Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Public relations w organizacjach non-profit na przykładzie studenckiej organizacji AIESEC
Public relations in non-profit organizations on the example of the student organization AIESEC
public relations, organizacja non-profit, AIESEC, social media, organizacja pozarządowa
public relations, non-profit organization, AIESEC, social media, non-governmental organization
Tematem pracy licencjackiej jest „Public relations w organizacjach non-profit na przykładzie studenckiej organizacji AIESEC”. Głównym celem pracy jest wyjaśnienie specyfiki PR w instytucjach niekomercyjnych, badanie i ocena działań promocyjnych organizacji non-profit AIESEC. Praca skoncentrowana na jednym podmiocie - organizacji non-profit AIESEC w Polsce. Ramy czasowe wyznaczone ze względu na pięcioletni termin ostatniej strategii PR dla organizacji, zaczynając od 2015 roku. Ten okres czasu różni się przy analizie poszczególnych portali społecznościowych. Publikacje na Facebooku zostały zbadane z dwóch miesięcy, marca oraz kwietnia 2018 roku. Struktura niniejszej pracy składa się z trzech rozdziałów, z których pierwsze dwa są częścią teoretyczną, z kolei w trzecim rozdziale są zamieszczone przeprowadzone badania. W pierwszym rozdziale przedstawiono aspekty public relations oraz co zawiera w sobie ta dyscyplina. Na początku wyjaśniona definicja „public relations,” która daje początki podejmowanej problematyce. Wyjaśniono podstawowe funkcje public relations, a także jakie jest rozróżnienie pomiędzy PR a reklamą. W następnym podrozdziale zapoznałam się z pojęciem media relations, które zajmuje dominującą rolę w organizacji public relations. Wyjaśnienie znaczenia strategii wraz z procesem jej tworzenia stanowi treść czwartego podrozdziału. Czym są relacje ze społecznością i jakie jest ich znaczenie dla PR zostało omówione w piątym podrozdziale. W zakończeniu pierwszego rozdziału opracowany temat międzynarodowego public relations.W drugim rozdziale scharakteryzowano pojęcie NGO, a także wykorzystanie usług PR w trzecim sektorze. W trakcie badań użyte takie techniki: wywiad ekspercki z obecnym specjalistą ds. public relations w AIESEC Polska; wywiady zogniskowane grupowe ze studentami, którzy są zaangażowani w działalność organizacji; ankieta w języku polskim oraz angielskim, zamieszczona na wspólnym forum dla członków AIESEC. Odnosząc się do analizy danych, zamieszczonych w sieci, w pracy licencjackiej wykorzystano materiały dostępne na oficjalnej stronie AIESEC Polska i na portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku, Instagramie oraz Youtube.Wyniki prowadzonych badań udowodniły stosowanie public relations w AIESEC na szeroką skalę. Organizacja non-profit aktywnie realizuje główną strategię w Polsce. AIESEC Polska promuje się poprzez organizowanie różnych wydarzeń, szczególnie w instytucjach edukacyjnych. Takie tradycyjne formy popularyzacji, jak rozdawanie ulotek, również są używane w celu zainteresowania młodych ludzi. Ważną rolę w PR pełnią portale społecznościowe. Pierwszeństwo należy Facebooku, który jest jednym z głównych kanałów do promowania organizacji. Znacznym problemem w AIESEC Polska występuje brak feedbacku w pojedynczych sytuacjach, ze względu na to, że utrzymanie kontaktu jest podstawą w NGO.
The theme of the thesis is "Public relations in non-profit organizations on the example of the student organization AIESEC." The main aim of the work is to explain the specificity of PR in non-commercial institutions, study and evaluate the promotional activities of non-profit organizations AIESEC. Work is focused on one entity - non-profit organization AIESEC in Poland. Time frame set due to the five-year deadline for the last PR strategy of the organization, starting from 2015. This period of time differs when analyzing individual social networks. The publications on Facebook were examined from two months, March and April 2018. The structure of this work consists of three chapters, of which the first two are the theoretical part, while in the third chapter there are included studies.The first chapter presents aspects of public relations and what this discipline contains. At the beginning, the clarified definition of "public relations," which gives the beginnings of the problem. The basic functions of public relations are explained and what is distinction between PR and advertising. In the next subsection, concept of media relations was considered, which has a dominant role in the organization of public relations. The content of the fourth subsection is explained by the meaning of the strategy together with the process of its creation. What are relations with the community and what is their significance for PR is discussed in the fifth subsection. At the end of the first chapter, the topic of international public relations was developed.The second chapter describes the concept of NGOs as well as the use of PR services in the third sector.During the research, such techniques were used: expert interview with the current specialist of public relations at AIESEC Poland; group-focused interviews with students who are involved in the organization's activities; questionnaire in Polish and English, posted on a common forum for AIESEC members. Referring to the analysis of data published on the web, in thesis were used materials available on the official website of AIESEC Poland and on social networks, especially on Facebook, Instagram and Youtube.The results of the conducted research proved the use of public relations in AIESEC on a large scale. The non-profit organization is actively pursuing the main strategy in Poland. AIESEC Poland is promoted by organizing various events, especially in educational institutions. Such traditional forms of popularization as distribution of leaflets are also used to interest young people. An important role in PR is played by social networking sites. Priority should be given to Facebook, which is one of the main channels to promote the organization. A significant problem at AIESEC Poland is lack of feedback in individual situations, due to the fact that maintaining contact is the basis for NGOs.
