Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych

master
dc.abstract.enIn the thesis "Spectral Visions of The End of The World: Dystopia - Apocalypse - Post-Apocalypse in Polish hip-hop songs" author analyzes selected texts of Polish hip-hop songs, whose theme is the broadly understood End, in the context of the Derridian concept of hauntology (hauntologie). The elements of the creation of dystopian, apocalyptic and post-apocalyptic worlds used by rappers are confronted with other components of the hip-hop song, such as music and music video. The specific cultural assemblage which is the hip-hop song becomes an opportunity to look at the phenomenon of a remix from the perspective of postmodernism.pl
dc.abstract.plW pracy „Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych” autorka dokonuje analizy wybranych tekstów piosenek hip-hopowych, których tematem przewodnim jest szeroko rozumiany Koniec, w kontekście Derridiańskiej koncepcji hauntologie (widmontologii). Wykorzystane przez raperów elementy kreacji światów dystopijnych, apokaliptycznych oraz postapokaliptycznych zostają zderzone z innymi komponentami utworu hip-hopowego, takimi jak muzyka oraz teledysk. Specyficzny asamblaż kulturowy, jakim jest utwór hip-hopowy, staje się okazją do przyjrzenia się zjawisku remiksu z perspektywy zwrotu postmodernistycznego.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorJuszczyk, Andrzej - 128568 pl
dc.contributor.authorCiepłucha, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerJuszczyk, Andrzej - 128568 pl
dc.contributor.reviewerCzernik, Jakubpl
dc.date.accessioned2020-07-28T02:43:19Z
dc.date.available2020-07-28T02:43:19Z
dc.date.submitted2019-07-12pl
dc.fieldofstudypolonistyka - komparatystykapl
dc.identifier.apddiploma-135523-193911pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237618
dc.languagepolpl
dc.subject.enhip-hop, Polish hip-hop, dystopia, apocalypse, post-apocalypse, End, spectrum, hauntology, Sokół and Marysia Starosta, Hades, Trzeci Wymiar, PRO8L3M, donGURALesko, remix, text, music, video, Derrida, hip-hop studies, popular music studies, postmodernismpl
dc.subject.plhip-hop, polski hip-hop, dystopia, apokalipsa, postapokalipsa, Koniec, widmo, widmontologia, Sokół i Marysia Starosta, Hades, Trzeci Wymiar, PRO8L3M, donGURALesko, remiks, teskt, muzyka, Derrida, postmodernizm, hip-hop studies, popular music studiespl
dc.titleWidmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowychpl
dc.title.alternativeSpectral Visions of The End of The World: Dystopia - Apocalypse - Post-Apocalypse in Polish hip-hop songspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
In the thesis "Spectral Visions of The End of The World: Dystopia - Apocalypse - Post-Apocalypse in Polish hip-hop songs" author analyzes selected texts of Polish hip-hop songs, whose theme is the broadly understood End, in the context of the Derridian concept of hauntology (hauntologie). The elements of the creation of dystopian, apocalyptic and post-apocalyptic worlds used by rappers are confronted with other components of the hip-hop song, such as music and music video. The specific cultural assemblage which is the hip-hop song becomes an opportunity to look at the phenomenon of a remix from the perspective of postmodernism.
dc.abstract.plpl
W pracy „Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych” autorka dokonuje analizy wybranych tekstów piosenek hip-hopowych, których tematem przewodnim jest szeroko rozumiany Koniec, w kontekście Derridiańskiej koncepcji hauntologie (widmontologii). Wykorzystane przez raperów elementy kreacji światów dystopijnych, apokaliptycznych oraz postapokaliptycznych zostają zderzone z innymi komponentami utworu hip-hopowego, takimi jak muzyka oraz teledysk. Specyficzny asamblaż kulturowy, jakim jest utwór hip-hopowy, staje się okazją do przyjrzenia się zjawisku remiksu z perspektywy zwrotu postmodernistycznego.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Juszczyk, Andrzej - 128568
dc.contributor.authorpl
Ciepłucha, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Juszczyk, Andrzej - 128568
dc.contributor.reviewerpl
Czernik, Jakub
dc.date.accessioned
2020-07-28T02:43:19Z
dc.date.available
2020-07-28T02:43:19Z
dc.date.submittedpl
2019-07-12
dc.fieldofstudypl
polonistyka - komparatystyka
dc.identifier.apdpl
diploma-135523-193911
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/237618
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
hip-hop, Polish hip-hop, dystopia, apocalypse, post-apocalypse, End, spectrum, hauntology, Sokół and Marysia Starosta, Hades, Trzeci Wymiar, PRO8L3M, donGURALesko, remix, text, music, video, Derrida, hip-hop studies, popular music studies, postmodernism
dc.subject.plpl
hip-hop, polski hip-hop, dystopia, apokalipsa, postapokalipsa, Koniec, widmo, widmontologia, Sokół i Marysia Starosta, Hades, Trzeci Wymiar, PRO8L3M, donGURALesko, remiks, teskt, muzyka, Derrida, postmodernizm, hip-hop studies, popular music studies
dc.titlepl
Widmowe wizje świata po końcu: dystopia – apokalipsa – postapokalipsa w polskich utworach hip-hopowych
dc.title.alternativepl
Spectral Visions of The End of The World: Dystopia - Apocalypse - Post-Apocalypse in Polish hip-hop songs
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
76
Views per month
Views per city
Krakow
11
Warsaw
11
Lublin
10
Poznan
4
Janowiec
3
Wroclaw
3
Gdynia
2
Bergen
1
Bialystok
1
Boguszów-Gorce
1

No access

No Thumbnail Available