The Influence of Russian Propaganda: the Case of the Talk Show “60 minutes”

licenciate
dc.abstract.enPropaganda is a component of the hybrid war waged by the Russian Federation against Ukraine. With the help of outright lies, distortions of facts, manipulations and misinformation, the aggressor country annexed Crimea, created fake "LNR" and "DNR".In the Russian media for the last few years, from Euromaidan and the beginning of the aggression in Crimea and in the east, Ukraine remains the number one topic. Television continues to turn the Russian population against Ukraine, where the "fascists", which leads to public approval of the war.This thesis describes the impact of information on society. The methods of Russia's information war against Ukraine have been the subject of several important studies. However, few have systematized, analyzed and explained numerous examples of Russian propaganda in any meaningful way. In this thesis, as an example of spreading fake news and misinformation, one of the most popular talk shows - "60 minutes" was used. It clearly shows how the talk show manipulates the facts. People trust it because this talk show is attended by experts who seem to know more than the average citizen. An analysis of the selected Russian talk show "60 Minutes" only proved and illustrated the fact of active aggressive Russian propaganda.pl
dc.abstract.plPropaganda jest elementem wojny hybrydowej prowadzonej przez Federację Rosyjską przeciwko Ukrainie. Za pomocą jawnych kłamstw, wypaczeń faktów, manipulacji i dezinformacji kraj agresora zaanektował Krym, stworzył fałszywe „LNR” i „DNR”. W rosyjskich mediach od kilku lat od Euromajdanu i początku agresji w Krym i na wschodzie Ukraina pozostaje tematem numer jeden. Telewizja nadal odwraca rosyjską ludność od Ukrainy, gdzie „faszyści”, co prowadzi do publicznej akceptacji wojny.Teza opisuje wpływ informacji na społeczeństwo. Metody rosyjskiej wojny informacyjnej przeciwko Ukrainie były przedmiotem wielu ważnych badań. Jednak niewielu usystematyzowało, przeanalizowało i wyjaśniło liczne przykłady rosyjskiej propagandy w jakikolwiek znaczący sposób. W tej pracy, jako przykład rozpowszechniania fałszywych wiadomości i dezinformacji, wykorzystano jeden z najpopularniejszych talk show - „60 minut”. Wyraźnie pokazuje, jak talk show manipuluje faktami. Ludzie ufają, ponieważ w tym talk-show biorą udział eksperci, którzy wydają się wiedzieć więcej niż przeciętny obywatel. Analiza wybranego rosyjskiego talk-show „60 minut” tylko udowodniła i zilustrowała fakt aktywnej agresywnej rosyjskiej propagandy.pl
dc.affiliationWydział Studiów Międzynarodowych i Politycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLaidler, Paweł - 129851 pl
dc.contributor.authorVlasiuk, Anastasiiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WSMPpl
dc.contributor.reviewerLaidler, Paweł - 129851 pl
dc.contributor.reviewerFatalski, Marcin - 160624 pl
dc.date.accessioned2020-07-28T07:01:10Z
dc.date.available2020-07-28T07:01:10Z
dc.date.submitted2020-07-13pl
dc.fieldofstudyInternational Relations and Area Studiespl
dc.identifier.apddiploma-142033-243146pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241507
dc.languageengpl
dc.subject.enRussian aggression, propaganda, media, talk show "60 minutes", hybrid war, information warfare.pl
dc.subject.plRosyjska agresja, propaganda, media, talk-show „60 minut”, wojna hybrydowa, wojna informacyjna.pl
dc.titleThe Influence of Russian Propaganda: the Case of the Talk Show “60 minutes”pl
dc.title.alternativeWpływ Rosyjskiej Propagandy: Przypadek Talk Show „60 minut”pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Propaganda is a component of the hybrid war waged by the Russian Federation against Ukraine. With the help of outright lies, distortions of facts, manipulations and misinformation, the aggressor country annexed Crimea, created fake "LNR" and "DNR".In the Russian media for the last few years, from Euromaidan and the beginning of the aggression in Crimea and in the east, Ukraine remains the number one topic. Television continues to turn the Russian population against Ukraine, where the "fascists", which leads to public approval of the war.This thesis describes the impact of information on society. The methods of Russia's information war against Ukraine have been the subject of several important studies. However, few have systematized, analyzed and explained numerous examples of Russian propaganda in any meaningful way. In this thesis, as an example of spreading fake news and misinformation, one of the most popular talk shows - "60 minutes" was used. It clearly shows how the talk show manipulates the facts. People trust it because this talk show is attended by experts who seem to know more than the average citizen. An analysis of the selected Russian talk show "60 Minutes" only proved and illustrated the fact of active aggressive Russian propaganda.
dc.abstract.plpl
Propaganda jest elementem wojny hybrydowej prowadzonej przez Federację Rosyjską przeciwko Ukrainie. Za pomocą jawnych kłamstw, wypaczeń faktów, manipulacji i dezinformacji kraj agresora zaanektował Krym, stworzył fałszywe „LNR” i „DNR”. W rosyjskich mediach od kilku lat od Euromajdanu i początku agresji w Krym i na wschodzie Ukraina pozostaje tematem numer jeden. Telewizja nadal odwraca rosyjską ludność od Ukrainy, gdzie „faszyści”, co prowadzi do publicznej akceptacji wojny.Teza opisuje wpływ informacji na społeczeństwo. Metody rosyjskiej wojny informacyjnej przeciwko Ukrainie były przedmiotem wielu ważnych badań. Jednak niewielu usystematyzowało, przeanalizowało i wyjaśniło liczne przykłady rosyjskiej propagandy w jakikolwiek znaczący sposób. W tej pracy, jako przykład rozpowszechniania fałszywych wiadomości i dezinformacji, wykorzystano jeden z najpopularniejszych talk show - „60 minut”. Wyraźnie pokazuje, jak talk show manipuluje faktami. Ludzie ufają, ponieważ w tym talk-show biorą udział eksperci, którzy wydają się wiedzieć więcej niż przeciętny obywatel. Analiza wybranego rosyjskiego talk-show „60 minut” tylko udowodniła i zilustrowała fakt aktywnej agresywnej rosyjskiej propagandy.
dc.affiliationpl
Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Laidler, Paweł - 129851
dc.contributor.authorpl
Vlasiuk, Anastasiia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WSMP
dc.contributor.reviewerpl
Laidler, Paweł - 129851
dc.contributor.reviewerpl
Fatalski, Marcin - 160624
dc.date.accessioned
2020-07-28T07:01:10Z
dc.date.available
2020-07-28T07:01:10Z
dc.date.submittedpl
2020-07-13
dc.fieldofstudypl
International Relations and Area Studies
dc.identifier.apdpl
diploma-142033-243146
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/241507
dc.languagepl
eng
dc.subject.enpl
Russian aggression, propaganda, media, talk show "60 minutes", hybrid war, information warfare.
dc.subject.plpl
Rosyjska agresja, propaganda, media, talk-show „60 minut”, wojna hybrydowa, wojna informacyjna.
dc.titlepl
The Influence of Russian Propaganda: the Case of the Talk Show “60 minutes”
dc.title.alternativepl
Wpływ Rosyjskiej Propagandy: Przypadek Talk Show „60 minut”
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available