dc.abstract.en | The theme of the thesis is "Public relations in non-profit organizations on the example of the student organization AIESEC." The main aim of the work is to explain the specificity of PR in non-commercial institutions, study and evaluate the promotional activities of non-profit organizations AIESEC. Work is focused on one entity - non-profit organization AIESEC in Poland. Time frame set due to the five-year deadline for the last PR strategy of the organization, starting from 2015. This period of time differs when analyzing individual social networks. The publications on Facebook were examined from two months, March and April 2018. The structure of this work consists of three chapters, of which the first two are the theoretical part, while in the third chapter there are included studies.The first chapter presents aspects of public relations and what this discipline contains. At the beginning, the clarified definition of "public relations," which gives the beginnings of the problem. The basic functions of public relations are explained and what is distinction between PR and advertising. In the next subsection, concept of media relations was considered, which has a dominant role in the organization of public relations. The content of the fourth subsection is explained by the meaning of the strategy together with the process of its creation. What are relations with the community and what is their significance for PR is discussed in the fifth subsection. At the end of the first chapter, the topic of international public relations was developed.The second chapter describes the concept of NGOs as well as the use of PR services in the third sector.During the research, such techniques were used: expert interview with the current specialist of public relations at AIESEC Poland; group-focused interviews with students who are involved in the organization's activities; questionnaire in Polish and English, posted on a common forum for AIESEC members. Referring to the analysis of data published on the web, in thesis were used materials available on the official website of AIESEC Poland and on social networks, especially on Facebook, Instagram and Youtube.The results of the conducted research proved the use of public relations in AIESEC on a large scale. The non-profit organization is actively pursuing the main strategy in Poland. AIESEC Poland is promoted by organizing various events, especially in educational institutions. Such traditional forms of popularization as distribution of leaflets are also used to interest young people. An important role in PR is played by social networking sites. Priority should be given to Facebook, which is one of the main channels to promote the organization. A significant problem at AIESEC Poland is lack of feedback in individual situations, due to the fact that maintaining contact is the basis for NGOs. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem pracy licencjackiej jest „Public relations w organizacjach non-profit na przykładzie studenckiej organizacji AIESEC”. Głównym celem pracy jest wyjaśnienie specyfiki PR w instytucjach niekomercyjnych, badanie i ocena działań promocyjnych organizacji non-profit AIESEC. Praca skoncentrowana na jednym podmiocie - organizacji non-profit AIESEC w Polsce. Ramy czasowe wyznaczone ze względu na pięcioletni termin ostatniej strategii PR dla organizacji, zaczynając od 2015 roku. Ten okres czasu różni się przy analizie poszczególnych portali społecznościowych. Publikacje na Facebooku zostały zbadane z dwóch miesięcy, marca oraz kwietnia 2018 roku. Struktura niniejszej pracy składa się z trzech rozdziałów, z których pierwsze dwa są częścią teoretyczną, z kolei w trzecim rozdziale są zamieszczone przeprowadzone badania. W pierwszym rozdziale przedstawiono aspekty public relations oraz co zawiera w sobie ta dyscyplina. Na początku wyjaśniona definicja „public relations,” która daje początki podejmowanej problematyce. Wyjaśniono podstawowe funkcje public relations, a także jakie jest rozróżnienie pomiędzy PR a reklamą. W następnym podrozdziale zapoznałam się z pojęciem media relations, które zajmuje dominującą rolę w organizacji public relations. Wyjaśnienie znaczenia strategii wraz z procesem jej tworzenia stanowi treść czwartego podrozdziału. Czym są relacje ze społecznością i jakie jest ich znaczenie dla PR zostało omówione w piątym podrozdziale. W zakończeniu pierwszego rozdziału opracowany temat międzynarodowego public relations.W drugim rozdziale scharakteryzowano pojęcie NGO, a także wykorzystanie usług PR w trzecim sektorze. W trakcie badań użyte takie techniki: wywiad ekspercki z obecnym specjalistą ds. public relations w AIESEC Polska; wywiady zogniskowane grupowe ze studentami, którzy są zaangażowani w działalność organizacji; ankieta w języku polskim oraz angielskim, zamieszczona na wspólnym forum dla członków AIESEC. Odnosząc się do analizy danych, zamieszczonych w sieci, w pracy licencjackiej wykorzystano materiały dostępne na oficjalnej stronie AIESEC Polska i na portalach społecznościowych, szczególnie na Facebooku, Instagramie oraz Youtube.Wyniki prowadzonych badań udowodniły stosowanie public relations w AIESEC na szeroką skalę. Organizacja non-profit aktywnie realizuje główną strategię w Polsce. AIESEC Polska promuje się poprzez organizowanie różnych wydarzeń, szczególnie w instytucjach edukacyjnych. Takie tradycyjne formy popularyzacji, jak rozdawanie ulotek, również są używane w celu zainteresowania młodych ludzi. Ważną rolę w PR pełnią portale społecznościowe. Pierwszeństwo należy Facebooku, który jest jednym z głównych kanałów do promowania organizacji. Znacznym problemem w AIESEC Polska występuje brak feedbacku w pojedynczych sytuacjach, ze względu na to, że utrzymanie kontaktu jest podstawą w NGO. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.author | Datsenko, Iryna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Słupek, Lucyna - 131939 | pl |
dc.contributor.reviewer | Szymańska, Agnieszka - 132286 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T15:20:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T15:20:17Z | |
dc.date.submitted | 2018-07-04 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-122733-209123 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/227157 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | public relations, non-profit organization, AIESEC, social media, non-governmental organization | pl |
dc.subject.pl | public relations, organizacja non-profit, AIESEC, social media, organizacja pozarządowa | pl |
dc.title | Public relations w organizacjach non-profit na przykładzie studenckiej organizacji AIESEC | pl |
dc.title.alternative | Public relations in non-profit organizations on the example of the student organization AIESEC | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |