Oczekiwania wobec nauczycieli akademickich w kontekście wybranych modeli uniwersytetów

2016
book section
article
dc.abstract.enExpectations for academic teachers employed at the Polish public universities have changed. It is possible to find many publications on the stages of their careers and the requirements associated with the achievement of their academic degrees and titles. However, no studies relating to changes in organization of the university (university model) with changes to the expectations of professional teachers. It was assumed that different models of university may result in different expectations (formal requirements and skills) of academic teachers. Thus, the objective was to present a subjective point of view associated with changes in those expectations. To achieve this, the analysis has been used in Polish and international literature and the results of their own observations conducted over the last eight years at the Centre for Research in Higher Education at the Jagiellonian University.pl
dc.abstract.plW ostatnim czasie zmieniają się oczekiwania zawodowe względem nauczycieli akademickich zatrudnionych na polskich uniwersytetach publicznych. Można znaleźć wiele publikacji dotyczących etapów ich karier oraz wymagań związanych z osiągnięciem przez nich kolejnych stopni i tytułów naukowych. Nie ma jednak badań odnoszących się do zmian w funkcjonowaniu uniwersytetu (modelu uniwersytetu) ze zmianami oczekiwań zawodowych wobec nauczycieli akademickich. Założono, że różne modele uniwersytetu mogą skutkować różnymi oczekiwaniami (wymaganiami formalnymi i umiejętnościami) od nauczycieli akademickich. Stąd celem przygotowywanej publikacji było przedstawienie subiektywnego punktu widzenia związanego ze zmianami w owych oczekiwaniach. Do osiągnięcia tego celu została wykorzystana analiza literatury polskiej i międzynarodowej oraz rezultaty obserwacji własnej prowadzonej przez ostatnich osiem lat w Centrum Badań nad Szkolnictwem.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzaniapl
dc.contributor.authorBugaj, Justyna - 161421 pl
dc.contributor.editorWawak, Tadeusz - 132557 pl
dc.date.accessioned2017-02-13T09:25:39Z
dc.date.available2017-02-13T09:25:39Z
dc.date.issued2016pl
dc.date.openaccess36
dc.description.accesstimepo opublikowaniu
dc.description.additionalNazwisko aut. na publikacji: Justyna M. Bugajpl
dc.description.physical129-140pl
dc.description.publication0,7pl
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbn978-83-233-4252-6pl
dc.identifier.projectROD UJ / Ppl
dc.identifier.urihttp://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37756
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoKraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiegopl
dc.rightsDozwolony użytek utworów chronionych*
dc.rights.licenceOTHER
dc.rights.urihttp://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf*
dc.share.typeotwarte repozytorium
dc.subject.enacademic teacherpl
dc.subject.enuniversity modelpl
dc.subject.enexpectationspl
dc.subject.enhigher institution managementpl
dc.subject.plnauczyciele akademiccypl
dc.subject.plmodel uniwersytetupl
dc.subject.ploczekiwania wobec nauczycieli akademickichpl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleOczekiwania wobec nauczycieli akademickich w kontekście wybranych modeli uniwersytetówpl
dc.title.alternativeExpectations of the competence of teachers in the context of the selected models universitiespl
dc.title.containerZarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarcepl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Expectations for academic teachers employed at the Polish public universities have changed. It is possible to find many publications on the stages of their careers and the requirements associated with the achievement of their academic degrees and titles. However, no studies relating to changes in organization of the university (university model) with changes to the expectations of professional teachers. It was assumed that different models of university may result in different expectations (formal requirements and skills) of academic teachers. Thus, the objective was to present a subjective point of view associated with changes in those expectations. To achieve this, the analysis has been used in Polish and international literature and the results of their own observations conducted over the last eight years at the Centre for Research in Higher Education at the Jagiellonian University.
dc.abstract.plpl
W ostatnim czasie zmieniają się oczekiwania zawodowe względem nauczycieli akademickich zatrudnionych na polskich uniwersytetach publicznych. Można znaleźć wiele publikacji dotyczących etapów ich karier oraz wymagań związanych z osiągnięciem przez nich kolejnych stopni i tytułów naukowych. Nie ma jednak badań odnoszących się do zmian w funkcjonowaniu uniwersytetu (modelu uniwersytetu) ze zmianami oczekiwań zawodowych wobec nauczycieli akademickich. Założono, że różne modele uniwersytetu mogą skutkować różnymi oczekiwaniami (wymaganiami formalnymi i umiejętnościami) od nauczycieli akademickich. Stąd celem przygotowywanej publikacji było przedstawienie subiektywnego punktu widzenia związanego ze zmianami w owych oczekiwaniach. Do osiągnięcia tego celu została wykorzystana analiza literatury polskiej i międzynarodowej oraz rezultaty obserwacji własnej prowadzonej przez ostatnich osiem lat w Centrum Badań nad Szkolnictwem.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
dc.contributor.authorpl
Bugaj, Justyna - 161421
dc.contributor.editorpl
Wawak, Tadeusz - 132557
dc.date.accessioned
2017-02-13T09:25:39Z
dc.date.available
2017-02-13T09:25:39Z
dc.date.issuedpl
2016
dc.date.openaccess
36
dc.description.accesstime
po opublikowaniu
dc.description.additionalpl
Nazwisko aut. na publikacji: Justyna M. Bugaj
dc.description.physicalpl
129-140
dc.description.publicationpl
0,7
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.identifier.isbnpl
978-83-233-4252-6
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / P
dc.identifier.uri
http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37756
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
dc.rights*
Dozwolony użytek utworów chronionych
dc.rights.licence
OTHER
dc.rights.uri*
http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf
dc.share.type
otwarte repozytorium
dc.subject.enpl
academic teacher
dc.subject.enpl
university model
dc.subject.enpl
expectations
dc.subject.enpl
higher institution management
dc.subject.plpl
nauczyciele akademiccy
dc.subject.plpl
model uniwersytetu
dc.subject.plpl
oczekiwania wobec nauczycieli akademickich
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Oczekiwania wobec nauczycieli akademickich w kontekście wybranych modeli uniwersytetów
dc.title.alternativepl
Expectations of the competence of teachers in the context of the selected models universities
dc.title.containerpl
Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarce
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
2
Views per month
Views per city
Wroclaw
1
Downloads
bugaj_oczekiwania_wobec_nauczycieli_akademickich_2016.pdf
10
bugaj_oczekiwania_wobec_nauczycieli_akademickich_2016.odt
2