Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena komunikacji marketingowej w przestrzeni mediów społecznościowych na rynku książki
Evaluation of marketing communications in the social media space in the book market
KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – KSIĄŻKI – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – RYNEK KSIĄŻKI – WYDAWNICTWA
MARKETING COMMUNICATION - BOOKS - SOCIAL MEDIA - BOOK MARKET - PUBLISHING HOUSES
Coraz więcej przedsiębiorstw zwraca uwagę na wykorzystanie komunikacji marketingowej w przestrzeni mediów społecznościowych. Branżą, która prężnie się rozwija na portalu Facebook, jest branża wydawnicza. Dlatego celem poniższej pracy jest ocena wykorzystania tej platformy w komunikacji marketingowej na rynku książki oraz analiza jej wpływu na rozpoznawalność książek wśród czytelników. Badanie pozwoliło określić, w jakim stopniu platforma oddziałuje na znajomość wydawnictw wśród użytkowników oraz jakie funkcje komunikacji marketingowej wykorzystywane są przez wydawnictwa na swoich stronach na Facebook’u. Badanie składało się z analizy porównawczej dwóch wydawnictw – Wydawnictwa NieZwykłego oraz Wydawnictwa Kobiecego i z badania ankietowego, w której wzięła udział grupa 115 osób. Ankietowani odpowiadali na pytania ogólne dotyczące rynku książki i korzystania z Facebooka oraz pytania szczegółowe poświęcone wyżej wymienionym Wydawnictwom. Wyniki badań wskazują, że obydwa wydawnictwa tworzą treści zgodne z funkcjami komunikacji marketingowej. Respondenci potwierdzili, iż platforma Facebook ułatwiła im poznanie danego wydawnictwa i dzięki publikowanym przez nie postom uzyskują odpowiedź na interesujące ich pytania.
More and more businesses are turning their attention to using marketing communications in the social media space. An industry that is thriving on Facebook is the publishing industry. Therefore, the aim of the following study is to evaluate the use of this platform in marketing communication in the book market and to analyze its impact on the recognition of books among readers. The study determined the extent to which the platform affects publishers' awareness among users and what marketing communication functions are used by publishers on their Facebook pages. The study consisted of a comparative analysis of two publishing houses - NieZwykłego Publishing House and Kobiecy Publishing House - and a survey with 115 participants. The respondents answered general questions about the book market and Facebook usage and specific questions about the above mentioned Publishers. The results of the survey indicate that both publishers create content in line with marketing communication functions. Respondents confirmed that the Facebook platform has made it easier for them to get to know a particular publishing house and through the posts they publish, they get answers to the questions they are interested in.
dc.abstract.en | More and more businesses are turning their attention to using marketing communications in the social media space. An industry that is thriving on Facebook is the publishing industry. Therefore, the aim of the following study is to evaluate the use of this platform in marketing communication in the book market and to analyze its impact on the recognition of books among readers. The study determined the extent to which the platform affects publishers' awareness among users and what marketing communication functions are used by publishers on their Facebook pages. The study consisted of a comparative analysis of two publishing houses - NieZwykłego Publishing House and Kobiecy Publishing House - and a survey with 115 participants. The respondents answered general questions about the book market and Facebook usage and specific questions about the above mentioned Publishers. The results of the survey indicate that both publishers create content in line with marketing communication functions. Respondents confirmed that the Facebook platform has made it easier for them to get to know a particular publishing house and through the posts they publish, they get answers to the questions they are interested in. | pl |
dc.abstract.pl | Coraz więcej przedsiębiorstw zwraca uwagę na wykorzystanie komunikacji marketingowej w przestrzeni mediów społecznościowych. Branżą, która prężnie się rozwija na portalu Facebook, jest branża wydawnicza. Dlatego celem poniższej pracy jest ocena wykorzystania tej platformy w komunikacji marketingowej na rynku książki oraz analiza jej wpływu na rozpoznawalność książek wśród czytelników. Badanie pozwoliło określić, w jakim stopniu platforma oddziałuje na znajomość wydawnictw wśród użytkowników oraz jakie funkcje komunikacji marketingowej wykorzystywane są przez wydawnictwa na swoich stronach na Facebook’u. Badanie składało się z analizy porównawczej dwóch wydawnictw – Wydawnictwa NieZwykłego oraz Wydawnictwa Kobiecego i z badania ankietowego, w której wzięła udział grupa 115 osób. Ankietowani odpowiadali na pytania ogólne dotyczące rynku książki i korzystania z Facebooka oraz pytania szczegółowe poświęcone wyżej wymienionym Wydawnictwom. Wyniki badań wskazują, że obydwa wydawnictwa tworzą treści zgodne z funkcjami komunikacji marketingowej. Respondenci potwierdzili, iż platforma Facebook ułatwiła im poznanie danego wydawnictwa i dzięki publikowanym przez nie postom uzyskują odpowiedź na interesujące ich pytania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Kalinka, Magdalena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-19T21:36:07Z | |
dc.date.available | 2021-10-19T21:36:07Z | |
dc.date.submitted | 2021-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149458-278452 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/280991 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | MARKETING COMMUNICATION - BOOKS - SOCIAL MEDIA - BOOK MARKET - PUBLISHING HOUSES | pl |
dc.subject.pl | KOMUNIKACJA MARKETINGOWA – KSIĄŻKI – MEDIA SPOŁECZNOŚCIOWE – RYNEK KSIĄŻKI – WYDAWNICTWA | pl |
dc.title | Ocena komunikacji marketingowej w przestrzeni mediów społecznościowych na rynku książki | pl |
dc.title.alternative | Evaluation of marketing communications in the social media space in the book market | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |