Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów w wieku wczesnoszkolnym
The Aid of the cognitive development of schoolboys in preschool age
Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów Sekuła
cognitive development of schoolboys Sekuła
Celem pracy zatytułowanej „Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów w wieku wczesnoszkolnym” była analiza wspomagania rozwoju poznawczego ucznia w wieku wczesnoszkolnym przez nauczycieli, chciałam przedstawić w jaki sposób nauczyciele wspierają rozwój poznawczy uczniów, jakie przeprowadzają zajęcia i zabawy a także jakie relacje panują między nim a dzieckiem w klasie. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy: ogólnej charakterystyki rozwoju poznawczego ucznia w młodszym wieku szkolnym, zmian rozwojowych w procesie poznawczym u dziecka 7 letniego, rozwoju procesów poznawczych tj.: pamięć, mowa, uwaga, myślenie a także poznawczej teorii rozwoju Lwa Wygotskiego oraz roli nauczyciela, rodzaju i znaczeniu zabaw w rozwijaniu procesu poznawczego ucznia.W drugim rozdziale przedstawiłam metodologiczne podstawy pracy, czyli cel i przedmiot moich badań, problemy badawcze, zmienne i ich wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badawcze oraz organizację, przebieg i teren badań. Trzeci rozdział natomiast zawiera analizę i interpretację zebranego materiału badawczego, oraz wnioski z przeprowadzonych badań. Na podstawie uzyskanych wyników które zostały zweryfikowane dzięki metodzie sondażu diagnostycznego a była to technika ankiety sformułowałam kilka postulatów dotyczących wspomagania rozwoju poznawczego uczniów przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przeprowadzone przeze mnie badania wykazały, iż relacje które panują między nauczycielem a uczniem w szkole są bardzo dobre a nauczyciele starają się przywiązywać uwagę do tego by zajęcia wpływały w szczególny sposób na rozwój poznawczy i dlatego uczestniczą w dodatkowych programach które mają na celu stwarzać uczniom jak najwięcej okazji do tego by podczas pobytu w szkole mogły jak najwięcej zaobserwować i doświadczyć. Nauczyciele stosują również wiele ciekawych form zajęć które wpływają na dojrzałość umysłową. W toku edukacji ucznia wprowadzają także wiele ciekawych i interesujących zabaw.
An target of the work entitled „The Aid of the cognitive development of schoolboys in preschool age” was the analysis of the cognitive development aid of the schoolboy in preschool age by teachers.I wanted to present how teachers support the cognitive development of schoolboys , which classes and plays they pass and also which relations are between the teacher and the child in class. The work consists of three parts. The first part refers: the general cognitive development characterization of schoolboy in the younger school age, development changes in the cognitive process at the 7 years old child, the cognitive operations development i.e.: the memory, the speech, the attention, the thinking and also the cognitive theory of the development of Lew Wygotski and the teacher role, the kind and to the meaning of plays in the developing of the schoolboy cognitive operation.In the second part I presented methodological bases of the work, i.e. the target and the object of my research, investigative problems, variables and their indicators, methods, techniques and investigative tools and the organization, the course and the research ground. The third part contains the analysis and the interpretation of investigative material, and conclusions from effected research. On the ground of obtained results which remained verified thanks to the method of the diagnostic sounding - technique of the questionnaire I formulated several postulates concerning of the aid of the schoolboys cognitive development by teachers of the preschool education.By me passed research showed, that relations between the teacher and a schoolboy at school are very good. The teachers try to attach the attention to the influence of classes into the special manner on the cognitive development.Therefore they participant on additional programs which target to create to schoolboys as much as possible the opportunity to observe and to experience during the stay at school The teachers use also many interested forms of classes which have influence on the intellectual maturity. During the education of the schoolboy they introduce also many interested and interesting plays.
