Analiza wizerunku dziecka we współczesnej reklamie telewizyjnej

master
dc.abstract.enMaster's thesis has focused on the issue of creation and the use of child's image in advertising. Attempts to answer the question of the desirability of such activities, their progress and effectiveness. Considers also social and cultural consequences of commercials contains a particular image of the child. Analysis of selected materials emitted in the Polish television in 2009-2014 helped to create a simple classification of the most frequently used images of the child. Studies have shown that the child presented in television advertising varies depending on the main viewer. Recipients were divided into several distinct groups, including children, parents, women and men. The analysis has revealed that advertising directed to a specific target group dates back to the very specific means of expression and characterized type.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca skupia się na zagadnieniu kreowania oraz wykorzystywania w reklamie obrazu dziecięcego bohatera. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o celowość takich działań, ich przebieg oraz skuteczność. Starano się również zastanowić nad ewentualnym wpływem społecznym oraz kulturowym spotów reklamowych, wykorzystujących konkretny obraz dziecka. Analiza wybranych materiałów emitowanych w polskiej telewizji w latach 2009-2014 pomogła stworzyć prostą klasyfikację najczęściej wykorzystywanych dziecięcych wizerunków. Badania wykazały, iż dziecko prezentowane w reklamie telewizyjnej różni się w zależności od głównego odbiorcy spotu. Adresatów reklam zawierających obraz dziecka udało się podzielić na kilka odrębnych grup, w tym: dzieci, rodziców, kobiety oraz mężczyzn. Przeprowadzona analiza pozwoliła wykazać, iż reklama kierowana do konkretnej grupy docelowej sięga po ściśle określone środki wyrazu, a także scharakteryzowane w pracy typy wizerunkowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.authorBarcik, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:59:34Z
dc.date.available2020-07-25T05:59:34Z
dc.date.submitted2014-10-17pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturąpl
dc.identifier.apddiploma-92318-84750pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200466
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISEMENT, CHILD, CHILD’S IMAGE, TELEVISION, TELEVISION ADVERTISINGpl
dc.subject.plDZIECKO, REKLAMA, REKLAMA TELEWIZYJNA, TELEWIZJA, WIZERUNEK DZIECKApl
dc.titleAnaliza wizerunku dziecka we współczesnej reklamie telewizyjnejpl
dc.title.alternativeAn analysis of the children’s representation in contemporary television advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Master's thesis has focused on the issue of creation and the use of child's image in advertising. Attempts to answer the question of the desirability of such activities, their progress and effectiveness. Considers also social and cultural consequences of commercials contains a particular image of the child. Analysis of selected materials emitted in the Polish television in 2009-2014 helped to create a simple classification of the most frequently used images of the child. Studies have shown that the child presented in television advertising varies depending on the main viewer. Recipients were divided into several distinct groups, including children, parents, women and men. The analysis has revealed that advertising directed to a specific target group dates back to the very specific means of expression and characterized type.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu kreowania oraz wykorzystywania w reklamie obrazu dziecięcego bohatera. Podjęto próbę odpowiedzi na pytanie o celowość takich działań, ich przebieg oraz skuteczność. Starano się również zastanowić nad ewentualnym wpływem społecznym oraz kulturowym spotów reklamowych, wykorzystujących konkretny obraz dziecka. Analiza wybranych materiałów emitowanych w polskiej telewizji w latach 2009-2014 pomogła stworzyć prostą klasyfikację najczęściej wykorzystywanych dziecięcych wizerunków. Badania wykazały, iż dziecko prezentowane w reklamie telewizyjnej różni się w zależności od głównego odbiorcy spotu. Adresatów reklam zawierających obraz dziecka udało się podzielić na kilka odrębnych grup, w tym: dzieci, rodziców, kobiety oraz mężczyzn. Przeprowadzona analiza pozwoliła wykazać, iż reklama kierowana do konkretnej grupy docelowej sięga po ściśle określone środki wyrazu, a także scharakteryzowane w pracy typy wizerunkowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.authorpl
Barcik, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:59:34Z
dc.date.available
2020-07-25T05:59:34Z
dc.date.submittedpl
2014-10-17
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą
dc.identifier.apdpl
diploma-92318-84750
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200466
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISEMENT, CHILD, CHILD’S IMAGE, TELEVISION, TELEVISION ADVERTISING
dc.subject.plpl
DZIECKO, REKLAMA, REKLAMA TELEWIZYJNA, TELEWIZJA, WIZERUNEK DZIECKA
dc.titlepl
Analiza wizerunku dziecka we współczesnej reklamie telewizyjnej
dc.title.alternativepl
An analysis of the children’s representation in contemporary television advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Warsaw
3
Wroclaw
3
Gdansk
2
Poznan
2
Chorzów
1
Dublin
1
Szczecin
1

No access

No Thumbnail Available