Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Doświadczenie streamerek gamingowych w kontekście kapitału genderowego
Female gaming streamers experience in contex of gender capital
gender, gry wideo, streaming, streamerki, doświadczenie kobiet, kapitał genderowy
gender, video games, streaming, female streamers, women expierience, gender capital
Celem niniejszej pracy jest eksploracja doświadczeń polskich kobiet zajmujących się streamingiem gamingowym, czyli transmisjami na żywo, związanymi z grami wideo. Centralnym przedmiotem zainteresowania jest kapitał genderowy, a więc społeczne, upłciowione aspekty świata streamingu, w tym subiektywnie postrzegane przez streamerki udogodnienia oraz bariery, mające wpływ na komfort streamowania i możliwości rozwoju. Badania mają charakter jakościowy, opierają się na wywiadach pogłębionych ze streamerkami oraz zogniskowanym wywiadzie grupowym.
The main purpouse of following master's thesis is an exploration of polish female gaming streamers experience. The central category is gender capital and social and gender aspects of the streaming world seen of the female streamers perspective, including advantages and bariers affecting comfort of streaming and opportunities to grow. Data was collected through qualitative research - Focus Group Interview and In-depth Interviews with female streamers.
dc.abstract.en | The main purpouse of following master's thesis is an exploration of polish female gaming streamers experience. The central category is gender capital and social and gender aspects of the streaming world seen of the female streamers perspective, including advantages and bariers affecting comfort of streaming and opportunities to grow. Data was collected through qualitative research - Focus Group Interview and In-depth Interviews with female streamers. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest eksploracja doświadczeń polskich kobiet zajmujących się streamingiem gamingowym, czyli transmisjami na żywo, związanymi z grami wideo. Centralnym przedmiotem zainteresowania jest kapitał genderowy, a więc społeczne, upłciowione aspekty świata streamingu, w tym subiektywnie postrzegane przez streamerki udogodnienia oraz bariery, mające wpływ na komfort streamowania i możliwości rozwoju. Badania mają charakter jakościowy, opierają się na wywiadach pogłębionych ze streamerkami oraz zogniskowanym wywiadzie grupowym. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Świątkiewicz-Mośny, Maria - 132346 | pl |
dc.contributor.author | Wawrzyński, Adam | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rabiej-Sienicka, Katarzyna | pl |
dc.contributor.reviewer | Świątkiewicz-Mośny, Maria - 132346 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-26T21:53:59Z | |
dc.date.available | 2021-10-26T21:53:59Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-01 | pl |
dc.fieldofstudy | socjologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-154871-237906 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/281870 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | gender, video games, streaming, female streamers, women expierience, gender capital | pl |
dc.subject.pl | gender, gry wideo, streaming, streamerki, doświadczenie kobiet, kapitał genderowy | pl |
dc.title | Doświadczenie streamerek gamingowych w kontekście kapitału genderowego | pl |
dc.title.alternative | Female gaming streamers experience in contex of gender capital | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |