Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Narzędzia promocji i reklamy wydarzeń sportowych w Polsce na przykładzie skoków narciarskich
Tools for promotion and advertising of sports events in Poland based on the example of ski jumping
marketing sportowy, media społecznościowe, budowanie wizerunku, nowe media, komunikacja.
sports marketing, social media, brand creation, new media, communication.
Celem niniejszej pracy jest analiza sposobu promowania i reklamowania wydarzeń sportowych w Polsce na przykładzie skoków narciarskich. Zagadnienia, które zostały przebadane to promocja, narzędzia wykorzystywane do reklamowania sportu oraz sponsoring. Podstawę teoretyczną pracy stanowią najważniejsze zagadnienia związane z marketingiem w sporcie. Skupiono się na wyjaśnieniu definicji ściśle powiązanych z promocją i reklamą w sporcie, przytoczono najbardziej istotne elementy public relations w sporcie, a także mechanizmy działania sponsoringu. W pracy scharakteryzowano również narzędzia promocyjne wykorzystywane w skokach narciarskich – autorka omówiła mechanizmy działania reklamy telewizyjnej, reklamy internetowej oraz sponsoringu. Trzeci rozdział poświęcono przedstawieniu wyników badań empirycznych: analizie treści oraz analizie wizualnej publikacji zamieszczonych na profilach Polskiego Związku Narciarskiego, Kamila Stocha oraz trzech wybranych sponsorów. Zaprezentowano również wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród kibiców.
The objective of this article is the analysis of the way of promoting and advertising sport events in Poland based on the example of ski jumping. The issues that have been examined are promotion, tools used for advertising sports and sponsorship. The theoretical basis of the study are the most important issues related to marketing in sport. The focus is on explaining definitions closely related to promotion and advertising in sport, the most important elements of public relations in sport, as well as mechanisms of sponsorship. The paper also characterizes the promotional tools used in ski jumping - the author has discussed the mechanisms of TV advertising, Internet advertising and sponsoring. The third chapter is devoted to the presentation of the results of empirical research: content analysis and visual analysis of publications on the profiles of Polish Ski Association, Kamil Stoch and three selected sponsors. Also presented are the results of surveys conducted among fans.
dc.abstract.en | The objective of this article is the analysis of the way of promoting and advertising sport events in Poland based on the example of ski jumping. The issues that have been examined are promotion, tools used for advertising sports and sponsorship. The theoretical basis of the study are the most important issues related to marketing in sport. The focus is on explaining definitions closely related to promotion and advertising in sport, the most important elements of public relations in sport, as well as mechanisms of sponsorship. The paper also characterizes the promotional tools used in ski jumping - the author has discussed the mechanisms of TV advertising, Internet advertising and sponsoring. The third chapter is devoted to the presentation of the results of empirical research: content analysis and visual analysis of publications on the profiles of Polish Ski Association, Kamil Stoch and three selected sponsors. Also presented are the results of surveys conducted among fans. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest analiza sposobu promowania i reklamowania wydarzeń sportowych w Polsce na przykładzie skoków narciarskich. Zagadnienia, które zostały przebadane to promocja, narzędzia wykorzystywane do reklamowania sportu oraz sponsoring. Podstawę teoretyczną pracy stanowią najważniejsze zagadnienia związane z marketingiem w sporcie. Skupiono się na wyjaśnieniu definicji ściśle powiązanych z promocją i reklamą w sporcie, przytoczono najbardziej istotne elementy public relations w sporcie, a także mechanizmy działania sponsoringu. W pracy scharakteryzowano również narzędzia promocyjne wykorzystywane w skokach narciarskich – autorka omówiła mechanizmy działania reklamy telewizyjnej, reklamy internetowej oraz sponsoringu. Trzeci rozdział poświęcono przedstawieniu wyników badań empirycznych: analizie treści oraz analizie wizualnej publikacji zamieszczonych na profilach Polskiego Związku Narciarskiego, Kamila Stocha oraz trzech wybranych sponsorów. Zaprezentowano również wyniki badań ankietowych przeprowadzonych wśród kibiców. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.author | Bąk, Zuzanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Góral, Anna | pl |
dc.contributor.reviewer | Batorski, Jarema - 127259 | pl |
dc.date.accessioned | 2022-06-29T21:40:40Z | |
dc.date.available | 2022-06-29T21:40:40Z | |
dc.date.submitted | 2022-06-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-157993-248248 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/293765 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | sports marketing, social media, brand creation, new media, communication. | pl |
dc.subject.pl | marketing sportowy, media społecznościowe, budowanie wizerunku, nowe media, komunikacja. | pl |
dc.title | Narzędzia promocji i reklamy wydarzeń sportowych w Polsce na przykładzie skoków narciarskich | pl |
dc.title.alternative | Tools for promotion and advertising of sports events in Poland based on the example of ski jumping | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |