Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Młodzież "Pokolenia Z" wobec wdzięczności w kontekście wychowania w rodzinie
The youth of "Generation Z" towards gratitude in the context of family upbringing
Pokolenie Z
młodzież
wdzięczność
rodzina
wychowanie
Generation Z
youth
gratitude
family
upbringing
Przemiany zachodzące we współczesnym społeczeństwie i rodzinie powodują, że zmienia się znaczenie tradycyjnych środowisk wychowawczych. Kształtowanie się postaw młodych ludzi doko-nuje się w coraz większym stopniu przy udziale mass mediów i grup rówieśniczych, ale rodzina wciąż stanowi potencjał dla rozwoju osobowościowego jej członków. Jest to widoczne w kształto-waniu siępostaw młodzieży wobec wdzięczności, posiadającej ważne znaczenie dla funkcjono-wania jednostki i społeczeństwa. Badania wypowiedzi 200 przedstawicieli Pokolenia Z pokazały, że wychowanie w rodzinie wyraźnie sprzyja okazywaniu oraz rozwojowi wdzięczności, a najskutecz-niejszy w tym względzie jest osobisty przykład rodziców. Współpraca środowisk wychowawczych w celu wzmacniania poczucia i okazywania wdzięczności przez młodzież jest istotnym postulatem wynikającym z przeprowadzonych badań empirycznych
Changes in the modern society and family influence the meaning of traditional educational environments. The process of shaping young people’s attitudes is increasingly affected by mass media and peer groups, but it is the family where one can still find potential for personal development. It is noticeable in the process of shaping young people’s attitudes towards gratitude which is very significant for the functioning of individuals and the society. The research on 200 representatives of Generation Z revealed that family upbringing fosters the expression and development of gratitude. It also showed that parents setting a good example for their children are most efficient in this respect. Cooperation between educational environments in order to strengthen the sense of gratitude among young people is an important postulate resulting from the empirical research
dc.abstract.en | Changes in the modern society and family influence the meaning of traditional educational environments. The process of shaping young people’s attitudes is increasingly affected by mass media and peer groups, but it is the family where one can still find potential for personal development. It is noticeable in the process of shaping young people’s attitudes towards gratitude which is very significant for the functioning of individuals and the society. The research on 200 representatives of Generation Z revealed that family upbringing fosters the expression and development of gratitude. It also showed that parents setting a good example for their children are most efficient in this respect. Cooperation between educational environments in order to strengthen the sense of gratitude among young people is an important postulate resulting from the empirical research | pl |
dc.abstract.pl | Przemiany zachodzące we współczesnym społeczeństwie i rodzinie powodują, że zmienia się znaczenie tradycyjnych środowisk wychowawczych. Kształtowanie się postaw młodych ludzi doko-nuje się w coraz większym stopniu przy udziale mass mediów i grup rówieśniczych, ale rodzina wciąż stanowi potencjał dla rozwoju osobowościowego jej członków. Jest to widoczne w kształto-waniu siępostaw młodzieży wobec wdzięczności, posiadającej ważne znaczenie dla funkcjono-wania jednostki i społeczeństwa. Badania wypowiedzi 200 przedstawicieli Pokolenia Z pokazały, że wychowanie w rodzinie wyraźnie sprzyja okazywaniu oraz rozwojowi wdzięczności, a najskutecz-niejszy w tym względzie jest osobisty przykład rodziców. Współpraca środowisk wychowawczych w celu wzmacniania poczucia i okazywania wdzięczności przez młodzież jest istotnym postulatem wynikającym z przeprowadzonych badań empirycznych | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny : Instytut Psychologii | pl |
dc.contributor.author | Godawa, Grzegorz | pl |
dc.contributor.author | Gurba, Ewa - 128242 | pl |
dc.contributor.author | Rzewucka, Paulina | pl |
dc.date.accession | 2019-01-08 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-01-23T15:52:21Z | |
dc.date.available | 2020-01-23T15:52:21Z | |
dc.date.issued | 2019 | pl |
dc.date.openaccess | 0 | |
dc.description.accesstime | w momencie opublikowania | |
dc.description.number | 4 | pl |
dc.description.physical | 19-29 | pl |
dc.description.version | ostateczna wersja wydawcy | |
dc.description.volume | 11(47) | pl |
dc.identifier.doi | 10.18290/rped.2019.11.4-2 | pl |
dc.identifier.eissn | 2544-5243 | pl |
dc.identifier.issn | 2080-850X | pl |
dc.identifier.project | ROD UJ / OP | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/147382 | |
dc.identifier.weblink | https://ojs.tnkul.pl/index.php/rped/article/view/8188/7429 | pl |
dc.language | pol | pl |
dc.language.container | pol | pl |
dc.rights | Udzielam licencji. Uznanie autorstwa - Użycie niekomercyjne - Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowa | * |
dc.rights.licence | CC-BY-NC-ND | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/legalcode.pl | * |
dc.share.type | otwarte czasopismo | |
dc.subject.en | Generation Z | pl |
dc.subject.en | youth | pl |
dc.subject.en | gratitude | pl |
dc.subject.en | family | pl |
dc.subject.en | upbringing | pl |
dc.subject.pl | Pokolenie Z | pl |
dc.subject.pl | młodzież | pl |
dc.subject.pl | wdzięczność | pl |
dc.subject.pl | rodzina | pl |
dc.subject.pl | wychowanie | pl |
dc.subtype | Article | pl |
dc.title | Młodzież "Pokolenia Z" wobec wdzięczności w kontekście wychowania w rodzinie | pl |
dc.title.alternative | The youth of "Generation Z" towards gratitude in the context of family upbringing | pl |
dc.title.journal | Roczniki Pedagogiczne | pl |
dc.type | JournalArticle | pl |
dspace.entity.type | Publication |
* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.
Views
16
Views per month
Views per city
Downloads
Open Access