. Nasze dzieci pozostają na łączach przez większość dnia, słuchając muzyki, sprawdzając co się dzieje na portalach społecznościowych, oglądając filmy czy występy ulubionych blogerów. Reklama przystosowała się do tych nowych form medialnej aktywności. Media cyfrowe zmieniły przekazy reklamowe generując wiele nowych form, które idealnie wpasowały się w cyberświat młodych użytkowników: tzw. immersive websites, marketing portali społecznościowych, advergames, marketing wirusowy, reklamy mobilne, a przede wszystkim dokładnie zaadresowany przekaz reklamowy dobrany do praktyk i zachowania dzieci sprawiają, że granica między reklamą a zabawą niebezpiecznie się zatarła. To zlania się reklamy z zawartością rozmaitych serwisów czy gier sprawiło, że nie tylko stała się ona bardziej podstępna i niebezpieczne , ale także coraz trudniejsza do zbadania. W artykule opisuję kilka współczesnych praktyk i strategii specjalistów od marketingu wycelowanych w nasze dzieci.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Amerykanistyki i Studiów Polonijnych
dc.contributor.authorpl
Szymkowska-Bartyzel, Jolanta - 132293
dc.contributor.editorpl
Bogunia-Borowska, Małgorzata - 127388
dc.date.accessioned
2020-02-26T13:10:56Z
dc.date.available
2020-02-26T13:10:56Z
dc.date.issuedpl
2019
dc.description.physicalpl
221-238
dc.description.publicationpl
1,06
dc.identifier.eisbnpl
978-83-233-9908-7
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-4556-5
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/150255
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 18; liczba stron 370; liczba arkuszy wydawniczych 23;
dc.subject.plpl
nowe media
dc.subject.plpl
reklama dla dzieci
dc.subject.plpl
reklama
dc.subject.plpl
media społecznościowe
dc.subject.plpl
manipulacja
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Strzały z ukrycia : reklama skierowana do dzieci i młodzieży w nowych mediach : formy, praktyki, strategie
dc.title.alternativepl
Sniper fire : new media advertising targeted at children and youth : forms, practices, strategies.
dc.title.containerpl
Współczesny świat dziecka : media i konsumpcja
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
42
Views per month
Views per city
Lodz
10
Krakow
8
Poznan
3
Warsaw
3
Dublin
2
Wroclaw
2
Będzin
1
Des Moines
1
Istanbul
1
Lomianki
1

No access

No Thumbnail Available