Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Oczekiwania wobec nauczycieli akademickich w kontekście wybranych modeli uniwersytetów
Expectations of the competence of teachers in the context of the selected models universities
nauczyciele akademiccy
model uniwersytetu
oczekiwania wobec nauczycieli akademickich
academic teacher
university model
expectations
higher institution management
Nazwisko aut. na publikacji: Justyna M. Bugaj
W ostatnim czasie zmieniają się oczekiwania zawodowe względem nauczycieli akademickich zatrudnionych na polskich uniwersytetach publicznych. Można znaleźć wiele publikacji dotyczących etapów ich karier oraz wymagań związanych z osiągnięciem przez nich kolejnych stopni i tytułów naukowych. Nie ma jednak badań odnoszących się do zmian w funkcjonowaniu uniwersytetu (modelu uniwersytetu) ze zmianami oczekiwań zawodowych wobec nauczycieli akademickich. Założono, że różne modele uniwersytetu mogą skutkować różnymi oczekiwaniami (wymaganiami formalnymi i umiejętnościami) od nauczycieli akademickich. Stąd celem przygotowywanej publikacji było przedstawienie subiektywnego punktu widzenia związanego ze zmianami w owych oczekiwaniach. Do osiągnięcia tego celu została wykorzystana analiza literatury polskiej i międzynarodowej oraz rezultaty obserwacji własnej prowadzonej przez ostatnich osiem lat w Centrum Badań nad Szkolnictwem.
Expectations for academic teachers employed at the Polish public universities have changed. It is possible to find many publications on the stages of their careers and the requirements associated with the achievement of their academic degrees and titles. However, no studies relating to changes in organization of the university (university model) with changes to the expectations of professional teachers. It was assumed that different models of university may result in different expectations (formal requirements and skills) of academic teachers. Thus, the objective was to present a subjective point of view associated with changes in those expectations. To achieve this, the analysis has been used in Polish and international literature and the results of their own observations conducted over the last eight years at the Centre for Research in Higher Education at the Jagiellonian University.
dc.abstract.en | Expectations for academic teachers employed at the Polish public universities have changed. It is possible to find many publications on the stages of their careers and the requirements associated with the achievement of their academic degrees and titles. However, no studies relating to changes in organization of the university (university model) with changes to the expectations of professional teachers. It was assumed that different models of university may result in different expectations (formal requirements and skills) of academic teachers. Thus, the objective was to present a subjective point of view associated with changes in those expectations. To achieve this, the analysis has been used in Polish and international literature and the results of their own observations conducted over the last eight years at the Centre for Research in Higher Education at the Jagiellonian University. | pl |
dc.abstract.pl | W ostatnim czasie zmieniają się oczekiwania zawodowe względem nauczycieli akademickich zatrudnionych na polskich uniwersytetach publicznych. Można znaleźć wiele publikacji dotyczących etapów ich karier oraz wymagań związanych z osiągnięciem przez nich kolejnych stopni i tytułów naukowych. Nie ma jednak badań odnoszących się do zmian w funkcjonowaniu uniwersytetu (modelu uniwersytetu) ze zmianami oczekiwań zawodowych wobec nauczycieli akademickich. Założono, że różne modele uniwersytetu mogą skutkować różnymi oczekiwaniami (wymaganiami formalnymi i umiejętnościami) od nauczycieli akademickich. Stąd celem przygotowywanej publikacji było przedstawienie subiektywnego punktu widzenia związanego ze zmianami w owych oczekiwaniach. Do osiągnięcia tego celu została wykorzystana analiza literatury polskiej i międzynarodowej oraz rezultaty obserwacji własnej prowadzonej przez ostatnich osiem lat w Centrum Badań nad Szkolnictwem. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania | pl |
dc.contributor.author | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.contributor.editor | Wawak, Tadeusz - 132557 | pl |
dc.date.accessioned | 2017-02-13T09:25:39Z | |
dc.date.available | 2017-02-13T09:25:39Z | |
dc.date.issued | 2016 | pl |
dc.date.openaccess | 36 | |
dc.description.accesstime | po opublikowaniu | |
dc.description.additional | Nazwisko aut. na publikacji: Justyna M. Bugaj | pl |
dc.description.physical | 129-140 | pl |
dc.description.publication | 0,7 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.identifier.isbn | 978-83-233-4252-6 | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / P | pl |
dc.identifier.uri | http://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/37756 | |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.pubinfo | Kraków : Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego | pl |
dc.rights | Dozwolony użytek utworów chronionych | * |
dc.rights.licence | Inna otwarta licencja | |
dc.rights.uri | http://ruj.uj.edu.pl/4dspace/License/copyright/licencja_copyright.pdf | * |
dc.share.type | otwarte repozytorium | |
dc.subject.en | academic teacher | pl |
dc.subject.en | university model | pl |
dc.subject.en | expectations | pl |
dc.subject.en | higher institution management | pl |
dc.subject.pl | nauczyciele akademiccy | pl |
dc.subject.pl | model uniwersytetu | pl |
dc.subject.pl | oczekiwania wobec nauczycieli akademickich | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Oczekiwania wobec nauczycieli akademickich w kontekście wybranych modeli uniwersytetów | pl |
dc.title.alternative | Expectations of the competence of teachers in the context of the selected models universities | pl |
dc.title.container | Zarządzanie w szkołach wyższych i innowacje w gospodarce | pl |
dc.type | BookSection | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
2
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access