Idealne ciało kobiety w kulturze konsumpcyjnej

master
dc.abstract.enThe object of the study was to determinate the perfect woman’s body in consumer culture. The aim of the study was that consumer culture has significant impact for woman’s body image.The paper presents canons of woman’s perfect body from the past, defines differences, which are in force of the image of men’s and women’s body. The paper also discusses the phenomenon of consumer culture.The last part of the paper focuses on description of ideal modern woman’s body. For the purpose used sources: magazines, Instagram, You Tube. As the results of the analysis it has been found that consumer culture has enormous impact for the image of woman’s body. Body is building socially and culturally.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy było określenie idealnego ciała kobiety w kulturze konsumpcyjnej. Postawiono hipotezę, że kultura konsumpcyjna ma znaczący wpływ na wizerunek kobiecego ciała.Praca przedstawia kanony piękna kobiecego ciała występujące w przeszłości, definiuje różnice, jakie obowiązują w wizerunku męskiego i kobiecego ciała. W pracy omówiono również zjawisko kultury konsumpcyjnej.W ostatniej części pracy skoncentrowano się na opisaniu ideału współczesnego ciała kobiety. W tym celu wykorzystano źródła: czasopisma, Instagrama, You Tube. W wyniku analizy stwierdzono, że kultura konsumpcyjna ma duży wpływ na wizerunek damskiego ciała. Ciało jest konstruowane społecznie i kulturowo.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorGumuła, Wiesław - 200091 pl
dc.contributor.authorJabcoń, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerRomaniszyn, Krystyna - 131682 pl
dc.contributor.reviewerGumuła, Wiesław - 200091 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T01:58:27Z
dc.date.available2020-07-27T01:58:27Z
dc.date.submitted2016-10-13pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.fieldofstudysfera publicznapl
dc.identifier.apddiploma-109284-183981pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215356
dc.languagepolpl
dc.subject.enWomen's body, social body, the sociology of the body, consumer culturepl
dc.subject.plCiało kobiety, ciało społeczne, socjologia ciała, kultura konsumpcyjnapl
dc.titleIdealne ciało kobiety w kulturze konsumpcyjnejpl
dc.title.alternativePerfect woman's body in consumer culturepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The object of the study was to determinate the perfect woman’s body in consumer culture. The aim of the study was that consumer culture has significant impact for woman’s body image.The paper presents canons of woman’s perfect body from the past, defines differences, which are in force of the image of men’s and women’s body. The paper also discusses the phenomenon of consumer culture.The last part of the paper focuses on description of ideal modern woman’s body. For the purpose used sources: magazines, Instagram, You Tube. As the results of the analysis it has been found that consumer culture has enormous impact for the image of woman’s body. Body is building socially and culturally.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy było określenie idealnego ciała kobiety w kulturze konsumpcyjnej. Postawiono hipotezę, że kultura konsumpcyjna ma znaczący wpływ na wizerunek kobiecego ciała.Praca przedstawia kanony piękna kobiecego ciała występujące w przeszłości, definiuje różnice, jakie obowiązują w wizerunku męskiego i kobiecego ciała. W pracy omówiono również zjawisko kultury konsumpcyjnej.W ostatniej części pracy skoncentrowano się na opisaniu ideału współczesnego ciała kobiety. W tym celu wykorzystano źródła: czasopisma, Instagrama, You Tube. W wyniku analizy stwierdzono, że kultura konsumpcyjna ma duży wpływ na wizerunek damskiego ciała. Ciało jest konstruowane społecznie i kulturowo.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Gumuła, Wiesław - 200091
dc.contributor.authorpl
Jabcoń, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Romaniszyn, Krystyna - 131682
dc.contributor.reviewerpl
Gumuła, Wiesław - 200091
dc.date.accessioned
2020-07-27T01:58:27Z
dc.date.available
2020-07-27T01:58:27Z
dc.date.submittedpl
2016-10-13
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.fieldofstudypl
sfera publiczna
dc.identifier.apdpl
diploma-109284-183981
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/215356
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Women's body, social body, the sociology of the body, consumer culture
dc.subject.plpl
Ciało kobiety, ciało społeczne, socjologia ciała, kultura konsumpcyjna
dc.titlepl
Idealne ciało kobiety w kulturze konsumpcyjnej
dc.title.alternativepl
Perfect woman's body in consumer culture
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
59
Views per month
Views per city
Krakow
14
Warsaw
7
Lodz
6
Glubczyce
4
Poznan
4
Wroclaw
4
Dublin
3
Opole
2
Rybnik
2
Amsterdam
1

No access

No Thumbnail Available