Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Obraz i koncepcja rodziny w świadomości dorastajacych dziewcząt dotknietych traumatycznym doswiadczeniem przemocy. Na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego
The image and the concept of family in the minds of adolescent girls affected by the traumatic experience of violence. For example the Youth of the Parental Leave. St. Sister Faustina in Cracow
przemoc, rodzina, wyuczona bezradność, agresja
violence, family, learned helplessness, aggression
W rozdziale pierwszym na podstawie literatury przedmiotu zdefiniowano pojęcie rodziny jej funkcje oraz koncepcje z nią związane. Rozdział drugi zawiera definicję oraz charakterystykę zjawiska przemocy. Wyszczególniono w nim również pojęcie wyuczonej bezradności. Rozdział trzeci zawiera metodologię oraz przebieg i charakterystykę badanej próby.W kolejnym rozdziale zawarta została analiza uzyskanego materiału badawczego, na temat wartości dziewcząt dotkniętych przemocą domową. Piąty rozdział poświęcony jest zależnościom pomiędzy sytuacją w rodzinie biologicznej, a koncepcją i oczekiwaniami dziewcząt odnośnie założenia własnej rodziny. W rozdziale szóstym zawarto projekt działań pomocowych skierowany do osób doświadczających przemocy domowej.W zakończeniu znajduje się podsumowanie wyników uzyskanych w ramach badań oraz własne wnioski i postulaty.
In the first section on the basis of the literature of the subject defined the concept of family, its functions, and concepts associated with it. The second chapter contains the definition and the characteristics of the phenomenon of violence. It also detailed the concept of learned helplessness. The third chapter contains the methodology and process and the characteristics of the sample. In another chapter concluded was the analysis of the research material obtained, on the value of girls affected by violence. The fifth chapter is devoted to the dependencies between the situation in the family area, and concept and expectations of girls regarding the assumptions of their families. In chapter six provides project assistance to people experiencing domestic violence. In conclusion is a summary of the results obtained in the framework of the research and its own conclusions and demands.
dc.abstract.en | In the first section on the basis of the literature of the subject defined the concept of family, its functions, and concepts associated with it. The second chapter contains the definition and the characteristics of the phenomenon of violence. It also detailed the concept of learned helplessness. The third chapter contains the methodology and process and the characteristics of the sample. In another chapter concluded was the analysis of the research material obtained, on the value of girls affected by violence. The fifth chapter is devoted to the dependencies between the situation in the family area, and concept and expectations of girls regarding the assumptions of their families. In chapter six provides project assistance to people experiencing domestic violence. In conclusion is a summary of the results obtained in the framework of the research and its own conclusions and demands. | pl |
dc.abstract.pl | W rozdziale pierwszym na podstawie literatury przedmiotu zdefiniowano pojęcie rodziny jej funkcje oraz koncepcje z nią związane. Rozdział drugi zawiera definicję oraz charakterystykę zjawiska przemocy. Wyszczególniono w nim również pojęcie wyuczonej bezradności. Rozdział trzeci zawiera metodologię oraz przebieg i charakterystykę badanej próby.W kolejnym rozdziale zawarta została analiza uzyskanego materiału badawczego, na temat wartości dziewcząt dotkniętych przemocą domową. Piąty rozdział poświęcony jest zależnościom pomiędzy sytuacją w rodzinie biologicznej, a koncepcją i oczekiwaniami dziewcząt odnośnie założenia własnej rodziny. W rozdziale szóstym zawarto projekt działań pomocowych skierowany do osób doświadczających przemocy domowej.W zakończeniu znajduje się podsumowanie wyników uzyskanych w ramach badań oraz własne wnioski i postulaty. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Wojciechowski, Franciszek - 132694 | pl |
dc.contributor.author | Brahmi, Kamil | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Wojciechowski, Franciszek - 132694 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ostafińska-Molik, Barbara - 174258 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-23T22:49:47Z | |
dc.date.available | 2020-07-23T22:49:47Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika resocjalizacyjna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-64553-82590 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178106 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | violence, family, learned helplessness, aggression | pl |
dc.subject.pl | przemoc, rodzina, wyuczona bezradność, agresja | pl |
dc.title | Obraz i koncepcja rodziny w świadomości dorastajacych dziewcząt dotknietych traumatycznym doswiadczeniem przemocy. Na przykładzie Młodzieżowego Ośrodka Wychowawczego | pl |
dc.title.alternative | The image and the concept of family in the minds of adolescent girls affected by the traumatic experience of violence. For example the Youth of the Parental Leave. St. Sister Faustina in Cracow | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |