Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Promocja książki przez polskie wydawnictwa (na wybranych przykładach)
Polish publishers’ book promotion (selected examples)
książka w Polsce, metody promocji, promocja książki, rynek książki, wydawnictwa książkowe
book market, book promotion, books in Poland, literary publishers, methods of promotion
Przedmiotem pracy jest tematyka promocji książek przez wydawnictwa literackie w Polsce. Celem jest wskazanie uwarunkowań na rynku i trendów przejawiających się w przykładach działalności wybranych wydawnictw, a także ocena różnic i podobieństw w wykorzystywanych sposobach promocji w zależności od profilu tematycznego wydawnictwa. Główną metodą badań jest analiza i krytyka dostępnego piśmiennictwa na temat, a także ocena i analiza dostępnych materiałów promocyjnych przygotowanych i udostępnianych przez wydawnictwa. W wyniku badań przedstawiono obraz rynku wydawniczego w Polsce i jakie działania promocyjne są na nim najpopularniejsze. Zauważono, że środki masowego przekazu i promocja bezpośrednia są używane równie często, aczkolwiek bardziej tradycyjne formy masowego przekazu – jak telewizja czy radio – stały się mniej popularne na rzecz intensyfikacji działalności w mediach społecznościowych. Dobór wydawnictw pozwolił też na określenie różnic między strategiami promocji w zależności od profilu tematycznego wydawnictwa.
The main area of interest in the thesis is the topic of promoting books by literary publishers in Poland. The goal is to pinpoint the dynamics present in the market and trends that can be spotted in the activity examples of chosen publishers, and also the evaluation of similarities and differences between methods used in promotion, depending on the publishers’ thematic profiles. The main method used in the research is analysis and critique of available writings on chosen topic, combined with evaluation and analysis of the promotional materials made and shared by publishers. As a result of the research a picture of publishing market in Poland, as well as promotional activity that is the most popular in such had been presented. It had been noted that mass media and in-person promotional activities are used evenly, although more traditional forms of mass promotion – like television or radio – had become less popular, while the activity in social media had intensified. The choice of publishers also allowed for evaluation of differences between promotional strategies chosen by publishers of different thematic profile.
dc.abstract.en | The main area of interest in the thesis is the topic of promoting books by literary publishers in Poland. The goal is to pinpoint the dynamics present in the market and trends that can be spotted in the activity examples of chosen publishers, and also the evaluation of similarities and differences between methods used in promotion, depending on the publishers’ thematic profiles. The main method used in the research is analysis and critique of available writings on chosen topic, combined with evaluation and analysis of the promotional materials made and shared by publishers. As a result of the research a picture of publishing market in Poland, as well as promotional activity that is the most popular in such had been presented. It had been noted that mass media and in-person promotional activities are used evenly, although more traditional forms of mass promotion – like television or radio – had become less popular, while the activity in social media had intensified. The choice of publishers also allowed for evaluation of differences between promotional strategies chosen by publishers of different thematic profile. | pl |
dc.abstract.pl | Przedmiotem pracy jest tematyka promocji książek przez wydawnictwa literackie w Polsce. Celem jest wskazanie uwarunkowań na rynku i trendów przejawiających się w przykładach działalności wybranych wydawnictw, a także ocena różnic i podobieństw w wykorzystywanych sposobach promocji w zależności od profilu tematycznego wydawnictwa. Główną metodą badań jest analiza i krytyka dostępnego piśmiennictwa na temat, a także ocena i analiza dostępnych materiałów promocyjnych przygotowanych i udostępnianych przez wydawnictwa. W wyniku badań przedstawiono obraz rynku wydawniczego w Polsce i jakie działania promocyjne są na nim najpopularniejsze. Zauważono, że środki masowego przekazu i promocja bezpośrednia są używane równie często, aczkolwiek bardziej tradycyjne formy masowego przekazu – jak telewizja czy radio – stały się mniej popularne na rzecz intensyfikacji działalności w mediach społecznościowych. Dobór wydawnictw pozwolił też na określenie różnic między strategiami promocji w zależności od profilu tematycznego wydawnictwa. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Pietrzyk, Zdzisław - 100248 | pl |
dc.contributor.author | Kurzydło, Marlena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Pietrzyk, Zdzisław - 100248 | pl |
dc.contributor.reviewer | Jaskowska, Małgorzata - 128493 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-11-01T23:22:21Z | |
dc.date.available | 2020-11-01T23:22:21Z | |
dc.date.submitted | 2020-10-26 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie informacją | pl |
dc.identifier.apd | diploma-141045-212441 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/252186 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | book market, book promotion, books in Poland, literary publishers, methods of promotion | pl |
dc.subject.pl | książka w Polsce, metody promocji, promocja książki, rynek książki, wydawnictwa książkowe | pl |
dc.title | Promocja książki przez polskie wydawnictwa (na wybranych przykładach) | pl |
dc.title.alternative | Polish publishers’ book promotion (selected examples) | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |