Przyszłość przywództwa edukacyjnego : tylko martwe ryby płyną z prądem

2018
book section
article
dc.abstract.enTo fulfill its tasks of preparing young people to deal with future, school has to change and become adequate to needs. To do this the change of the leadership is also needed. Unfortunately, all changes are difficult because of the mental models shaped during industrial revolution and one class school buildings supported by neoliberalism, so common today, and premise that competition is the base for human interaction in the globalized world. In order to change school we need dialogue and answer to the question: what and what kind of schools do we need?pl
dc.abstract.plAby spełniać swoje zadania polegające na przygotowaniu młodych ludzi do radzenia sobie z przyszłością, szkoła musi się zmienić i stać adekwatna do potrzeb. W tym celu należy też zmienić przywództwo edukacyjne. Niestety, wszelkie zmiany są utrudnione przez modele mentalne ukształtowane w czasach rewolucji przemysłowej oraz jednoklasowych szkół, wsparte przez, tak powszechny dziś, neoliberalizm i przekonanie, że to rywalizacja jest podstawową formą relacji międzyludzkich w zglobalizowanym świecie. Aby zmienić szkoły, niezbędny jest dialog i odpowiedź na pytanie: dlaczego i jakich szkół potrzebujemy?pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Spraw Publicznychpl
dc.contributor.authorMazurkiewicz, Grzegorz - 130449 pl
dc.contributor.editorMadalińska-Michalak, Joannapl
dc.date.accessioned2018-07-12T08:44:16Z
dc.date.available2018-07-12T08:44:16Z
dc.date.issued2018pl
dc.description.physical102-132pl
dc.description.publication2pl
dc.description.seriesSeria Naukowa
dc.description.seriesnumber2
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4375737pl
dc.identifier.isbn978-83-65591-43-2pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/55912
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoWarszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacjipl
dc.publisher.ministerialWydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacjipl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licencebez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 23; liczba stron 449; liczba arkuszy wydawniczych 29,9;pl
dc.subject.eneducational leadershippl
dc.subject.encontext of educationpl
dc.subject.enhistorical determinismpl
dc.subject.enchangepl
dc.subject.endialoguepl
dc.subject.plprzywództwo edukacyjnepl
dc.subject.plkontekst edukacjipl
dc.subject.pldeterminizm historycznypl
dc.subject.plzmianapl
dc.subject.pldialogpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titlePrzyszłość przywództwa edukacyjnego : tylko martwe ryby płyną z prądempl
dc.title.alternativeFuture of educational leadership : only dead fish follow the currentpl
dc.title.containerPrzywództwo nauczycielipl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
To fulfill its tasks of preparing young people to deal with future, school has to change and become adequate to needs. To do this the change of the leadership is also needed. Unfortunately, all changes are difficult because of the mental models shaped during industrial revolution and one class school buildings supported by neoliberalism, so common today, and premise that competition is the base for human interaction in the globalized world. In order to change school we need dialogue and answer to the question: what and what kind of schools do we need?
dc.abstract.plpl
Aby spełniać swoje zadania polegające na przygotowaniu młodych ludzi do radzenia sobie z przyszłością, szkoła musi się zmienić i stać adekwatna do potrzeb. W tym celu należy też zmienić przywództwo edukacyjne. Niestety, wszelkie zmiany są utrudnione przez modele mentalne ukształtowane w czasach rewolucji przemysłowej oraz jednoklasowych szkół, wsparte przez, tak powszechny dziś, neoliberalizm i przekonanie, że to rywalizacja jest podstawową formą relacji międzyludzkich w zglobalizowanym świecie. Aby zmienić szkoły, niezbędny jest dialog i odpowiedź na pytanie: dlaczego i jakich szkół potrzebujemy?
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Spraw Publicznych
dc.contributor.authorpl
Mazurkiewicz, Grzegorz - 130449
dc.contributor.editorpl
Madalińska-Michalak, Joanna
dc.date.accessioned
2018-07-12T08:44:16Z
dc.date.available
2018-07-12T08:44:16Z
dc.date.issuedpl
2018
dc.description.physicalpl
102-132
dc.description.publicationpl
2
dc.description.series
Seria Naukowa
dc.description.seriesnumber
2
dc.identifier.bookweblinkpl
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4375737
dc.identifier.isbnpl
978-83-65591-43-2
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/55912
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Warszawa : Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
dc.publisher.ministerialpl
Wydawnictwo Fundacji Rozwoju Systemu Edukacji
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
bez licencji
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 23; liczba stron 449; liczba arkuszy wydawniczych 29,9;
dc.subject.enpl
educational leadership
dc.subject.enpl
context of education
dc.subject.enpl
historical determinism
dc.subject.enpl
change
dc.subject.enpl
dialogue
dc.subject.plpl
przywództwo edukacyjne
dc.subject.plpl
kontekst edukacji
dc.subject.plpl
determinizm historyczny
dc.subject.plpl
zmiana
dc.subject.plpl
dialog
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Przyszłość przywództwa edukacyjnego : tylko martwe ryby płyną z prądem
dc.title.alternativepl
Future of educational leadership : only dead fish follow the current
dc.title.containerpl
Przywództwo nauczycieli
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
2
Views per month
Views per city
Rydzyna
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available