Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Jak turystyka kulturowa może efektywnie wspomagać współczesne procesy edukacyjne i wychowawcze?
How can cultural tourism be an effective support for contemporary processes of education?
Bibliogr. s.198-200. Pytanie 107 w ramach dyskusji naukowej "Gnieźnieńskiego Forum Ekspertów Turystyki Kulturowej"
W kolejnej dyskusji eksperckiej zachęcamy do refleksji nad aktywnością w obszarze turystyki kulturowej młodszego pokolenia. Pandemia, wojny, nowe technologie, media społecznościowe, migracje – to tylko niektóre przyczyny rozmaitych problemów i wyzwań stojących przed wszystkimi uczestnikami procesów edukacyjnych i wychowawczych. Nie bez znaczenia w kontekście rozwoju infrastruktury i podnoszenia jakości życia jest także większa ogólna mobilność. Wobec dalekich i/lub częstych wyjazdów, np. wakacyjnych, weekendowych, pojawia się problem atrakcyjności wycieczek szkolnych, obozów letnich i zimowych czy innych przedsięwzięć organizowanych w ramach instytucji edukacyjnych. Nie chodzi jednak tylko o kwestie destynacji i dylemat: „Warszawa, Kraków, Poznań czy Paryż, Praga, Rzym?” ale także – czy może przede wszystkim – o ich efektywność, sposób partycypacji młodych ludzi zanurzonych w świecie wirtualnym, w którym bodźce odbierane z gadżetów technologicznych wydają się mocniejsze niż multisensoryczne doświadczenia w realnej przestrzeni i krajobrazie kulturowym czy naturalnym. Lista potencjalnych i realnych zagrożeń, niekorzystnych i problematycznych kwestii jest długa. Właśnie dlatego warto zapytać o dobre praktyki, pomysły, sprawdzające się starsze przedsięwzięcia i udane nowe projekty, które mogą wpłynąć na dobre zmiany już teraz oraz przynoszące pozytywne skutki w przyszłości w życiu dzieci i młodzieży. Pytanie kierujemy do przedstawicieli branży turystycznej, akademików ale też pedagogów, nauczycieli, edukatorów, rodziców i wychowawców: jak turystyka kulturowa może efektywnie wspomagać współczesne procesy edukacyjne i wychowawcze?
dc.abstract.pl | W kolejnej dyskusji eksperckiej zachęcamy do refleksji nad aktywnością w obszarze turystyki kulturowej młodszego pokolenia. Pandemia, wojny, nowe technologie, media społecznościowe, migracje – to tylko niektóre przyczyny rozmaitych problemów i wyzwań stojących przed wszystkimi uczestnikami procesów edukacyjnych i wychowawczych. Nie bez znaczenia w kontekście rozwoju infrastruktury i podnoszenia jakości życia jest także większa ogólna mobilność. Wobec dalekich i/lub częstych wyjazdów, np. wakacyjnych, weekendowych, pojawia się problem atrakcyjności wycieczek szkolnych, obozów letnich i zimowych czy innych przedsięwzięć organizowanych w ramach instytucji edukacyjnych. Nie chodzi jednak tylko o kwestie destynacji i dylemat: „Warszawa, Kraków, Poznań czy Paryż, Praga, Rzym?” ale także – czy może przede wszystkim – o ich efektywność, sposób partycypacji młodych ludzi zanurzonych w świecie wirtualnym, w którym bodźce odbierane z gadżetów technologicznych wydają się mocniejsze niż multisensoryczne doświadczenia w realnej przestrzeni i krajobrazie kulturowym czy naturalnym. Lista potencjalnych i realnych zagrożeń, niekorzystnych i problematycznych kwestii jest długa. Właśnie dlatego warto zapytać o dobre praktyki, pomysły, sprawdzające się starsze przedsięwzięcia i udane nowe projekty, które mogą wpłynąć na dobre zmiany już teraz oraz przynoszące pozytywne skutki w przyszłości w życiu dzieci i młodzieży. Pytanie kierujemy do przedstawicieli branży turystycznej, akademików ale też pedagogów, nauczycieli, edukatorów, rodziców i wychowawców: jak turystyka kulturowa może efektywnie wspomagać współczesne procesy edukacyjne i wychowawcze? | |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Studiów Międzykulturowych | |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych : Instytut Studiów Europejskich | |
dc.contributor.author | Plichta, Paweł - 142046 | |
dc.contributor.author | Weżgowiec, Barbara - 161100 | |
dc.contributor.author | Raszka, Barbara | |
dc.contributor.author | Kasprzak, Krzysztof | |
dc.contributor.author | Jaskuła, Sylwia | |
dc.contributor.author | Mikos von Rohrscheidt, Armin | |
dc.contributor.author | Gajda, Kinga - 173349 | |
dc.date.accession | 2024-08-13 | |
dc.date.accessioned | 2024-08-13T11:54:07Z | |
dc.date.available | 2024-08-13T11:54:07Z | |
dc.date.issued | 2024 | |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.additional | Bibliogr. s.198-200. Pytanie 107 w ramach dyskusji naukowej "Gnieźnieńskiego Forum Ekspertów Turystyki Kulturowej" | |
dc.description.number | 2 (131) | |
dc.description.physical | 163-200 | |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.doi | 10.62875/tk.v2i131.1489 | |
dc.identifier.eissn | 1689-4642 | |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/405188 | |
dc.identifier.weblink | http://turystykakulturowa.org/ojs/index.php/tk/article/view/1489/1195 | |
dc.language | pol | |
dc.language.container | pol | |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Na tych samych warunkach 3.0 Polska | |
dc.rights.licence | CC-BY-SA | |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/legalcode.pl | |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subtype | OtherDocuments | |
dc.title | Jak turystyka kulturowa może efektywnie wspomagać współczesne procesy edukacyjne i wychowawcze? | |
dc.title.alternative | How can cultural tourism be an effective support for contemporary processes of education? | |
dc.title.journal | Cultural Tourism Scientific Journal | |
dc.type | JournalArticle | |
dspace.entity.type | Publication | en |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Open Access