(Nie)widzialny sposób promocji, czyli product placement na ekranie

master
dc.abstract.enIn recent years, product placement has become a popular form of promotion. The method of presenting products/brands on the screen do not only reflect the way of thinking about advertising in a given country. The way: how, where, what and when products appear in a series or movie show a lot about a society living in a given region of the world. In the following master’s thesis based on the production of Chyłka-Zaginięcie and How to get away with murder, I would like to describe the differences in perception of product placement in Poland and the United States of America. In the following chapters, I analyze the history, cultural, legal and social aspects of this form of promotion.pl
dc.abstract.plNa przestrzeni ostatnich lat lokowanie produktu stało się wyraźną i popularną formą promocji. Metoda przedstawienia danego produktu/marki na ekranie odwzorowuje nie tylko sposób myślenia o reklamie w danym kraju. To: jak, gdzie, co i kiedy pojawia się w serialu lub filmie dużo mówi o społeczeństwie żyjącym w danym rejonie świata. W poniższej pracy na podstawie produkcji Chyłka-Zaginięcie i Sposób na morderstwo opisuję różnice w postrzeganiu product placement w Polsce i Stanach Zjednoczonych Ameryki. W kolejnych rozdziałach pracy analizuję historię, aspekty kulturowe, prawne i społeczne wspomnianej formy promocji.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.authorZbraniborska, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNacher, Anna - 130854 pl
dc.contributor.reviewerTwardoch-Raś, Ewelinapl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:32:18Z
dc.date.available2020-07-27T22:32:18Z
dc.date.submitted2019-09-25pl
dc.fieldofstudyfilmoznawstwo i wiedza o nowych mediachpl
dc.identifier.apddiploma-130787-183663pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233772
dc.languagepolpl
dc.subject.enProduct placement, serial, series, film, movie, Poland, USA, United States of America, How to get away with murder, culture, television, advertising, radio, media.pl
dc.subject.plLokowanie produktu, product placement, serial, film, Polska, USA, Stany Zjednoczone Ameryki, Chyłka Zaginięcie, Sposób na morderstwo, kultura, telewizja, reklama, radio, media.pl
dc.title(Nie)widzialny sposób promocji, czyli product placement na ekraniepl
dc.title.alternativeInvisible promotion, product placement on the screen.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In recent years, product placement has become a popular form of promotion. The method of presenting products/brands on the screen do not only reflect the way of thinking about advertising in a given country. The way: how, where, what and when products appear in a series or movie show a lot about a society living in a given region of the world. In the following master’s thesis based on the production of Chyłka-Zaginięcie and How to get away with murder, I would like to describe the differences in perception of product placement in Poland and the United States of America. In the following chapters, I analyze the history, cultural, legal and social aspects of this form of promotion.
dc.abstract.plpl
Na przestrzeni ostatnich lat lokowanie produktu stało się wyraźną i popularną formą promocji. Metoda przedstawienia danego produktu/marki na ekranie odwzorowuje nie tylko sposób myślenia o reklamie w danym kraju. To: jak, gdzie, co i kiedy pojawia się w serialu lub filmie dużo mówi o społeczeństwie żyjącym w danym rejonie świata. W poniższej pracy na podstawie produkcji Chyłka-Zaginięcie i Sposób na morderstwo opisuję różnice w postrzeganiu product placement w Polsce i Stanach Zjednoczonych Ameryki. W kolejnych rozdziałach pracy analizuję historię, aspekty kulturowe, prawne i społeczne wspomnianej formy promocji.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.authorpl
Zbraniborska, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nacher, Anna - 130854
dc.contributor.reviewerpl
Twardoch-Raś, Ewelina
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:32:18Z
dc.date.available
2020-07-27T22:32:18Z
dc.date.submittedpl
2019-09-25
dc.fieldofstudypl
filmoznawstwo i wiedza o nowych mediach
dc.identifier.apdpl
diploma-130787-183663
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233772
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Product placement, serial, series, film, movie, Poland, USA, United States of America, How to get away with murder, culture, television, advertising, radio, media.
dc.subject.plpl
Lokowanie produktu, product placement, serial, film, Polska, USA, Stany Zjednoczone Ameryki, Chyłka Zaginięcie, Sposób na morderstwo, kultura, telewizja, reklama, radio, media.
dc.titlepl
(Nie)widzialny sposób promocji, czyli product placement na ekranie
dc.title.alternativepl
Invisible promotion, product placement on the screen.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available