dc.abstract.en | An target of the work entitled „The Aid of the cognitive development of schoolboys in preschool age” was the analysis of the cognitive development aid of the schoolboy in preschool age by teachers.I wanted to present how teachers support the cognitive development of schoolboys , which classes and plays they pass and also which relations are between the teacher and the child in class. The work consists of three parts. The first part refers: the general cognitive development characterization of schoolboy in the younger school age, development changes in the cognitive process at the 7 years old child, the cognitive operations development i.e.: the memory, the speech, the attention, the thinking and also the cognitive theory of the development of Lew Wygotski and the teacher role, the kind and to the meaning of plays in the developing of the schoolboy cognitive operation.In the second part I presented methodological bases of the work, i.e. the target and the object of my research, investigative problems, variables and their indicators, methods, techniques and investigative tools and the organization, the course and the research ground. The third part contains the analysis and the interpretation of investigative material, and conclusions from effected research. On the ground of obtained results which remained verified thanks to the method of the diagnostic sounding - technique of the questionnaire I formulated several postulates concerning of the aid of the schoolboys cognitive development by teachers of the preschool education.By me passed research showed, that relations between the teacher and a schoolboy at school are very good. The teachers try to attach the attention to the influence of classes into the special manner on the cognitive development.Therefore they participant on additional programs which target to create to schoolboys as much as possible the opportunity to observe and to experience during the stay at school The teachers use also many interested forms of classes which have influence on the intellectual maturity. During the education of the schoolboy they introduce also many interested and interesting plays. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy zatytułowanej „Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów w wieku wczesnoszkolnym” była analiza wspomagania rozwoju poznawczego ucznia w wieku wczesnoszkolnym przez nauczycieli, chciałam przedstawić w jaki sposób nauczyciele wspierają rozwój poznawczy uczniów, jakie przeprowadzają zajęcia i zabawy a także jakie relacje panują między nim a dzieckiem w klasie. Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy dotyczy: ogólnej charakterystyki rozwoju poznawczego ucznia w młodszym wieku szkolnym, zmian rozwojowych w procesie poznawczym u dziecka 7 letniego, rozwoju procesów poznawczych tj.: pamięć, mowa, uwaga, myślenie a także poznawczej teorii rozwoju Lwa Wygotskiego oraz roli nauczyciela, rodzaju i znaczeniu zabaw w rozwijaniu procesu poznawczego ucznia.W drugim rozdziale przedstawiłam metodologiczne podstawy pracy, czyli cel i przedmiot moich badań, problemy badawcze, zmienne i ich wskaźniki, metody, techniki i narzędzia badawcze oraz organizację, przebieg i teren badań. Trzeci rozdział natomiast zawiera analizę i interpretację zebranego materiału badawczego, oraz wnioski z przeprowadzonych badań. Na podstawie uzyskanych wyników które zostały zweryfikowane dzięki metodzie sondażu diagnostycznego a była to technika ankiety sformułowałam kilka postulatów dotyczących wspomagania rozwoju poznawczego uczniów przez nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej. Przeprowadzone przeze mnie badania wykazały, iż relacje które panują między nauczycielem a uczniem w szkole są bardzo dobre a nauczyciele starają się przywiązywać uwagę do tego by zajęcia wpływały w szczególny sposób na rozwój poznawczy i dlatego uczestniczą w dodatkowych programach które mają na celu stwarzać uczniom jak najwięcej okazji do tego by podczas pobytu w szkole mogły jak najwięcej zaobserwować i doświadczyć. Nauczyciele stosują również wiele ciekawych form zajęć które wpływają na dojrzałość umysłową. W toku edukacji ucznia wprowadzają także wiele ciekawych i interesujących zabaw. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Zięba, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T15:24:58Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T15:24:58Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-27 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika wczesnoszkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-74083-133366 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/186929 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | cognitive development of schoolboys Sekuła | pl |
dc.subject.pl | Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów Sekuła | pl |
dc.title | Wspomaganie rozwoju poznawczego uczniów w wieku wczesnoszkolnym | pl |
dc.title.alternative | The Aid of the cognitive development of schoolboys in preschool age | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |