Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie wizerunkiem osoby w mediach społecznościowych na przykładzie działalności na platformie OnlyFans
Managing a person's image in social media on the example of activity on the OnlyFans platform
media społecznościowe, zarządzanie wizerunkiem, pornografia, erotyzm, marka osobista
social media, image management, pornography, eroticism, personal brand
Głównym tematem pracy jest zarządzanie wizerunkiem osoby w mediach społecznościowych. Przedmiotem pracy jest ukazanie, jak kreowany i wykorzystywany jest wizerunek w Internecie oraz wzajemne oddziaływanie na siebie różnych mediów społecznościowych. W pracy zbadano, w jaki sposób osoby publiczne zarządzają swoim wizerunkiem na najpopularniejszych platformach społecznościowych, takich jak Instagram, TikTok i X, w zestawieniu z OnlyFans, platformą znaną z zarabiania na treściach erotycznych, często jednoznacznie kojarzonych z pornografią. Celem badania jest porównanie strategii zarządzania wizerunkiem na tych platformach i zbadanie wykorzystania bezpłatnych mediów społecznościowych do promowania treści publikowanych na platformie OnlyFans. W badaniu analizowano aktywność znanej influencerki na wspomnianych powyżej portalach społecznościowych, podkreślając różnice, podobieństwa i wzajemne oddziaływanie tych mediów. W badaniu wykorzystano zarówno literaturę teoretyczną, jak i analizę treści, czerpiąc z różnorodnych źródeł, aby odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące roli mediów społecznościowych, marki osobistej i ograniczeń treści związanych z nagością. Badanie ukazuje, w jaki sposób twórcy korzystają z bezpłatnych platform, aby zachęcić obserwujących do subskrybowania ich konta OnlyFans i dostarcza wniosków na temat skuteczności tych strategii.
The main topic of the work is managing a person's image on social media. The subject of the work is to show how the image is created and used on the Internet and the interaction of various social media. The work examined how public figures manage their image on the most popular social media platforms, such as Instagram, TikTok and X. in comparison to OnlyFans, a platform known for monetizing erotic content, often clearly associated with pornography. The aim of the study is to compare image management strategies on these platforms and examine the use of free social media to promote content published on the OnlyFans platform. The study analyzed the activity of a well-known influencer on the above-mentioned social networking sites, highlighting the differences, similarities and interactions of these media. The study used both theoretical literature and content analysis, drawing from a variety of sources to answer key questions about personal branding, the role of social media, and the limits of content related to nudity. The study highlights how creators are using free platforms to encourage followers to subscribe to OnlyFans and provides insights on the effectiveness of these strategies.
dc.abstract.en | The main topic of the work is managing a person's image on social media. The subject of the work is to show how the image is created and used on the Internet and the interaction of various social media. The work examined how public figures manage their image on the most popular social media platforms, such as Instagram, TikTok and X. in comparison to OnlyFans, a platform known for monetizing erotic content, often clearly associated with pornography. The aim of the study is to compare image management strategies on these platforms and examine the use of free social media to promote content published on the OnlyFans platform. The study analyzed the activity of a well-known influencer on the above-mentioned social networking sites, highlighting the differences, similarities and interactions of these media. The study used both theoretical literature and content analysis, drawing from a variety of sources to answer key questions about personal branding, the role of social media, and the limits of content related to nudity. The study highlights how creators are using free platforms to encourage followers to subscribe to OnlyFans and provides insights on the effectiveness of these strategies. | pl |
dc.abstract.pl | Głównym tematem pracy jest zarządzanie wizerunkiem osoby w mediach społecznościowych. Przedmiotem pracy jest ukazanie, jak kreowany i wykorzystywany jest wizerunek w Internecie oraz wzajemne oddziaływanie na siebie różnych mediów społecznościowych. W pracy zbadano, w jaki sposób osoby publiczne zarządzają swoim wizerunkiem na najpopularniejszych platformach społecznościowych, takich jak Instagram, TikTok i X, w zestawieniu z OnlyFans, platformą znaną z zarabiania na treściach erotycznych, często jednoznacznie kojarzonych z pornografią. Celem badania jest porównanie strategii zarządzania wizerunkiem na tych platformach i zbadanie wykorzystania bezpłatnych mediów społecznościowych do promowania treści publikowanych na platformie OnlyFans. W badaniu analizowano aktywność znanej influencerki na wspomnianych powyżej portalach społecznościowych, podkreślając różnice, podobieństwa i wzajemne oddziaływanie tych mediów. W badaniu wykorzystano zarówno literaturę teoretyczną, jak i analizę treści, czerpiąc z różnorodnych źródeł, aby odpowiedzieć na kluczowe pytania dotyczące roli mediów społecznościowych, marki osobistej i ograniczeń treści związanych z nagością. Badanie ukazuje, w jaki sposób twórcy korzystają z bezpłatnych platform, aby zachęcić obserwujących do subskrybowania ich konta OnlyFans i dostarcza wniosków na temat skuteczności tych strategii. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.contributor.author | Góralczyk, Aleksandra - USOS260939 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopeć, Katarzyna - 160355 | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena - USOS218109 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-24T23:13:00Z | |
dc.date.available | 2024-10-24T23:13:00Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-23 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-171383-260939 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/457064 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social media, image management, pornography, eroticism, personal brand | pl |
dc.subject.pl | media społecznościowe, zarządzanie wizerunkiem, pornografia, erotyzm, marka osobista | pl |
dc.title | Zarządzanie wizerunkiem osoby w mediach społecznościowych na przykładzie działalności na platformie OnlyFans | pl |
dc.title.alternative | Managing a person's image in social media on the example of activity on the OnlyFans platform | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |